• Fjäril kär

Hjärnspöken?

Det kanske snarare är det kärlekslösa förhållandet som gör att han vill ha separata ekonomier. 

• Fjäril kär
    Anonym (Hjärnspöken) skrev 2025-03-05 23:56:15 följande:
    Som jag skrev så var det inte kärlekslöst hela tiden. Det kommer och går. Det är inte som innan vi flyttade ihop. Allt hänger ihop. Jag känner mig lurad nu när jag såg att han har så mycket mer än vad jag har varje månad och låtsas vara fattig. Jag har haft månader där jag verkligen haft det tufft ekonomiskt. På något sätt kan jag tycka att man åtminstone borde dela upp procentuellt om man ska leva som sambo, eller att den som tjänar betydligt mycket mer kan dra ett litet större ekonomiskt lass istället för att vi ska dela på allt. Varför låtsas man vara fattig när man inte är det?
    För att dom rätta känslorna inte finns där helt enkelt . Kanske dom aldrig varit riktigt där heller från början.  Han verkar ju aldrig varit intresserad av att vara en ärlig sambo från början heller. 
    Man beter sig inte så om man på riktigt älskar någon. Han har noll intresse av dig och hur du har det. 

Se till att flytta därifrån är mitt råd.  Helst nyss. 
  • Fjäril kär
    Anonym (M) skrev 2025-03-09 06:42:45 följande:

Alla ser inte pengar på samma sätt,
    Min lön är väl min och hennes är väl hennes.

Det är det nog ingen som misstycker.
    Men det blir något helt annat när man smusslar, undangömmer, kör fulspel och ljuger om sin inkomst.  
  • Fjäril kär
    Anonym (Hjärnspöken) skrev 2025-03-12 21:54:05 följande:
    Jag vet inte om han tänkt att vi ska fortsätta vara tillsamman eller om det ska vara slut. Vet bara att han tänker flytta. Han tänker sova borta ett par dagar och vill då inte ha kontakt säger han. Får hoppas han kommer hem till helgen. 
    Varför hoppas du på en fortsättning med en man som så uppenbart inte vill ha dig?
Svar på tråden Hjärnspöken?