• Anonym (V)

Flyttpackning

Tips på någon form av plast eller påse för flytt av säng och soffa? Ska flytta grejerna på vanligt släp utan tak

• Svar på tråden Flyttpackning
  • Anonym (V)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-02-28 21:05:26 följande:
    Antar att du själv inser att du har problem.
    Är en flytt av ett par madrasser en nästan oöverstiglig uppgift med tanke på att någon står för nära och röker ....
    Du behöver en reality check - de luxe!
    Vem säger att det är en oöverstiglig uppgift? Jag bad om tips för pack material? 
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (V) skrev 2025-02-28 21:25:08 följande:
    Vem säger att det är en oöverstiglig uppgift? Jag bad om tips för pack material? 
    Det gjorde du men sedan tillkom parametrar på nedsmutsning på en 5-minuters resa och huruvida någon kunde stå vid porten och röka.
    Jag ser den här tråden som en oseriös "fredags-tråd" 
    Det kan omöjligen vara så svårt att man behöver skapa en tråd på ett forum för att flytta en eller flera madrasser..
    Alternativ - köp nya och få dem levererade i skåpbil och inburna i orginalförpackning - se till att jaga bort alla rökare och hundägare vid leveranstillfället.
  • Anonym (V)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-02-28 21:45:44 följande:
    Det gjorde du men sedan tillkom parametrar på nedsmutsning på en 5-minuters resa och huruvida någon kunde stå vid porten och röka.
    Jag ser den här tråden som en oseriös "fredags-tråd" 
    Det kan omöjligen vara så svårt att man behöver skapa en tråd på ett forum för att flytta en eller flera madrasser..
    Alternativ - köp nya och få dem levererade i skåpbil och inburna i orginalförpackning - se till att jaga bort alla rökare och hundägare vid leveranstillfället.

Vissa vill hålla sin säng ren. Om du vill veta fler detaljer så ska den släpas upp för 5 trappor då det ej finns hiss, så skulle den ej vara förpackad så skulle den ej vara vit längre när den kom fram. 

Men finns alltid människor som vill ta första bästa chans att hacka på andra, tråkigt. 

• Anonym (Nisse)
    Anonym (V) skrev 2025-03-01 10:49:40 följande:

Vissa vill hålla sin säng ren. Om du vill veta fler detaljer så ska den släpas upp för 5 trappor då det ej finns hiss, så skulle den ej vara förpackad så skulle den ej vara vit längre när den kom fram. 

Men finns alltid människor som vill ta första bästa chans att hacka på andra, tråkigt. 

Kan du inte bara slå in grejerna i plast? Jag förstår inte riktigt vad problemet är. 

• Anonym (Lakan)

Svep ett stort lakan runt och tvätta lakanet efteråt.

• Anonym (V)
    Anonym (Nisse) skrev 2025-03-01 11:00:43 följande:

Kan du inte bara slå in grejerna i plast? Jag förstår inte riktigt vad problemet är. 

Jag ville ha tips på vad folk använde för plast. Antar man ej slår in i soppåsar?
  • Anonym (Nisse)
    Anonym (V) skrev 2025-03-01 13:42:39 följande:
    Jag ville ha tips på vad folk använde för plast. Antar man ej slår in i soppåsar?
    Spelar nog ingen större roll. Åk till Biltema, Jula, Bauhaus eller nåt sånt ställe och köp en rulle som känns tillräckligt hållbar. 
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Nisse) skrev 2025-03-01 18:19:06 följande:
    Spelar nog ingen större roll. Åk till Biltema, Jula, Bauhaus eller nåt sånt ställe och köp en rulle som känns tillräckligt hållbar. 
    Känns som att flytten kommer att utebli p.g.a oöverstigliga hinder.
    Har aldrig råkat på någon med så stora problem att lösa ett enkelt vardagsproblem.
    Plasta in skiten eller köp nytt, jaga bort alla rökare inom ett eller två kvarters område.
    Jag har flera gånger tidigare slängt alltihop på eller i ett släp and I am still alive!!
  • Anonym (Nisse)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-01 20:45:33 följande:
    Har aldrig råkat på någon med så stora problem att lösa ett enkelt vardagsproblem.
    Plasta in skiten eller köp nytt, jaga bort alla rökare inom ett eller två kvarters område.
    Jag har flera gånger tidigare slängt alltihop på eller i ett släp and I am still alive!!
    För en del människor är livet mycket mer komplicerat och krångligt än för oss andra. Tro mig, det är inget de önskar eller har valt själva. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-01 20:45:33 följande:
    Ajdå vad du tar det personligt? Påminner jag om något ex som lämnat dig? Är genuint nyfiken för din reaktion är inte normal. 
Svar på tråden Flyttpackning