Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Vad fan

Du gick eventuellt misste om ett ligg. I så fall finns det massor av andra killar som står på kö för ett ligg. Eller också vill han göra dig osäker för att du ska jaga honom och vilja ligga med honom när du besöker hans stad. 

Fattar att det blir lite roligare att jobba när ni har en flört på gång. Men ibland tar det roliga slut. Är han så känslig att han inte godtar din ursäkt så är han inte så attraktiv som jag ser det. 

Du har bett om ursäkt och förklarat dig. Du har gjort vad du kan. Släpp det och gå vidare.

Inför framtiden: var lite försiktig med att prata med en kollega om en annan kollega på det sättet. Du vet aldrig vem du kan lita på. I värsta fall kanske det kommer fram vad du sagt "i förtroende" om kollegan. 

• Ezmeraldah
    Anonym (whatwhatvadi) skrev 2025-04-14 13:26:55 följande:

Jag förstår honom litegrann ändå för att ta bort från snap bara sådär? Hur ska han lita på att du inte bara tar bort han igen för någon annan struntsak?

Han kan ju inte heller veta säkert att inte TS anmäler honom till chefen för sexuella trakasserier om hon blir irriterad på honom.

Möjligheten finns att han har en flickvän eller dejtar nån och aldrig hade tänkt att ligga med TS på riktigt utan bara ville sexchatta som tidsfördriv och nu fick han en bra anledning att avsluta. Eller så tappade han lusten och tyckte att hon verkade onödigt krånglig och valde att fokusera på nån annan som han sexchattar med. För honom kanske det inte var nån stor grej. Alternativt blev han påkommen av nån på jobbet eller av sin tjej.

Möjligheten finns också att han även har nåt på gång med kollegan som TS ogillar och att han tog hennes parti. Vi vet ju inte hennes version eller vad hon har berättat och för vem. Han kanske njuter av att ha lite makt och spela ut två kvinnor mot varandra och dessutom kunna styra vilken information som når chefen. Han kanske även ger kollegan som TS ogillar "jobbrelaterade tips". Han kanske tyckte sig ha nåt jobbrelaterat att vinna på en flört med TS och nu är målet uppnått. Det låter riskabelt att dela den typen av förtroenden med en kollega som man inte känner men sexchattar med... 

Till TS: Du har inte legat med honom om jag förstår dig rätt? Det kanske ändå hade blivit ditt sämsta ligg, du har ju ingen aning om hur han är i verkligheten. Inget att sörja över. Om du söker spänning i vardagen så kan du lätt hitta nån annan. Uppdatera gärna och berätta om ni träffades eller inte! 
  • Ezmeraldah

Tillägg: Tänker att om du mår så pass dåligt att du startar en tråd om det sä är det inte värt det för lite sexchst och ett eventuellt ligg. Det påverkar ju din vardag och ditt arbetsliv. Det hade varit en annan sak om ni var kära och hade inlett en romantisk relation och kunde tänka er en framtid ihop. Men det här tror jag mest handlar om att du känner dig lite ratad och/eller avvisad och kanske lite "bortgjord" eller förminskad på nåt sätt inför kollegan som du sexchattade med. Det handlar nog inte om vad du känner för honom eller att han egentligen är speciellt viktig för dig. Han verkar inte bete sjyst mot varken dig eller den andra kollegan. Dessutom verkar han bete sig oärligt i arbetsgruppen. Utifrån det du skriver om hur han får dig att må, att det känns som ett maktspel från hans sida och att han använder ditt förtroende emot dig, så låter det inte som om han är nåt att ha. Släpp det och var professionell i fortsättningen, är mitt råd. Förstår att det var spännande men nu bör du se framåt.

• Ezmeraldah

Allt verkar ju lugnt? Ligg med honom när ni ses nästa vecka då? Vad är problemet? Spelar det nån roll vad han kommenterat på dina "stories"?

• Ezmeraldah
    Anonym (Lurad) skrev 2025-04-20 11:55:07 följande:

Frågade honom dagen innan den kommentaren från honom på min storie om han fått kalla fötter men då skrev han bara hahahah du gillar att överanalysera va 

förstår inte hans sätt och har väldigt svårt att tolka vad det är med honom 

Kalla fötter angående vadå? Att ni ska ha sex när ni ses? Frågade du honom om han ångrat sig eller hur menar du? Och han tyckte att du överanalyserade? Ja, det låter lite så faktiskt.

Blir alldeles matt av dina inlägg om vad han sagt, hur han verkat och vad han kommenterat på Instagram. Och såhär håller du på med en kollega... När det gäller den här kollegan så kanske du ska vara lite försiktig angående både lättklädda bilder och förtroenden om andra kollegor.... 
    .
Svar på tråden Vad fan