• Anonym (L)

Inte fatta hinten?

Om du väntar på att din pojk-/flickvän ska ringa, men hen messar "ska duscha ❤️", hur tolkar du det? Som en inbjudan till lite "mysprat" eller bara som information att hen ska duscha? Ni bor inte ihop.

• Svar på tråden Inte fatta hinten?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (,) skrev 2025-03-26 12:03:24 följande:
    Kvinnor och män tänker olika.

Utifrån ts så antar jag att det handlar om en kvinna. Då menar hon att hon kommer vara upptagen en stund. 
    Och om det hade varit en man? Vad hade han menat då i dina ögon?
  • Anonym (E)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 12:09:10 följande:
    Det har vi gjort många gånger, med högtalaren på. Att ha sexprat i duschen är heller inte ovanligt för oss.
    Du hade väl bara kunnat fråga då om han ville ha sällskap eller om det var du som skickade så kunde du vara lite tydligare, jag läser inte in något mer än att personen ska duscha men jag brukar heller inte prata i telefonen när jag duschar
  • Anonym (F)
    Anonym (,) skrev 2025-03-26 12:03:24 följande:
    Kvinnor och män tänker olika.

Utifrån ts så antar jag att det handlar om en kvinna. Då menar hon att hon kommer vara upptagen en stund. 
    Jag tolkar tvärtom utifrån trådstarten (få till inga killar skriver "mys-" när de egentligen menar "sex-")...

Jag tolkar meddelandet som alla andra; att man kommer vara otillgänglig p.g.a. dusch en stund. Även om man haft sexprat i duschen förut tänker jag att det inte är frågan om detta här eftersom det inte står något om det överhuvudtaget - såvida det inte är så att ni annars sexpratar varenda gång någon av er tar en dusch.

Hjärtat är antingen bara kärleksfullt eller eventuellt även lite blidkande/ursäktande, som att man vet att partnern blir sur om man inte ringer när hon väntar. Jag väntar dock spänt på TS "facit" på frågan eftersom hon inte verkar nöjd med svaren hittills.
  • Anonym (L)
    Anonym (E) skrev 2025-03-26 12:53:41 följande:
    Du hade väl bara kunnat fråga då om han ville ha sällskap eller om det var du som skickade så kunde du vara lite tydligare, jag läser inte in något mer än att personen ska duscha men jag brukar heller inte prata i telefonen när jag duschar
    Tydligare? Jag ville inte ha sällskap, men han tolkade det så och blev stött över att jag inte svarade på hans meddelanden efteråt och sa att jag "inte fattade hinten". Jag tycker det är konstigt att "hinta" när det inte är man själv som skulle duscha till att börja med... blir ju jättekonstigt om han ska "ta kommandot" över min dusch.
  • MammaTillDansband
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 12:46:41 följande:
    Som sagt, det är samma sak. Kan du släppa ordvalet nu?
    Jag hade tolkat det som en information följd av ett hjärta. Min man brukar ofta skicka sånt, typ "jag hämtar på förskolan idag Hjärta".

Just det här med dusch-infon tycker jag inte har sexuella konnotationer, inte hjärtat heller. Förutom min man får jag hjärtan av exempelvis barnen eller vänner och kollegor.

(Är det fler än jag som tycker det är liiite fascinerande? Jag hade inte trott att telefonsexsamtal under tiden någon i paret (eller båda på varsitt håll, kanske?) duschar var något vanligt förekommande! Tänk så lite man vet...)
  • Anonym (Jessica)

Haha nej, han sk duscha? Du får vänta. Så hade jag tolkat det. Fråga om du undrar?

• Anonym (Jessica)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 11:20:42 följande:
    Kan man inte ha flera uttryck för samma sak, utan att för den sakens skull ha svårt för ordet sex?
    Jag säger också mest bara mys, inte sex. Det låter så, hårt på nåt sätt 
  • Anonym (Jessica)

Mys låter mer kärleksfullt 

• Anonym (E)
    Anonym (L) skrev 2025-03-26 13:08:14 följande:
    Tydligare? Jag ville inte ha sällskap, men han tolkade det så och blev stött över att jag inte svarade på hans meddelanden efteråt och sa att jag "inte fattade hinten". Jag tycker det är konstigt att "hinta" när det inte är man själv som skulle duscha till att börja med... blir ju jättekonstigt om han ska "ta kommandot" över min dusch.
    Det är helt hans tolkningsfel, trist att det blev ett missförstånd men han behöver ju inte följa med in i duschen varje gång, om han fortfarande surar så säg till honom att växa upp och vill du ha sällskap så är du tydlig med det
  • burleskburkläsk
    MammaTillDansband skrev 2025-03-26 13:14:20 följande:
    Jag hade tolkat det som en information följd av ett hjärta. Min man brukar ofta skicka sånt, typ "jag hämtar på förskolan idag Hjärta".

Just det här med dusch-infon tycker jag inte har sexuella konnotationer, inte hjärtat heller. Förutom min man får jag hjärtan av exempelvis barnen eller vänner och kollegor.

(Är det fler än jag som tycker det är liiite fascinerande? Jag hade inte trott att telefonsexsamtal under tiden någon i paret (eller båda på varsitt håll, kanske?) duschar var något vanligt förekommande! Tänk så lite man vet...)
    Det är nytt förr i år...du har bara missat det, lätt hänt!
Svar på tråden Inte fatta hinten?