• Anonym (Bert-Åke)

Kört efter 70?

Är man som man helt körd på datingmarknaden när man fyllt 70?

• Svar på tråden Kört efter 70?
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Bert-Åke) skrev 2025-02-28 16:51:27 följande:
    Jag kan tänka mig någon mellan 55 och 75. Tänker mig att de kvinnorna helst vill ha en yngre man.
    Nja du får nog tänka om lite där. Jag är 50 och kan inte tänka mig o dejta någon som är mer än 8år äldre. Om du inte själv kan tänka dig att träffa någon som är mer än 5år äldre än dig, varför skulle dom vilja göra det? Vad har du att erbjuda som är så mkt bättre?

Bättre du är realistisk och ställer in ditt spann på 65-75
  • Noname00
    Miss Sunny skrev 2025-02-28 15:31:02 följande:
    Jag är 60+, och dejtar bara yngre män.  Jag skulle aldrig i livet dejtat en man på 60-70, men kvinnor är olika precis som män.

Vad kul!

Av ren nyfikenhet, har du nåt pensionsålder?

• Miss Sunny
    Noname00 skrev 2025-02-28 18:28:35 följande:

Vad kul!

Av ren nyfikenhet, har du nåt pensionsålder?

Jag har nyss fylld 66  ;)
  • Anonym (50-årig kvinna)
    Anonym (Bert-Åke) skrev 2025-02-28 16:51:27 följande:
    Jag kan tänka mig någon mellan 55 och 75. Tänker mig att de kvinnorna helst vill ha en yngre man.
    Ingen här kan ge dig ett exakt svar.  Du måste själv testa. 
    Mycket handlar om vem du är och vad du kan erbjuda en kvinna. 
  • Noname00
    Miss Sunny skrev 2025-02-28 18:48:36 följande:
    Jag har nyss fylld 66  ;)
    Det är lite häftigt :)
  • Anonym (Inte kört)
    Anonym (Bibbi) skrev 2025-02-28 18:19:03 följande:
    Så många 55-åringar kommer nog inte att nappa, men jag tror inte att 65-75-åringarna har något emot en 70-åring.
    Kan funka i Kungsör men inte på samma sätt i tätort.
    Lite som att ju längre ut på landet du kommer desto mer skrot på tomten
  • Anonym (sextitre)

Jag är snart 63 och dejtar på som attan. Damer som hugger efter mig är mellan 58-75 men nu fick jag till det med en som är 54. Ska träffa henne på tisdag.
    Jag är på HappyPancake....så tuta å kör. Lägg ut några bilder där, där du ler. Skriv lite romantiskt så ska du se att det hugger. 

• Anonym (Ot)

Jösses, jag är strax över 40 men känner för att skita i det där med dejting. Nu har jag visserligen som krav att hon inte får ha några barn, varken tidigare eller framtida. Så jag förstår att jag begränsar mig.

Vid 70 hade jag definitivt gett upp.

• Anonym (Inte kört)
    Anonym (Ot) skrev 2025-03-17 21:39:05 följande:

Jösses, jag är strax över 40 men känner för att skita i det där med dejting. Nu har jag visserligen som krav att hon inte får ha några barn, varken tidigare eller framtida. Så jag förstår att jag begränsar mig.

Vid 70 hade jag definitivt gett upp.

Om barn är en sådan deal-breaker så har du själv ställt dig utanför en stor del av "marknaden".
  • Anonym (Kingen)

Som gubbe ja. Som kvinna nej. Det vimlar av unga män som älskar mogna kvinnor.

Svar på tråden Kört efter 70?