• Anonym (Bert-Åke)

Kört efter 70?

Är man som man helt körd på datingmarknaden när man fyllt 70?

• Svar på tråden Kört efter 70?
  • Anonym (Självklart)

Tror att diskussionerna här på Familjeliv gått helt snett när det gäller äldre kvinnors preferenser.

Närmar min 70 och skulle aldrig i mitt liv dejta en yngre man. Det finns så många fantastiska män i min ålder som både har livserfarenhet och massor av kärlek att ge. 

Jag tror/vet att ensamma kvinnor i min ålder inte söker efter yngre män.

• Anonym (Kingen)
    Anonym (Inte kört) skrev 2025-02-28 16:42:14 följande:

Kolla Hotell Romantik! Nu är ju minimiåldern 65 där men många är ju klart över 70.
    Min särbos morsa blev i 70-års åldern kontaktad av en gammal flört sedan 70-talet.
    Gubben var 90+ ..... De dejtade ett tag så visst kan det funka.
    Många män har en del hybris och söker mycket yngre kvinnor och då blir det ju svårare naturligtvis.

Det irriterande med denna serie är att det finns flera heta gilf som inte fattar att de borde dejta yngre passioner istället för trötta gubbar i programmet.
  • Anonym (Inte kört)
    Anonym (Kingen) skrev 2025-03-17 21:54:54 följande:
    Det irriterande med denna serie är att det finns flera heta gilf som inte fattar att de borde dejta yngre passioner istället för trötta gubbar i programmet.
    Ööööh, de dejtar väl vilka de vill?
    Dejtar man en person eller en ålder?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Självklart) skrev 2025-03-17 21:54:03 följande:

Tror att diskussionerna här på Familjeliv gått helt snett när det gäller äldre kvinnors preferenser.

Närmar min 70 och skulle aldrig i mitt liv dejta en yngre man. Det finns så många fantastiska män i min ålder som både har livserfarenhet och massor av kärlek att ge. 

Det är nog olika, vissa gillar yngre andra inte.
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (Inte kört) skrev 2025-03-17 21:59:10 följande:
    Ööööh, de dejtar väl vilka de vill?
    Dejtar man en person eller en ålder?
    Självklart men vad ska dom med trötta gubbar till när de kan få unga män med fart i både i livet och i sängen?
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (Jag) skrev 2025-03-17 22:15:07 följande:
    Det är nog olika, vissa gillar yngre andra inte.
    Obegripligt att man väljer trötta gubbar. 
  • Anonym (Inte kört)
    Anonym (Kingen) skrev 2025-03-17 22:20:18 följande:
    Obegripligt att man väljer trötta gubbar. 
    Måste man vara trött bara för att man är i en viss ålder?
  • Anonym (Man2)
    Miss Sunny skrev 2025-02-28 15:31:02 följande:
    Jag är 60+, och dejtar bara yngre män.  Jag skulle aldrig i livet dejtat en man på 60-70, men kvinnor är olika precis som män.
    Det finns alltså unga män som är så desperata nuförtiden?
    Ja toppskiktet med valmöjligheter lär dom ju inte tillhöra.
  • Miss Sunny
    Anonym (Självklart) skrev 2025-03-17 21:54:03 följande:

Tala för dig själv du, sluta göra dig till taleskvinna för oss alla
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (Kingen) skrev 2025-03-17 22:19:31 följande:
    Självklart men vad ska dom med trötta gubbar till när de kan få unga män med fart i både i livet och i sängen?
    Precis så !     Klockrent.
  • Anonym (Självklart)
    Miss Sunny skrev 2025-03-18 00:10:21 följande:

Kanske inte precis alla men majoriteten av kvinnor  70 år och äldre.  Här på FL är det  nog exceptionellt många som fantiserar om yngre män men när det kommer till kritan så skulle det kännas som att knulla sin  son eller sonson. Dett är väldigt få intresserade av
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (Självklart) skrev 2025-03-18 01:32:26 följande:

Kanske inte precis alla men majoriteten av kvinnor  70 år och äldre.  Här på FL är det  nog exceptionellt många som fantiserar om yngre män men när det kommer till kritan så skulle det kännas som att knulla sin  son eller sonson. Dett är väldigt få intresserade av
    Du har noll koll. 
  • Freddie K

Kört är det väl inte, men man måste komma på vad man vill ha och vad man är ute efter. Det finns säkert de som hittar kärleken på äldre dar. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ot)
    Anonym (Inte kört) skrev 2025-03-17 21:49:10 följande:
    Om barn är en sådan deal-breaker så har du själv ställt dig utanför en stor del av "marknaden".
    Jo det förstår jag, men är hellre singel i så fall. Gäller det bara sex är det en annan sak, men jag är ärligt talat inte tillräckligt attraktiv för det.
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Kingen) skrev 2025-03-18 07:09:27 följande:
    Du har noll koll. 
    Och det baserar du på, vad? Har du speciell insikt i 70+ kvinnors psyke ? eller annan fakta som kan motsäga mina observationer bland kvinnorna i min ålder.

Av alla kvinnor i min ålder, som jag lärt känna som barn och fram till nu har ingen förhållande med yngre män. Gissar att det handlar om ett 100-tal kvinnor 70+
  • Miss Sunny
    Anonym (Självklart) skrev 2025-03-18 16:23:53 följande:
    Och det baserar du på, vad? Har du speciell insikt i 70+ kvinnors psyke ? eller annan fakta som kan motsäga mina observationer bland kvinnorna i min ålder.

Av alla kvinnor i min ålder, som jag lärt känna som barn och fram till nu har ingen förhållande med yngre män. Gissar att det handlar om ett 100-tal kvinnor 70+
    Inte mig du citerar, men jag är 66, och har ett  visst koll.  Inte alla pratar öppet om sitt (hemliga?)sexliv, och det har hänt mycket på under sista tioåren.Vi kanske inte rör oss i samma kretsar, men fler och fler har yngre älskare/kk/särbo typ.  Det inkluderar också mig själv;)
  • Anonym
    Anonym (Man2) skrev 2025-03-17 22:40:59 följande:
    Det finns alltså unga män som är så desperata nuförtiden?
    Ja toppskiktet med valmöjligheter lär dom ju inte tillhöra.
    Jag, kvinna 60+ lever med en tolv år yngre man sedan flera år tillbaka. 
    Vi har det bästa förhållandet någon kan önska.

Jag letade inte fter en yngre man, vi bara ramlade över varandra mer eller mindre. Och sedan dess är vi ett par och vi älskar varandra.
  • Anonym (Självklart)
    Miss Sunny skrev 2025-03-18 18:30:12 följande:
    Inte mig du citerar, men jag är 66, och har ett  visst koll.  Inte alla pratar öppet om sitt (hemliga?)sexliv, och det har hänt mycket på under sista tioåren.Vi kanske inte rör oss i samma kretsar, men fler och fler har yngre älskare/kk/särbo typ.  Det inkluderar också mig själv;)
    Ja, du. Jag vet ju inte om vad som sker i hemlighet men det kanske visar att det inte är så populärt att skylta med. 

När jag pratar om relationen så är det relationer som tål dagsljus.

Om du med detta vill visa att män 70+ är ointressanta för kvinnor i samma ålder så har du har fel.
Svar på tråden Kört efter 70?