Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Få skulden för en mans otrohet

Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 22:07:40 följande:
    Jag har pratat med honom om detta? inte någon större skuld. Hon menar enligt honom att jag var den som förförde honom. Hon lever fortfarande tillsammans med honom. Hon kunde skrika efter mig 3 år senare också om hon såg mig, så hon verkade ju inte släppa det. Nu var det länge sedan hon såg mig, 
    Det var kanske det HAN övertygade sin fru om och fick henne att tro. Han kanske manipulerade henne precis som han gjorde med dig. 

Det var inte ditt fel. Att hon kallade dig hora var självklart inte okej. Men när man är sårad och kränkt och befinner sig i kris gör man ibland dumma saker. Det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till varför hon gjorde som hon gjorde. 

Det är ju inte säkert att han sa sanningen till dig när ni pratade om det efteråt. Kunde han ljuga för sin fru i flera år och spela teater när ni åt middag ihop så kunde han nog ljuga för dig också. 

Hur träffade du den här familjen från första början?
  • Ezmeraldah
    OlleSQ skrev 2025-03-07 08:49:16 följande:

Samtidigt har jag svårt att se att man inte förstår situationen själv, han är gift, har barn, en trygg tillvaro som han aldrig kommer ge upp för dig. När du var i huset tillsammans med dom alla, visade han inte kärlek för sin fru framför dig?

Fast det är ju många vuxna kvinnor som tror att gifta män, som de är älskarrinnor åt, ska lämna sina fruar för dem. Det kommer ju ständigt nya trådae om det. Mannen är så olycklig med sin fru, de har skilda sovrum, han stannar för barnens skull, frun är psykiskt sjuk osv. Det är väl inte alls konstigt att en trasig 18-åring kan bli manipulerad och tro på det mannen säger?

Eller så kanske hon inte hade nån egen familj och var desperat efter kärlek och tog vad hon fick. 

När jag jobbade som barnflicka i tonåren (hade INTE ihop det med pappan) så stod inte föräldrarna och pussades framför mig och de brukade inte "visa kärlek" för varandra vad jag märkte. Alla håller inte på så I vardagen eller när det är utomstående närvarande. Mina föräldrar brukade inte pussas eller "visa kärlek" när vi hade gäster. Så det är väl inte alls säkert att han visade kärlek för sin fru inför TS. Eller så hade han nån övertygande förklaring till varför han gjorde så. 
  • Ezmeraldah
    Fridolini skrev 2025-03-07 06:05:45 följande:
    Hon visste att han var gift men ville trots det bli knullad = äckel
    Inte okej att kalla TS "äckel". Inlägget anmält. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Q) skrev 2025-03-07 18:46:53 följande:
    Om TS är ett äckel, som ligger med en man som är i ett förhållande, vad ska vi kalla mannen? Kvinnan var inte, som jag fattar det, i ett förhållande.
    Oavsett kan man uttrycka sin åsikt på ett annat sätt. Särskilt med tanke på att tråden ligger i känsliga rummet. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Lördags tanke) skrev 2025-03-08 10:57:16 följande:

Vad hände sedan? Lämnade hon honom? 

Nej, de lever ihop fortfarande trots att det gått många är skriver TS. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Lördags tanke) skrev 2025-03-08 10:57:16 följande:

Vad hände sedan? Lämnade hon honom? 

Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 22:07:40 följande:
    Jag har pratat med honom om detta? inte någon större skuld. Hon menar enligt honom att jag var den som förförde honom. Hon lever fortfarande tillsammans med honom. Hon kunde skrika efter mig 3 år senare också om hon såg mig, så hon verkade ju inte släppa det. Nu var det länge sedan hon såg mig, 
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet