• Anonym (Hjärnspöken)

Hjärnspöken?

Min sambo har aldrig talat om sin lön för mig. Nu råkade jag se hans lönebesked och såg att han tjänar 27000kr mer än mig per månad. Jag är arbetslös och har det tufft ekonomiskt och jag trodde han med hade det, trots lön eftersom han ?aldrig har pengar? och lever snål. Hyreskontraktet står på honom så jag betalar för el, hyra och mat till honom varje månad. Äter vi ute splittar vi på nota och han vill inte investera i något nytt. Inga droger är inblandad!

Vi lever i ett ganska kärlekslöst förhållande där vi mer lever sida vid sida. Han med sina intressen och vänner och jag med mina. Detta får mig förstås att tvivla på relationen och ännu mer. Jag kräver inte att han ska betala allt för mig, men min hjärnspöke bakom detta är att han kanske enbart bor med mig för att kunna köpa lägenhet.
  • Svar på tråden Hjärnspöken?
  • burleskburkläsk

Låter som min kusin, snålare människa får man leta efter å andra sidan skulle ingen tjej ta i honom med tång.

Visserligen är det hans pengar och hade jag haft en tjej med god ekonomi så hade jag inte haft nåt problem med det, värst hade väl varit om hon skulle skämma bort mig för det har inte hänt en dag så det hade nog känts väldigt fel.

Mpnga snåla jävlar i landet, framförallt män!

Hitta en man som tjänar mindre än honom och det boir mer pengar att röra sig med.

Eller lev fattigt med denna spargris!

• Fjäril kär

Det kanske snarare är det kärlekslösa förhållandet som gör att han vill ha separata ekonomier. 

• Anonym (Hjärnspöken)
    Fjäril kär skrev 2025-03-05 18:00:14 följande:

Det kanske snarare är det kärlekslösa förhållandet som gör att han vill ha separata ekonomier. 

Det är möjligt att det är så. Det har aldrig varit på tal med gemensam ekonom och det är det sista året det känts kärlekslöst. Inte alltid ska tillägga. Det har alltid delats 50/50 på allt och det är därför jag tror det är mer en business. Jag tror därför att han sparar till eget boende så han kan flytta när han har pengarna.
  • Anonym (Hjärnspöken)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-05 16:58:12 följande:

Låter som min kusin, snålare människa får man leta efter å andra sidan skulle ingen tjej ta i honom med tång.

Visserligen är det hans pengar och hade jag haft en tjej med god ekonomi så hade jag inte haft nåt problem med det, värst hade väl varit om hon skulle skämma bort mig för det har inte hänt en dag så det hade nog känts väldigt fel.

Mpnga snåla jävlar i landet, framförallt män!

Hitta en man som tjänar mindre än honom och det boir mer pengar att röra sig med.

Eller lev fattigt med denna spargris!

Jag är inte ute efter hans pengar. Samtidigt känner jag mig lite lurad över att han framställer det som att han har dålig ekonomi och tjänar så dåligt att han inte vill prata om det. Jag vet inte om jag ska säga att jag sett hans lönebesked. Andra par brukar dela upp procentuellt så båda har lika mycket varje månad. I detta fall kanske han har en miljon sparat och har möjlighet att köpa sig sin bostad, medan jag inte kan spara något alls. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (Hjärnspöken) skrev 2025-03-05 19:08:10 följande:
    Jag är inte ute efter hans pengar. Samtidigt känner jag mig lite lurad över att han framställer det som att han har dålig ekonomi och tjänar så dåligt att han inte vill prata om det. Jag vet inte om jag ska säga att jag sett hans lönebesked. Andra par brukar dela upp procentuellt så båda har lika mycket varje månad. I detta fall kanske han har en miljon sparat och har möjlighet att köpa sig sin bostad, medan jag inte kan spara något alls. 
    Säg att du vill veta vad han tjänar...nämn också att du inte vill se nåt papper utan du vill höre det från honom här och nu.

Då ger dubhan chansen att vara ärlig och ni kan prata om det...men jag ser inte att han kommer att vara ärlig.
  • Lynx123

Är det kärlekslöst så är det väl inte värt att fortsätta? Har ju inte med ekonomin att göra.

• Anonym (Rövknullad)
    Fjäril kär skrev 2025-03-05 18:00:14 följande:

Har varit den snåla mannen där hon tjänade betydligt mer än mig, ändå hade hon mindre pengar kvar. Det och sedan som du säger den kärlekslösa delen gjorde att jag drog öronen åt mig. 
  • Anonym (Hjärnspöken)
    Lynx123 skrev 2025-03-05 21:36:57 följande:

Är det kärlekslöst så är det väl inte värt att fortsätta? Har ju inte med ekonomin att göra.

Som jag skrev så var det inte kärlekslöst hela tiden. Det kommer och går. Det är inte som innan vi flyttade ihop. Allt hänger ihop. Jag känner mig lurad nu när jag såg att han har så mycket mer än vad jag har varje månad och låtsas vara fattig. Jag har haft månader där jag verkligen haft det tufft ekonomiskt. På något sätt kan jag tycka att man åtminstone borde dela upp procentuellt om man ska leva som sambo, eller att den som tjänar betydligt mycket mer kan dra ett litet större ekonomiskt lass istället för att vi ska dela på allt. Varför låtsas man vara fattig när man inte är det?
  • Anonym (Rövknullad)
    Anonym (Hjärnspöken) skrev 2025-03-05 23:56:15 följande:
    Som jag skrev så var det inte kärlekslöst hela tiden. Det kommer och går. Det är inte som innan vi flyttade ihop. Allt hänger ihop. Jag känner mig lurad nu när jag såg att han har så mycket mer än vad jag har varje månad och låtsas vara fattig. Jag har haft månader där jag verkligen haft det tufft ekonomiskt. På något sätt kan jag tycka att man åtminstone borde dela upp procentuellt om man ska leva som sambo, eller att den som tjänar betydligt mycket mer kan dra ett litet större ekonomiskt lass istället för att vi ska dela på allt. Varför låtsas man vara fattig när man inte är det?
    Fast hade du bott själv så hade du fått betala allt själv. 
Svar på tråden Hjärnspöken?