• Anonym (Fez)

Har ni alla drömmar i livet?

Jag tycker man hör mycket om att folk har drömmar i livet. Man ska ha bostadsdrömmar, resedrömmar, familjdrömmar och karriärdrömmar.

Är det bara jag som i princip inte har några drömmar alls? Familj och hus kommer jag aldrig ha, småresor gör jag ibland, men har inget drömresemål. Jag har ett hyfsat jobb men är nöjd där.

Är jag knasig som inte drömmer om någonting? Bara tanken ger mig obehag.

• Svar på tråden Har ni alla drömmar i livet?
  • Freddie K

Jag har väl inga drömmar direkt. Mer än att jag vill bli en erkänd författare en dag, men det lär inte hända om man inte är exceptionell och har lite tur. Mitt dröm resmål är Jamaica. Mer än så vågar jag inte drömma. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk

Man måste inte drömma...är man nöjd med det mesta i livet så tror jag man mår bättre av att inte drömma.

Saker i mitt liv måste bli bättre, det drömmer jag om och om en betydelsefull kvinna...

Jag bryr mig inte om att resa långt, vill min framtida kvinna det så klart jag hänger på, vill hon inte ha mig med så slipper hon och det är fine by me.

När det gäller familj, vill hon ha familj så blir det så...jag drömmer om henne, ingen familj.

Inom en snar framtid har jag det bättre omkring och med tur världens finaste kvinna...när jag väl är där kommer inte jag ha några drömmar som skall uppfyllas...då lever jag min dröm! ❤️

• Anonym (Anette)

Jag ska inte leka psykolog här men bristen på drömmar handlar många gånger om att folk inte står ut med tanken på att misslyckas och därför envist hävdar att dom nöjer sig med vad livet ger dom.  
    Kan vara en tanke att fundera på. 
     Men man måste inte drömma stort. Det räcker väl med att drömma om att få fräscha tapeter i sovrummet en dag eller kunna köpa köpa en kontinetalsäng...

• Anonym (Olika drömmar)

Det där med äga hus och fina bilar är ju mer något folk matats med genom sociala medier bl.a. Folk är relativt lättpåverkade tyvärr. Och jämför sig ofta med andra.

Jag tror det är viktigt att ha någon dröm. Och det är viktigt att du själv funderar på vad den drömmen är

Där är vi väldigt lika. Barn och familjeliv har aldrig varit för mig. Jag slutade dessutom dejta helt för ca 2 år sedan. Det är klart att min mörka bakgrund även påverkar hur jag ser på det där med relationer och kärlek. Men mina livserfarenheter har visat och lärt mig att jag trivs bäst på egen hand. Det är även då jag mår som bäst psykiskt. Sen är jag väldigt försiktig med människor överlag. Jag ser till mig själv först. Mina livserfarenheter visade mig även, att det inte går lita på dom flesta människor. Samhället har ju tyvärr inte blivit bättre snarare tvärtom. Idag handlar mycket om att se till så man är trygg.

Min dröm var att plugga vidare. Klarade av utbildningen och idag arbetar jag med ett arbete jag både är intresserad av och trivs med. Har rest en del. Men drömmer om att se fler platser såklart. 

• Anonym (Uppnått min)
    Hjärta Jag hade en dröm om att gifta mig med en bra man som älskar mig, och den är uppnådd. För trasig psykiskt för att skaffa barn men man vill jag ha. Jag känner mig väldigt nöjd i livet.
  • Freddie K
    Anonym (Uppnått min) skrev 2025-03-16 10:58:48 följande:
    Hjärta Jag hade en dröm om att gifta mig med en bra man som älskar mig, och den är uppnådd. För trasig psykiskt för att skaffa barn men man vill jag ha. Jag känner mig väldigt nöjd i livet.
    Det låter ju bra. Inte att du är trasig psykiskt, men att du har en man som älskar dig och ser dig för den du är. Det är inte alla som kan ha det så.
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-16 10:48:17 följande:

Man måste inte drömma...är man nöjd med det mesta i livet så tror jag man mår bättre av att inte drömma.

Saker i mitt liv måste bli bättre, det drömmer jag om och om en betydelsefull kvinna...

Jag bryr mig inte om att resa långt, vill min framtida kvinna det så klart jag hänger på, vill hon inte ha mig med så slipper hon och det är fine by me.

När det gäller familj, vill hon ha familj så blir det så...jag drömmer om henne, ingen familj.

Inom en snar framtid har jag det bättre omkring och med tur världens finaste kvinna...när jag väl är där kommer inte jag ha några drömmar som skall uppfyllas...då lever jag min dröm! ❤️

Det med att hitta någon har jag totalt lagt ner efter den förra tjejen jag träffade. Jag lever hellre ensam då, men jag kan få din dröm. Den är fin, synd bara att det inte är verklighet, så att säga, men det är fint att du har en dröm, tycker jag. .
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-16 11:04:22 följande:
    Det med att hitta någon har jag totalt lagt ner efter den förra tjejen jag träffade. Jag lever hellre ensam då, men jag kan få din dröm. Den är fin, synd bara att det inte är verklighet, så att säga, men det är fint att du har en dröm, tycker jag. .
    Tack Freddie...med lite tur så blir det verklighet, tur är nåt jag inte är van vid men jag försöker att våga drömma...drömmen är stor, långt mycket större än vad jag nånsin drömt om...jag är i en period som får mig att undra om det är verklighet, så bra mår jag och jag har aldrig mått så bra!

Tack Freddie, hälsa Torsten! 😉
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-16 11:10:55 följande:
    Tack Freddie...med lite tur så blir det verklighet, tur är nåt jag inte är van vid men jag försöker att våga drömma...drömmen är stor, långt mycket större än vad jag nånsin drömt om...jag är i en period som får mig att undra om det är verklighet, så bra mår jag och jag har aldrig mått så bra!

Tack Freddie, hälsa Torsten! 😉
    Det låter bra. . Jag är också faktiskt inne i en hyfsat bra period i livet. Känns som att jag har koll på det mesta nu. Det borde jag väl kanske ha i den här åldern, men det har varit en lång väg.

Tack, det ska jag göra. Tror han ligger och tar en tupplur någonstans nu. :-P.
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-03-16 11:24:18 följande:
    Det låter bra. . Jag är också faktiskt inne i en hyfsat bra period i livet. Känns som att jag har koll på det mesta nu. Det borde jag väl kanske ha i den här åldern, men det har varit en lång väg.

Tack, det ska jag göra. Tror han ligger och tar en tupplur någonstans nu. :-P.
    Hahaha, så klart han gör!

Det kan det få göra bara det blir bra nån gång i livet 😃
Svar på tråden Har ni alla drömmar i livet?