Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Få skulden för en mans otrohet

Frågan är ju, lämnade hon honom då? Eller klandrade hon bara dig? Ja, han gjorde mest fel här. Men du borde väl också ha vetat att man inte ligger med en gift man med barn. Även om du var 18.

• Anonym (J)

Hon skulle absolut inte ha betett sig så emot dig iallafall. Hon borde varit mest arg på honom 

• Anonym (J)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 22:07:40 följande:
    Jag har pratat med honom om detta? inte någon större skuld. Hon menar enligt honom att jag var den som förförde honom. Hon lever fortfarande tillsammans med honom. Hon kunde skrika efter mig 3 år senare också om hon såg mig, så hon verkade ju inte släppa det. Nu var det länge sedan hon såg mig, 
    Men vad säger du. Hur kan hon vara kvar hos en sådan? Tror hon att du hittade på allt? Att ni aldrig gjorde någonting? Han kan väl ha ljugit ihop vad som helst 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 18:54:36 följande:
    Nja du får läsa om. Jag skrev att jag antagligen inte skulle förlåta mina man om han gjorde nåt sånt. Jag vet väl inte varför hon väljer att försöka förlåta mannen. Men nu är ju verkligheten så att många förlåtet sina partner om de varot otrogna. Och även om jag själv inte skulle göra det så kan jag förstå drivkraften att vara kvar i en relation om man har barn, hus, ekonomi etc. Jag kan se varför par väljer att fortsätta. Jag kan förstå det på nåt sätt även om jag själv inte skulle klara det. 

Jag vet inte hur frun rangordnar sveken. Hon tycker kanske mannen gjort det största sveket men uppenbarligen tycker hon ts har gått bakom hennes rygg också. Och det kanske hon inte känt på samma sätt om mannens älskarinna var en helt okänd människa som hon aldrig träffat.

För mig hade det varit skillnad iallafall fall. I ena fallet hade jag bara klandrat min man och i det andra fallet hade jag klandrar båda. Jag hade absolut varit vansinnig på kvinnan som ätit av min middag och lekt med mina barn. Hon hade inte fått nån pardon för att hon var "trasig". 
    Han ljuger väl och säger att hon var efter honom men att han aldrig gjorde nåt med henne 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:01:03 följande:
    Därför att jag förstår hustrun mer än ts.

Därför att ts har umgåtts med dem alla i deras hus, ätit av fruns mat, lekt med hennes barn och ts kan inte alls förstå varför frun är arg på henne.

Därför att man inte kan fråntas allt ansvar bara för att man har haft det jobbigt. 
    Det är fortfarande han som mest gick bakom sin frus rygg för han tog ju hem henne 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:02:08 följande:
    Nej ts säger ju att frun vet om deras otrohet 
    Ja jo tjena. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:04:56 följande:
    Vet inte. Det får ts förtydliga hur det uppdagades. Minns inte om hon skrivit exakt hur upptäckten gjordes 

Ofattbart om hon verkligen tro det, hur kan man stanna hos en sådan. 

Jag vet iofs en tjej som var 20 och höll på med en gift man med 3 vuxna barn. Han var 50 då. Hon umgicks med dom. Sen blev hon gravid. Hon behöll barnet. Hans fru lekte med barnet, ovetandes att det var hennes mans. 

De skildes därefter. Tjejen och han blev tillsammans istället och är fortfarande nu sådär 10 år efter. Exfrun och han är vänner. 

• Anonym (J)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:07:00 följande:
    Ja jag hade varit svinförbannad på mannen också. Och det har säkert frun också varit. 

Tror inte det är sannolikt som många i tråden verkar tro att hon är bara sur på ts men förlät mannen på en sekund. Jag gissar att frun och mannen haft rejäla problem efter detta. 
    Ja annars är det ju helkonstigt 
  • Anonym (J)
    Tyra myra skrev 2025-03-08 19:13:13 följande:
    Det är självklart att mannen har hela ansvaret i det här fallet. Det är han som utnyttjat en trasig människa för sin sexuella tillfredställelse. 

Hur frun hanterar sin man kan väl diskuteras.  Men i det här fallet är det Ts som är offret.

Man kan faktiskt undra hur många andra unga kvinnor mannen varit på, Ts lär knappast ha varit den enda.

Undra vad han sagt till frun? Egentligen? Han säger väl såklart en sak till ts men en helt annan till henne.

Synd att inte kunnat prata med frun lugnt och sansat. 

Jag var med en otrogen man (min körlärare som var 12 år äldre, han hade 3 barn med 2 tidigare tjejer). Han hade mig i smyg samtidigt som en annan tjej, jag visste inte om att han hade tjej då men det kom fram sen. Pratade då med tjejen han hade. Det var helt lugnt. Ha var ju den som gjorde fel. Han erkände för oss båda. De är tillsammans fortfarande. 

Synd man måste kasta skit på ts.

• Anonym (J)

Fattar ändå inte frun alltså. Hur kan hon vara med honom. 

• Anonym (J)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 19:25:13 följande:
    Och hur vet du det? Känner du henne personligen? Finns gott om egoistiska och personer med dubbla standarder. Det är ok att sätta sina egna intressen främst men om andra gör detsamma så man själv blir förloraren då jävlar
    Men alltså det är ju Han som väljer att ta hem en annan tjej och vara otrogen? Han är ju boven i grunden. 

Ts var dock inte oskyldig heller för hon visste om att han var gift och hade familj. Så absolut kan man vara arg på henne med. Men han har ju gjort mest fel här. 
  • Anonym (J)
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 20:23:14 följande:
    Även om hon vet om det så prioriterar hon väl att själv få kärleken framför att någon annan ska få det. Det är som att säga att om frun vet om att TS är kär i hennes man så ska hon ge upp det för TS skull. Det kommer hon givetvis inte att göra.
    Vilket är bedrövligt, man rör inte en upptagen man och förstör en familj. Men jag säger ju att hon inte heller är oskyldig. Men HAN är ändå grundboven 
  • Anonym (J)

Och jo, jag tycker frun borde struntat i mannen här. För han verkar inte vara en bra man. Och han bedrog henne. Med flit, mitt framför ögonen på henne OCH drog en lögn.

Ts borde såklart inte heller vara med honom även om han hade blivit singel för han lär väl med all säkerhet springa med andra igen  

Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet