Inlägg från: Anonym (Starter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Starter)

Gravidönskan

Hej! Skriver denna tråden då jag behöver lätta mitt hjärta.. jag och min man försöker bli gravida. jag tempar och ibland använder jag ägglosningstest för att pricka in ägglossningen. Vi vill inte pressa och stressa i barnverkstaden så vi har lite tanken i att blir det så blir det alltså ingen överdrtift i ?kramandet? utan bara lite oftare. Vi startade i september/oktober 2024. med tidens gång har nu längtan Efter bebis ökat. Jag är orolig att vi inte kan. När ska jag söka hjälp? Hur har det gått för er andra? Dela gärna med er av era historier.. allt ifrån planering, tempokurvor, tankar. kram!

• Svar på tråden Gravidönskan
  • Anonym (Starter)

okej.. vet inte hur snittet ligger i antal månader med försök innan en graviditet tar sig? Jag är 32 och min man 41, lever sunt (äter hälsosam, ingen röker, knappt alkohol, knaprar vitamine, rör på oss). Ingen av oss har släkt som haft problem tidigare med graviditet.. blir ju så frustrera.

• Anonym (Starter)

Tack för alla förklaringar! underlättar lite hos hjärnspökena.. vill ju inte att det ska bli ett projekt men hjärnan tycks luta åt det hållet. men blir glad av att ni svarar i tråden!

• Anonym (Starter)

Sån multivitamin för kvinnor, extra d-vitamin, rosenrot är det jag tar på morgone.

• Anonym (Starter)

rosen rot har jag tagit fram till ägglossningen. Ska nog ta och köpa mig bidrottninggelé. vad tydligt och bra du förklarade! tack tar verkligen in detta tips! Hur länge fick ni försöka Tills ni blev gravida?

• Anonym (Starter)

Ja man vet ju aldrig om det är slumpen. Men oavsett så tror jag att kroppen får en fin skjuts i att mår bra när man äter vitaminer och väljer sundare vanor. jag är bara rädd att det sätter sig på huvudet. Sen å andra sidan så hör man ju att andra typer av människor som lever osunt råkar kramas en gång och vips så fick dem en liten skatt. Missunnar absolut inte dem men ett bevis på att ?det kan gå ändå?.. tack för lyckoönslningen!

• Anonym (Starter)

I min multivitamin så är där folsyra.

• Anonym (Starter)

Med hjälp av NC så har jag bra koll på när ägglossningen är. Får klämma in mer kramande. IVF tycker jag verkar läskig, är inte bekväm med att ta sprutor samt känns det som att jag ?tvingar? kroppen på ett onaturligt vis. är Det hos barnmorskan man gör en fertilitetsutredning? 

• Anonym (Starter)

Kramar till dig! Tack för att du delar din historia.. summa Sina rum blir väll mer närhet för att öka chanserna ytterligar! tack För peppen 💚

när jag ändå är inne på området graviditet.. så har jag och några vänninor diskuterat gravid symtom innan man får sitt plus. en vän påstår att många kan känna av innan ?BIM? medans min vännina säger att det inte märks utan mensen bara uteblir.. själv vet jag ej?! Hur har det varit för er som har varit gravida, kände ni något innan ni ?plussade?? 

Svar på tråden Gravidönskan