Anonym (Fez) skrev 2025-03-16 12:21:18 följande:
Vet inte om jag skulle säga att jag är nöjd. Familj klarar jag mig utan, där vill jag faktiskt inte ha barn. Äga hus? Egentligen inte, är väl mer att jag skulle kunna ha möjligheten att skaffa hus, det kommer jag dock aldrig ha. Låter säkert löjligt, men jag kan inte hjälpa att jag tänker så.
Anonym (Anette) skrev 2025-03-16 10:48:28 följande:
Jag ska inte leka psykolog här men bristen på drömmar handlar många gånger om att folk inte står ut med tanken på att misslyckas och därför envist hävdar att dom nöjer sig med vad livet ger dom.
Kan vara en tanke att fundera på.
Men man måste inte drömma stort. Det räcker väl med att drömma om att få fräscha tapeter i sovrummet en dag eller kunna köpa köpa en kontinetalsäng...
Kan ju vara så att jag är rädd för att misslyckas, har gjort det många gånger innan. Gav exempelvis upp på att skriva böcker för jag var så otroligt dålig på det. Har hoppat av utbildningar två gånger, dock ändå lyckats ta en masterexamen, dock var det aldrig så att jag drömde om det.
Men nu har jag ingenting, om man nu inte går ner på löjligt liten nivå, men det känns dumt att säga att en av mina drömmar är att äta pizza ikväll.
Jag är ingen husmänniska heller, det kan vara vackert men jag blir fort skogstokig...man kan dra och uppleva saker utanför städer...marknader och natur och annat men nej...skulle min framtida kvinna vilja så drar vi så fort det går...med henne kan jag överleva allt! 😃
Hahaha verkligen inte, har du inte provat vegetarisk...gärna nån lyxig med godsaker på, du kommer inte att ångra dig!
Din dröm om pizza är en bra dröm...man kan drömma lite i taget! 😉
Smaklig spis! 🍕