Inlägg från: Anonym (Buss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Buss)

Klassresa

Här har ingen haft övernattning på klassresan i åk 3. De åkte till Gränna och Visingsö över dagen (ca 20-25 mil) med buss. 

Vet en del klassen som åker till äventyrsbanor, Liseberg, Kolmården osv beroende på var i Sverige man bor. 

• Anonym (Buss)

Att ha övernattning i åk 3 är definitivt en spännande krydda för medföljande föräldrar. Skulle rekommendera att inte åka så långt. 

Har scoutbarn och upp till åk 3 - åk 4 blir barn ofta hämtade från hajker och läger. Även på läger inom andra idrotter som de har haft är det ett gäng som vägrar sova över eller där de blir hämtade klockan 2 på natten av trötta föräldrar. 

• Anonym (Buss)
    Anonym (Flora) skrev 2025-03-25 18:00:36 följande:
    Anonym (S) skrev 2025-03-25 16:36:21 följande:

(över) japp, vi var med båda två och var helt slut dagen efter. Åkte till jobbet efter frukosten.

Alltså, varför blev ni helt slut..? Jag har själv varit lägerledare för barn i ålder 7-10 med övernattningar, och det var liksom ingen särskilt som hände där? Klart att nåt barn blev ledsen eller behövde hämtas mitt i natten, men de flesta sov.

Tror det beror på vilket sammanhang. Våra scoutledare hade inte haft några problem alls, scouterna är drillade till att de behöver sova på hajk i den åldern (givetvis försöker de testa, men blir det för mycket blir de hemringda och det är det ingen som vill. Samma med fotbollslaget, om någon undrar. 

Åka med en skolklass med olika individer som vill leva loppan, då skulle jag också vara helt slut. Många nya vuxna att testa gränser mot osv..
Svar på tråden Klassresa