Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Har ni alla drömmar i livet?

Man måste inte drömma...är man nöjd med det mesta i livet så tror jag man mår bättre av att inte drömma.

Saker i mitt liv måste bli bättre, det drömmer jag om och om en betydelsefull kvinna...

Jag bryr mig inte om att resa långt, vill min framtida kvinna det så klart jag hänger på, vill hon inte ha mig med så slipper hon och det är fine by me.

När det gäller familj, vill hon ha familj så blir det så...jag drömmer om henne, ingen familj.

Inom en snar framtid har jag det bättre omkring och med tur världens finaste kvinna...när jag väl är där kommer inte jag ha några drömmar som skall uppfyllas...då lever jag min dröm! ❤️

• burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-16 11:04:22 följande:
    Det med att hitta någon har jag totalt lagt ner efter den förra tjejen jag träffade. Jag lever hellre ensam då, men jag kan få din dröm. Den är fin, synd bara att det inte är verklighet, så att säga, men det är fint att du har en dröm, tycker jag. .
    Tack Freddie...med lite tur så blir det verklighet, tur är nåt jag inte är van vid men jag försöker att våga drömma...drömmen är stor, långt mycket större än vad jag nånsin drömt om...jag är i en period som får mig att undra om det är verklighet, så bra mår jag och jag har aldrig mått så bra!

Tack Freddie, hälsa Torsten! 😉
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-16 11:24:18 följande:
    Det låter bra. . Jag är också faktiskt inne i en hyfsat bra period i livet. Känns som att jag har koll på det mesta nu. Det borde jag väl kanske ha i den här åldern, men det har varit en lång väg.

Tack, det ska jag göra. Tror han ligger och tar en tupplur någonstans nu. :-P.
    Hahaha, så klart han gör!

Det kan det få göra bara det blir bra nån gång i livet 😃
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-16 12:21:18 följande:
    Vet inte om jag skulle säga att jag är nöjd. Familj klarar jag mig utan, där vill jag faktiskt inte ha barn. Äga hus? Egentligen inte, är väl mer att jag skulle kunna ha möjligheten att skaffa hus, det kommer jag dock aldrig ha. Låter säkert löjligt, men jag kan inte hjälpa att jag tänker så.
    Anonym (Anette) skrev 2025-03-16 10:48:28 följande:

Jag ska inte leka psykolog här men bristen på drömmar handlar många gånger om att folk inte står ut med tanken på att misslyckas och därför envist hävdar att dom nöjer sig med vad livet ger dom.  
    Kan vara en tanke att fundera på. 
     Men man måste inte drömma stort. Det räcker väl med att drömma om att få fräscha tapeter i sovrummet en dag eller kunna köpa köpa en kontinetalsäng...

Kan ju vara så att jag är rädd för att misslyckas, har gjort det många gånger innan. Gav exempelvis upp på att skriva böcker för jag var så otroligt dålig på det. Har hoppat av utbildningar två gånger, dock ändå lyckats ta en masterexamen, dock var det aldrig så att jag drömde om det.
    Men nu har jag ingenting, om man nu inte går ner på löjligt liten nivå, men det känns dumt att säga att en av mina drömmar är att äta pizza ikväll.
    Jag är ingen husmänniska heller, det kan vara vackert men jag blir fort skogstokig...man kan dra och uppleva saker utanför städer...marknader och natur och annat men nej...skulle min framtida kvinna vilja så drar vi så fort det går...med henne kan jag överleva allt! 😃

Hahaha verkligen inte, har du inte provat vegetarisk...gärna nån lyxig med godsaker på, du kommer inte att ångra dig!

Din dröm om pizza är en bra dröm...man kan drömma lite i taget! 😉

Smaklig spis! 🍕
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-16 14:35:13 följande:
    För mig är nog problemet att alla drömmar känns som fantasier, vilka jag mer känner ångest över att ha och därmed struntar i. Jag skulle ju kunna ha realistiska drömmar, men tycker de riskerar att bli allt för små för att kunna ses som drömmar.

"Bostadsdrömmar" för mig vore väl att jag ska ha råd att bo kvar där jag bor nu, men kan man kalla det för dröm ens?
    Hmm en önsketanke eller hopp snarare...men en bra sådan! 😃
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-17 17:26:50 följande:
    Kul att det fungerade för dig (helt ärligt, ingen sarkasm). Tror dock jag hade haft svårt för att bo så, hade stressat mig. Försöker dock precis som du komma ut i naturen ofta, bor på gångavstånd från en skog, så det blir många promenader. Bra tillfällen att tänka.
    Jag hade inte fixat det heller, tanke själv gör mig obekväm! 😅

Skönt att komma ut och gå...och bra! 👍
  • burleskburkläsk
    Anonym (M) skrev 2025-03-17 20:45:48 följande:

Ovanstående var bara exempel för att illustrera min poäng att man kan förverkliga drömmar på andra sätt än man har tänkt sig. 

Man kanske tänker att man inte har råd att bo utomlands men det finns olika sätt att göra det på. 

Om jag inte kan spara ihop till en stuga så kommer jag försöka byta min hyresrätt så att jag kan bo närmare naturen. Det går ju till och med att byta till en annan stad. 

Jag är som sagt väldigt envis. Jag har inte råd med någon dyr semester i år men jag har en plan för hur jag ska kunna fjällvandra på en liten budget. 

Det är som sagt bara exempel. Ibland får man tänka om och även om det inte blir precis det man drömmer om så kan man komma rätt nära. 

Självklart, alla är vi olika envishet kan vara ett verktyg...som du verkar bemästra! 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-17 21:29:36 följande:
    Tja du, jag lever för att överleva. Har ju mina katter och sambo. Jobbar för att de ska må bra. Annars gillar jag att röra på mig, ser ibland fram emot en film eller spel som ska komma, kanske ett löplopp. Skulle dock inte säga att något av detta är drömmar. Jag vill bara sikta på det möjliga, inte det omöjliga.
    Det låter som du har ett liv som du trivs med! 😃
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-18 16:16:52 följande:
    Det går ärligt talat uppåt och neråt från dag till dag. Vissa dagar är ganska okej, andra så känner jag mig mest misslyckad. Är medveten om att jag nog påverkas för mycket av andra, och av reklam och liknande. Typ alla mina vänner har barn, karriärer och hus. Missunnar dem givetvis inte detta, de har haft större driv i sitt liv än jag, men ibland känns det inte bra.
    Klart det inte känns bra alltid...synd att du känner dig misslyckad men jag förstår dig helt...jobbigt att påverkas av andra...massmedia är ett ständigt mind-fuckery, tyvärr!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Fez) skrev 2025-03-18 16:18:32 följande:
    Det är det som jag är lite osäker på, men jag får många bra bud på vad det kan vara i tråden.

Nej det där känner jag igen mig i. "Vad brinner du för?" Kan ärligt talat inte besvara frågan.
    Det sista du skrev...känner exakt samma.
    En riktig reality check...
    Jag vet saker jag vill...men vad brinner jag för? 😮?💨
Svar på tråden Har ni alla drömmar i livet?