• Anonym (Bert-Åke)

Kört efter 70?

Är man som man helt körd på datingmarknaden när man fyllt 70?

• Svar på tråden Kört efter 70?
  • Anonym (Q)

Sannolikt ja men det borde inte vara 100% kört även om det är det till 90%.

• fornminne

Varför skulle det vara kört? Även pensionärer dejtar.

Är du hyfsat välbevarad, trevlig samt riktar in dig på kvinnor 60 plus, är du säkert inte körd.

• Anonym (Bert-Åke)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-28 13:59:44 följande:

Sannolikt ja men det borde inte vara 100% kört även om det är det till 90%.

Hur gammal är du själv, och vilka tankar och erfarenheter har du?
  • Fjäril kär

Det finns många 60-75+ som dejtar friskt och till och med gifter sig . Allt handlar om hur du letar och vad du söker. 

Mitt ex fyller 70 i år och är åter ute på marknaden och söker kärlek.  

• Miss Sunny
    fornminne skrev 2025-02-28 14:05:44 följande:

Varför skulle det vara kört? Även pensionärer dejtar.

Är du hyfsat välbevarad, trevlig samt riktar in dig på kvinnor 60 plus, är du säkert inte körd.

Jag är 60+, och dejtar bara yngre män.  Jag skulle aldrig i livet dejtat en man på 60-70, men kvinnor är olika precis som män.
  • Anonym (Bibbi)

Om du tänker dig att hitta någon att bilda familj med så är det nog kört. Men annars kan man väl dejta ända tills man ligger för döden.

• Anonym (Bert-Åke)
    Anonym (Bibbi) skrev 2025-02-28 15:34:04 följande:

Om du tänker dig att hitta någon att bilda familj med så är det nog kört. Men annars kan man väl dejta ända tills man ligger för döden.

Jo, men frågan är om någon kvinna skulle svara på en kontaktsajt till någon man som är över 70.
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (Bert-Åke) skrev 2025-02-28 15:46:39 följande:
    Jo, men frågan är om någon kvinna skulle svara på en kontaktsajt till någon man som är över 70.
    De 70-pluskvinnor som jag känner har inga problem med att navigera både sajter och appar, så de hittar säkert till kontaktsajter om de är singel.
  • Anonym (Mannen)

Min mamma träffade en gubbe efter 70 års ålder och han var 70 år han med. Det gäller ju dock att umgås och vara trevlig. 

• Anonym (Öh)

Självklart är det inte kört, finns ju massor med människor som träffar kärleken även som äldre.
    men det beror kanske lite på vad du söker och hur du presenterar dig. Det är inte sannolikt att någon yngre än 60 skulle vara intresserad då kvinnor ofta är friskare och piggare vid äldre ålder än män.

Svar på tråden Kört efter 70?