160cm, 80kg?!!!
Jag blir genuint ledsen när jag läser ditt inlägg TS.
Det känns tufft att skriva detta, men du lider fortfarande av din sjukdom (!) vågar jag påstå. Vilket för somliga, och tyvärr många, blir en form av "livslång" sjukdom. Inte nödvändigt vis fysiskt - utifrån hälsa, hur dina organ mår, dina blodvärden etc. Utan hur det sitter etsat i ditt huvud (!).
Och hur det för många kan komma i "skov". Dvs man tror sig vara "frisk", men så trillar man dit igen...
Du skriver en massa om din vikt, i kg, dina mått i cm, din inställning till mat och "sötsaker", ambitionen att gå ner X i vikt på Y tid etc bla bla . Du skriver själv att du fick, hamnade i anorexia/ortorexi. Och delar av det du nu skriver angränsar till BDD - body dysmorfic disorder. Dvs hur du uppfattar din kropp eller delar av den (utifrån hur du beskriver din kropp).
Tror att du skulle behöva läsa din text själv ett antal gånger. Fundera lite mer kring dig själv som person, hur du tänker kring mat, kring kg på vågen, kring cm runt diverse kroppsdelar, kring storlekar i kläder och någonstans stanna upp och fundera kring om detta är sunt...
Kanske rent av söka hjälp, för jag ser risker i det du skriver och utifrån din "historik".
I all välmening!