• Anonym (3)

Mår dåligt

Mmm. 
    Jag har ingen arbetslivserfarenhet, inga vänner, inga sociala färdigheter. Allt är verkligen helt uppåt väggarna. 

Mår extremt dåligt-på alla plan.

• Svar på tråden Mår dåligt
  • burleskburkläsk

Ett tips är att försöka sova.

Gå upp tidigt och ut och ta för dig.

Gå till en Secondhand, berätta läget kan de inte ta emot dig så Gå till en annan och fråga om du kan få vara där...prova Pingst Kyrkan eller Rödakorset...där kommer du träffa folk och få vänner.
    Samt då sysselsättning.

• Anonym (V)

Det kan alltid bli värre. Du har väl iallafall ingen anhedoni, stora hälsoproblem, tinnitus, hjärnskador. Dina problem går att lösa, det är samhällets fel att du mår så dåligt. 

• Anonya

Hoppas du får en god natts sömn! Sömnbrist gör allt tyngre. Godnatt!

• Anonya

Hoppas du får en god natts sömn! Sömnbrist gör allt tyngre. Godnatt!

• Anonym (E)

Vad beror det på tror du själv?

Känner du dig sjuk eller är det psykiskt, som hindrar dig? 

• Anonym (3)
    Anonym (E) skrev 2025-03-18 05:51:44 följande:

Vad beror det på tror du själv?

Känner du dig sjuk eller är det psykiskt, som hindrar dig? 

Der beror på att jag har mått extremt dåligt-ur alla plan. Vill inte gå in på exakta detaljer-men mitt liv stals ifrån mig. På riktigt. 
    Det ledde till att jag hamnar på efterkälken av mina jämnåriga, de tar för sig utav livet-reser, studerar, medan jag ruttnar bort I passivitet. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (3) skrev 2025-03-18 08:27:06 följande:
    Der beror på att jag har mått extremt dåligt-ur alla plan. Vill inte gå in på exakta detaljer-men mitt liv stals ifrån mig. På riktigt. 
    Det ledde till att jag hamnar på efterkälken av mina jämnåriga, de tar för sig utav livet-reser, studerar, medan jag ruttnar bort I passivitet. 
    Ring din vårdcentral, du behöver en remiss till vuxenpsykiatrin.

Ring redan idag.
  • Anonym (3)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-18 08:52:36 följande:
    Ring din vårdcentral, du behöver en remiss till vuxenpsykiatrin.

Ring redan idag.
    Men LOL. Jag är redan där. 
    Jag har varit där i många år.
    Plus blivit inlagd.

Mår jag bättre och blir mindre suicdal för det? 
    Svar nej.
  • Anonym (Anonym)
    Vi är flera som har försökt stötta dig i flera trådar nu.

Hur gick telefonsamtalet med psykologen igår? Pratade ni om att du funderar på att börja studera också?
  • Anonym (E)

Oj. Kunde ha varit mina ord det där!

Ta dig bort härifrån ts. I Sverige ska man vara sjuk eller må dåligt men tillräckligt frisk för att slava i meningslöst tråkiga arbeten, om man inte är rik eller kommer från en rik familj. Ta dig långt bort härifrån och va inte rädd för den lagliga drogen i allt fler länder utomlands. 

Sanningen är att det antagligen är nog det enda som faktiskt kan hjälpa dig.

• Anonym (J)

Ta en sak i taget. 

När jag var 22 kände jag likadant. Hade ingen gymnasieutbildning pga psykisk ohälsa i tonåren. Men jag jobbade upp den. En kurs i taget. Sedan färdig examen. Sedan läste jag vidare. Sedan fast jobb. 

Det går. Men känn inte att du måste fixa allt på en gång, för då händer ingenting. Då får man bara panik. Utan, en sak i taget. 

• Anonym (J)
    Anonym (E) skrev 2025-03-18 13:55:42 följande:

Oj. Kunde ha varit mina ord det där!

Ta dig bort härifrån ts. I Sverige ska man vara sjuk eller må dåligt men tillräckligt frisk för att slava i meningslöst tråkiga arbeten, om man inte är rik eller kommer från en rik familj. Ta dig långt bort härifrån och va inte rädd för den lagliga drogen i allt fler länder utomlands. 

Sanningen är att det antagligen är nog det enda som faktiskt kan hjälpa dig.

Lägg av 
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-18 09:16:45 följande:
    Vi är flera som har försökt stötta dig i flera trådar nu.

Hur gick telefonsamtalet med psykologen igår? Pratade ni om att du funderar på att börja studera också?
    Ts får starta hur många trådar hen vill, sluta pika. Bra att hen söker tröst och hjälp. 
  • Anonym (J)

Och detta är ett anonymt forum, sluta gissa vem som startar trådarna. Har du inget bättre för dig?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-18 14:31:44 följande:
    Ts får starta hur många trådar hen vill, sluta pika. Bra att hen söker tröst och hjälp. 
    Den enda som pikar någon här är du.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2025-03-18 14:32:20 följande:

Och detta är ett anonymt forum, sluta gissa vem som startar trådarna. Har du inget bättre för dig?

Sköt dig själv. Har du inget bättre för dig?
  • Anonym (E)
    Anonym (J) skrev 2025-03-18 14:31:11 följande:
    Lägg av 

Ja, det borde du verkligen göra!

Det räddade mitt liv när ingenting annat kunde rädda mig. Så du bör definitivt LÄGGA AV! 

Svar på tråden Mår dåligt