• Anonym (L)

Inte fatta hinten?

Om du väntar på att din pojk-/flickvän ska ringa, men hen messar "ska duscha ❤️", hur tolkar du det? Som en inbjudan till lite "mysprat" eller bara som information att hen ska duscha? Ni bor inte ihop.

• Svar på tråden Inte fatta hinten?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 12:09:10 följande:
    Det har vi gjort många gånger, med högtalaren på. Att ha sexprat i duschen är heller inte ovanligt för oss.
    I så fall är det inte så konstigt att han missförstod ditt meddelande. 

Att ställa frågan till folk i allmänhet ger dig missvisande svar. Jag tror att majoriteten av oss aldrig brukar kombinera telefonprat med dusch.
  • MammaTillDansband
    burleskburkläsk skrev 2025-03-26 13:20:47 följande:
    Det är nytt förr i år...du har bara missat det, lätt hänt!
    Då är jag glad att jag fått lära mig något nytt, man vill ju hänga med!
  • Anonym (F)
    Anonym (Jessica) skrev 2025-03-26 13:16:50 följande:
    Jag säger också mest bara mys, inte sex. Det låter så, hårt på nåt sätt 
    Tycker det är lite konstigt att välja ett ord som har en etablerad innebörd redan... typ mysa med en kopp te i soffan, mysa med barnen får ju en helt annan innebörd om mysa helt plötsligt betyder sex Skrattande
    /ursäkta OT
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 13:08:14 följande:
    Tydligare? Jag ville inte ha sällskap, men han tolkade det så och blev stött över att jag inte svarade på hans meddelanden efteråt och sa att jag "inte fattade hinten". Jag tycker det är konstigt att "hinta" när det inte är man själv som skulle duscha till att börja med... blir ju jättekonstigt om han ska "ta kommandot" över min dusch.
    Gud vad tröttsamt med alla dessa tvärtomtrådar. OK så det var du som skickade meddelandet och du undrar ändå hur det borde tolkas.

Det är väl bara att göra klart för honom att såvida du inte skriver "Ska duscha, häng med Flört" så betyder det just att du ska duscha och inget annat.

Varför detta ens är en fråga för FL förstår jag inte? Det mesta löser sig med kommunikation. Varför nöjde du dig inte med de första svaren som alla tyckte likadant? Det verkar som att du är ute efter ammunition så du kan visa tråden för honom.
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-03-26 14:45:41 följande:
    Gud vad tröttsamt med alla dessa tvärtomtrådar. OK så det var du som skickade meddelandet och du undrar ändå hur det borde tolkas.

Det är väl bara att göra klart för honom att såvida du inte skriver "Ska duscha, häng med Flört" så betyder det just att du ska duscha och inget annat.

Varför detta ens är en fråga för FL förstår jag inte? Det mesta löser sig med kommunikation. Varför nöjde du dig inte med de första svaren som alla tyckte likadant? Det verkar som att du är ute efter ammunition så du kan visa tråden för honom.
    Hur är den tvärtom? Jag ville veta hur andra tolkar det, jag sa inte att det var jag som missförstått. Nej det är ingen jäkla ammunition, jag tyckte bara att det var en märklig reaktion från hans sida, då det borde ha varit min sak att "bjuda in" isf, inte hans att utgå ifrån det och sen bli sur för att det inte alls var det jag menade.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 14:54:41 följande:
    Hur är den tvärtom? Jag ville veta hur andra tolkar det, jag sa inte att det var jag som missförstått. Nej det är ingen jäkla ammunition, jag tyckte bara att det var en märklig reaktion från hans sida, då det borde ha varit min sak att "bjuda in" isf, inte hans att utgå ifrån det och sen bli sur för att det inte alls var det jag menade.
    Hur? Läs svaren du fått som svarar utifrån premissen att du är den som mottagit meddelandet och partnern har skickat det.

Om det är hans märkliga reaktion du undrar över och vad den kan tänkas komma ifrån så ställ frågan så att det klart och tydligt framgår att det är du som skickat meddelandet och han som gjorde en stor sak av det och blev sur, och du undrar hur han tänker. Annars bjuder du in till tolkningar av meddelandet du själv skickade och vad som kan tänkas ligga bakom det, och det har du ju redan svaret på eftersom det var du som skickade det. Vad för nytta har du av de tolkningarna?

Ingen av oss kan ge mer än en generell tolkning av meddelandet eftersom vi inte vet om ni brukar ringa varandra för telefonsex vid varje dusch, hälften av alla duschar eller om det bara hänt någon gång. Som sagt, kommunikation partners emellan löser det mesta. En FL-tråd utan några detaljer om hur ni brukar göra ger nära nog ingen hjälp alls.
  • Anonym (K)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 14:54:41 följande:
    Om du kommunicerar med honom som du gör här i tråden så förstår jag att det blir problem.

Varför inte säga som det var från början?
  • Anonym (F)
    Anonym (K) skrev 2025-03-26 15:09:11 följande:
    Om du kommunicerar med honom som du gör här i tråden så förstår jag att det blir problem.

Precis, tänkte samma.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2025-03-26 15:09:11 följande:

Jag sa precis som det var till honom. Han ansåg att jag bjudit in honom, medan jag inte alls hade det. Jag är tydlig med att det är det jag vill NÄR det är det som är avsikten. Nu blev han sur över att jag "dissade honom". Jag ville veta hur folk tolkade meddelandet och uppenbarligen var det inte hans tolkning som var den folk höll med om. Att ni tolkar det här som att jag inte pratar med honom, är otydlig eller nåt får stå för er. Ni har iaf fel.
  • Anonym (K)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 15:30:16 följande:
    Jag sa precis som det var till honom. Han ansåg att jag bjudit in honom, medan jag inte alls hade det. Jag är tydlig med att det är det jag vill NÄR det är det som är avsikten. Nu blev han sur över att jag "dissade honom". Jag ville veta hur folk tolkade meddelandet och uppenbarligen var det inte hans tolkning som var den folk höll med om. Att ni tolkar det här som att jag inte pratar med honom, är otydlig eller nåt får stå för er. Ni har iaf fel.
    Nej, du sade inte som det var. Du skickade ett mail som kan tolkas lite olika. Och med tanke på att ni brukar "mysa" i duschen så kan det misstolkas. Hade du haft med den detaljen hade du nog fått lite andra svar. 

Sedan handlar tydlighet mkt om mottagaren. Nu vet du att han inte kan läsa dina tankar så i fortsättningen så skickar du inte sådana mess till honom.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 15:30:16 följande:
    Men det faktum att han tolkade det fel betyder ju att du faktiskt var otydlig.

Om du inte skriver i trådstarten att ni brukar *mysprata* i duschen varje gång, varannan gång eller aldrig kan vi ju inte veta hur ditt meddelande ska tolkas? Han däremot är andra halvan i ert förhållande, han vet hur ofta era duschar leder till "mysprat" och har därför tolkningsföreträde över alla oss som inte känner någon av er. Så nej, vi har inte fel. Med tanke på de premisser som råder i ert förhållande har du varit otydlig.

Nu är jag helt övertygad om att du samlade svar som bevis när du skriver "uppenbarligen var det inte hans tolkning som var den folk höll med om". Så vad ska du göra? Visa honom tråden och att du har "rätt" eller köra tydligare kommunikation nästa gång?
  • Anonym (L)

Det är absolut inte varje gång, i regel bara när jag har barnen, för det är enda sättet att få egentid då. Då är det bara i text.
    Jag sa till för att han väntade på att jag skulle ringa, på samma sätt som både han och jag gjort oändligt med gånger utan att det tolkats som en inbjudan.

Ni har visst fel.

• EpicF
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 11:51:22 följande:
    Vuxna för länge sen.
    Då borde du förstå att det inte ligger mer bak än att han/hon ska duscha och inte kan svara. 
  • EpicF
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 12:46:41 följande:
    Som sagt, det är samma sak. Kan du släppa ordvalet nu?
    Sedan när blev mys och sex samma sak? 
  • Anonym (F)
    EpicF skrev 2025-03-26 16:38:47 följande:
    Då borde du förstå att det inte ligger mer bak än att han/hon ska duscha och inte kan svara. 
    Det är en tvärtomtråd. Hon var den som skickade meddelandet och partnern blev sur. Hon förstår dock inte själv att hon postat en tvärtomtråd.
  • Anonym (F)
    EpicF skrev 2025-03-26 16:40:27 följande:
    Sedan när blev mys och sex samma sak? 
    Bara i vissa trådar som handlar om "bebisverkstad", "när bebis kommer" (inte bebisen), icke-fenomen som BIM osv. Jag tolkar det som att man är lite för pryd/blygsam för att kalla sex för sex och att man anser att sex är till enkom för att skaffa barn.
  • Anonym (F)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 16:01:11 följande:

Det är absolut inte varje gång, i regel bara när jag har barnen, för det är enda sättet att få egentid då. Då är det bara i text.
    Jag sa till för att han väntade på att jag skulle ringa, på samma sätt som både han och jag gjort oändligt med gånger utan att det tolkats som en inbjudan.

Ni har visst fel.

Javisst, alla har fel utom just du. Missförstånd mellan dig och andra sker bara på grund av alla andra. Helt logiskt. /s

Det märks att du gillar att ha rätt, det var väl därför du postar en tvärtomtråd från första början. Som sagt, om man utgår från tråden är det lätt att förstå varför det blir problem mellan er.
  • Anonym (,)
    Anonym (Kalle) skrev 2025-03-26 12:53:34 följande:
    Och om det hade varit en man? Vad hade han menat då i dina ögon?
    Det som ts skriver. 
  • Anonym (³³33444)
    Anonym (F) skrev 2025-03-26 14:41:27 följande:
    Tycker det är lite konstigt att välja ett ord som har en etablerad innebörd redan... typ mysa med en kopp te i soffan, mysa med barnen får ju en helt annan innebörd om mysa helt plötsligt betyder sex Skrattande
    /ursäkta OT
    Ja, jag håller med. Det är också ett typexempel på när man inte vill uttala det riktiga ordet utan ger den aktiviteten (sex) ett större ord som innefattar allt mysigt som man kan göra och placerar ordet sex där, för mys är inte lika läskigt att säga, kanske? 
    Ts kanske kan säga "aktivitet" så har steget från det riktiga ordet utökats ännu mer och kanske blivit ännu mer bekvämt.
    Eller varför inte älska, älskog om sex om nu sex skulle vara så fel? Gissar att många knappt vågar uttala ens det nowdays.

Om denna utveckling fortsätter har vi snart ord som kroppsmöte, nakenhäng eller än värre: göromål, för sex. 

Min särbo sa mys i början av vår relation. Jag replikerade med va? Menar du knull eller att kramas eller typ tända lite ljus?
    Han är lite blyg inför direkta ord, ja blyg öht. Jag har iaf pushat honom till att våga säga det riktiga ordet. Tycker mig även märka att hans blyghet har blivit lite mindre av det
Svar på tråden Inte fatta hinten?