• Anonym (J)

Mår dåligt

Anonym (3) skrev 2025-03-18 08:27:06 följande:
    Der beror på att jag har mått extremt dåligt-ur alla plan. Vill inte gå in på exakta detaljer-men mitt liv stals ifrån mig. På riktigt. 
    Det ledde till att jag hamnar på efterkälken av mina jämnåriga, de tar för sig utav livet-reser, studerar, medan jag ruttnar bort I passivitet. 

Ta en sak i taget. 

När jag var 22 kände jag likadant. Hade ingen gymnasieutbildning pga psykisk ohälsa i tonåren. Men jag jobbade upp den. En kurs i taget. Sedan färdig examen. Sedan läste jag vidare. Sedan fast jobb. 

Det går. Men känn inte att du måste fixa allt på en gång, för då händer ingenting. Då får man bara panik. Utan, en sak i taget. 

• Anonym (J)
    Anonym (E) skrev 2025-03-18 13:55:42 följande:

Oj. Kunde ha varit mina ord det där!

Ta dig bort härifrån ts. I Sverige ska man vara sjuk eller må dåligt men tillräckligt frisk för att slava i meningslöst tråkiga arbeten, om man inte är rik eller kommer från en rik familj. Ta dig långt bort härifrån och va inte rädd för den lagliga drogen i allt fler länder utomlands. 

Sanningen är att det antagligen är nog det enda som faktiskt kan hjälpa dig.

Lägg av 
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-18 09:16:45 följande:
    Vi är flera som har försökt stötta dig i flera trådar nu.

Hur gick telefonsamtalet med psykologen igår? Pratade ni om att du funderar på att börja studera också?
    Ts får starta hur många trådar hen vill, sluta pika. Bra att hen söker tröst och hjälp. 
  • Anonym (J)

Och detta är ett anonymt forum, sluta gissa vem som startar trådarna. Har du inget bättre för dig?

Svar på tråden Mår dåligt