• Anonym (J)

Han svarar fel….

Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 06:24:51 följande:
    Hur tänker du?

Tänkte detsamma. 

Du blir kanske lite för på och han vet inte vad han ska svara. Det är väl bra att han inte svarar bara för att. 

• Anonym (J)

Men varför skulle han säga det till någon annan för bara för han inte svarar dig? Där känns du överdrivet nojig faktiskt.

Eller verkar han var otrogen? Gömmer mobilen? Går iväg och pratar med andra? Verkar off? Eller vad får du det ifrån. 

• Anonym (J)

Fast om du redan anar att han har någon annan så är ju något väldigt fel i er relation. Men frågan är vad?

De gånger jag trott att någon varit otrogen så har jag iallafall haft rätt. Men då har jag märkt av vissa saker. 

• Anonym (J)

Nu i början av ert förhållande ska det ju inte vara så att du funderar på sådana saker. Ni borde väl vara glada och nykära bara.

Men svarar han inte på dina gulliga saker så behöver du nog känna av i hur han känner. 

• Anonym (J)
    Anonym (Överdriver jag?) skrev 2025-03-21 06:51:54 följande:
    Vad för saker?
    Typiska tecken på otrohet 
  • Anonym (J)
    LaFontaine skrev 2025-03-21 06:51:59 följande:

Jag hade inte heller vetat vad jag skulle svara om någon ringt mig på morgonen för att meddela att vederbörande ville krama mig. Sådana saker får mig att snarare backa undan, än börja säga gulliga saker tillbaka. Så höll jag på i tonåren, men som vuxen tycker jag att det är fånigt och avtändande. 

Jag tänker att vi helt enkelt är olika som människor. Jag har varit vansinnigt nyförälskad utan behov av att skicka (eller besvara) massa gulligull. Och jag tänker att om man vill ha en seriös relation, får man nog känna in var man har sin partner. Hade min man ofta uttryckt hur mycket han saknade och längtade efter mig, hade jag känt mig kvävd och lämnat relationen. 

Ibland kan man ju säga sånt men inte hela tiden, varje dag. 
  • Anonym (J)

Så han bombar dig med kärlek ibland men vissa kvällar svarar han inte på kvällen förrän morgonen därpå? Hm, den är ju skum. En kille jag träffade gjorde med så och sen stängde han av mobilen och åkte och träffade en annan tjej på kvällen. Vill ju inte sätta griller i huvudet på dig för der behöver verkligen inte vara så. Men att ringa så många ggr per dag är lite väl. Skriker kontrollbehov som det.

Och även om du vara haft dumma killar innan så borde du vara på din vakt med det här beteendet också. 

Frågan är vad som händer om du inte besvarar Hans kärleksfulla ord. Prova det en gång. 

• Anonym (J)

För nu vet han ju exakt vart han har dig. med tanke på att du svarat på hans tusen samtal varje dag. Och han vet att du sitter och väntar om han inte svarar en kväll.

nja dra åt dig öronen.

• Anonym (J)

Tänker bara så att han inte svarar kort för att han umgås med några som inte ska höra. Om det är i samtal då. 

Som sagt har själv varit med om detta beteende. Men den jag träffade kastade skit på mig och kallade mig alla möjliga fula ord när han umgicks med den andra tjejen, allt för att dölja för henne. Men när han var ensam, oj så trevlig han var då. 

Hemskt. 

• Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-22 09:02:21 följande:

En del människor gillar inte att hålla på att säga sådär. Jag är en av dom. Jag är kvinna. Det betyder inte att känslorna inte finns. Jag tycker bara att det är jobbigt när en kille ska ha bekräftelse på att man tycker om honom. Jag visar det på handlingar Mer än ord. Man får helt enkelt acceptera att alla inte är så där gulligpratande

Fast snubben ringer ju henne 7-13 gånger per dag. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Prata) skrev 2025-03-22 12:32:00 följande:

TS du skriver att du inte vill prata utan att det ska komma självmant. Det du säger då är att du kräver att din partner ska vara tankeläsare och det är extremt få män som är det. 

Om du någon gång vill ha en långvarig lycklig och harmonisk relation så råder jag dig att tänka över just den lilla biten i ditt förhållningssätt. 

Varför ringer ni så extremt mycket till varandra, det är inte alls sunt. Bra att han i alla fall prioriterar barnen på helgen. Men har man ens något att säga till varandra tillfälle 10 på en dag utöver plattityder om att man längtar efter varandra och vill träffas snart. Det hinner ju inte hända så väldigt mycket på ett par timmar i de flesta personers liv. 

Min gissning är att han börjar känna sig kvävd av TS outtalade krav som är otydliga så att han inte fattar riktigt vad kraven innebär. Han är väldigt förtjust i TS så han försöker men ibland tar det stopp, han orkar bara inte svara nåt gulligt på ytterligare ett gulligt SMS. 

Fast HAN ringer ju henne 7-13 gånger per dag, är det inte han som är överdriven då snarare? 

Jag tror att han skiftar i svar mot henne för att han är rädd att någon annan ska höra. Men i ensamhet kan han vara gullig mot henne. 

• Anonym (J)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-03-23 02:32:59 följande:
    Fast då visar han ju i handling
    Visar vad? Desperation? Ja 
Svar på tråden Han svarar fel….