• Mayjel

Att vilja vänta

Jag är inte troende själv men kan ändå förstå att en del vill vänta med det intima, både av religiös övertygelse och av rena trygghetsskäl.

Just äktenskapet ger ju också en sorts garanti på att ens partner inte lämnar en direkt efter den fysiska akten. Den typen av försäkring får inte vi icke religiösa tyvärr. 

• Mayjel
    Anonym (Oj) skrev 2025-03-19 06:37:48 följande:

Vad för garanti?

Varför riskera dåligt sex? Grejen är att du inte vet villkoren på den sk försäkringen. 

Det står ganska tydligt i min första text vad garantin handlar om.

Och jag håller inte med dig i ditt sista stycke. Man kan diskutera preferenser i sängkammaren på förhand så båda vet om de är kompatibla eller inte med sina önskemål. Sexuell kemi uppstår automatiskt om båda parter är naturligt attraherade av varann. 
  • Mayjel
    Anonym (Oj) skrev 2025-03-19 13:38:37 följande:
    Fast äktenskap är ingen garanti.

Att prata om vad man gillar när ingen av dom haft sex någonsin är ju som att prata om huruvida Paris är trevligare än Rom trots att ingen varit där. Dvs ganska meningslöst.
    Jo, det är mer av en garanti än att välja sex först. Då finns alltid risken att killen lämnar direkt efteråt eftersom han bara var ute efter en enda sak. 

Återigen så håller jag inte med dig. Jag har inte haft någon partner men vet ändå precis vad jag vill ha och inte, både i relationsväg och i intimlivet. Det handlar om självkännedom. 
Svar på tråden Att vilja vänta