• ClumsySmurf

Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer

Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:37:53 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 20:27:04 följande:
    Vill du förklara hur du kommer fram till  "Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem." är ett är ett symptom på en lättkränkthet?
    Varför hittar du på saker? Något sånt har jag inte skrivit.
    Antingen var det det eller frågorna du påstod var ett symptom på en lättkränkthet
    antog att var det minst korkade

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:41:07 följande:

Män generellt vill antagligen tillhör gruppen maskulina män, därför blir de lätt kränkta då det långsamt går upp för dessa män att de inte platsar i gruppen maskulina män.
    [...]

Du har en poäng det verkar också som att du inbillar dej att män bryr sej om vad dubbelanonym på internet tycker.
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 20:41:07 följande:

[...]
    Reaktionen är inte helt ovanligt att de ska skylla sin oförmåga på kvinnor, eller lägga över ansvaret på sin maskulinitet över kvinnor.

När du kallar folk för lättkränkt och icke-maskulin lite hur som helst verkar du inte särskilt trygg i dina argument
  • ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 22:16:51 följande:
    Hur är en maskulin man enligt dig?

(Jag vet vad ditt svar kommer att bli, något fortsatt tjafsigt)
    gissa först hur mycket du tror jag kommer att svara på när du duckar för enkla frågor och varför jag slutar svara på frågor när det blir så.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 22:57:53 följande:
    Du (och många andra lättkränkta män) är så förutsägbara. Stör diet inte dig att jag hade rätt?

Framtiden för maskulina män är verkligen i fara.
    vill du förklara hur kom du fram till att jag lättkränkt män eller ska jag tolka det som att du inte är särskilt trygg i dina argument så du attackerar med låtsas argument?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-25 19:37:52 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-02-25 19:23:01 följande:
    finns det två typer av män?
    De med kunskap, resten är lättkränkta?

Män med kunskap förstår att våld i samkönade relationer också är ett problem.

Det du skriver är ett symptom på en lättkränkthet. Precis i linje på hur icke-maskulina män reagerar generellt. 

samma stil som men jag då? Men män då? Men kvinnor då? kvinnor är minsann sämst, Det är mest synd om män. Den sortens ynklighet håller ickemaskulina män på med.

Maskulina män håller inte på på det sättet. Maskulina män förstår att det är ett problem när kvinnor blir misshandlade i förhållanden, det tar inte bort att somliga män råkar ut för misshandel i förhållanden också. Maskulina män försöker inte dränka våld mot kvinnor med den formen av retorik.

Anonym (Du) skrev 2025-02-25 22:57:53 följande:
    Du (och många andra lättkränkta män) är så förutsägbara. Stör diet inte dig att jag hade rätt?

Framtiden för maskulina män är verkligen i fara.
    Det är ju inte alls den som hamnar på barnstadiet med låtsas argumentet  "kränkt man" som svar på "våld i samkönade relationer också är ett problem."  som är något förutsägbar?
    Jag tycker inte "Det är mest synd om män" halmgubben du gjorde av det var inte genialt drag

Nu är det inte bara kvinnojourer och nationellt centrum för kvinnofrid är ickemaskulin man som är kränkt, jamstalldhetsmyndigheten har också gått åt helvete.

jamstalldhetsmyndigheten.se/aktuellt/nyheter/sa-kartlagger-vi-hbtqi-personers-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/

• ClumsySmurf
    Anonym (ditt fel) skrev 2025-02-26 00:58:47 följande:
    Nej, svenska mäns problem är att det finns för många utlandsfödda män i Sverige som konkurrerar om samma svenska kvinnor och bostäder. Svenska män hade inga problem när det inte fanns utländska män.
    om blir svenska män utkonkurrerade av nysvenskar från problematisk kultur är det inte ett problem, det är symtom av ett allvarligt problem
  • ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-26 19:09:37 följande:
    Män har så svårt att ta kritik 
    helt vanlig dag. Det är en del av den nya omanliga mansrollen tydligen. Så håller barn och pseudobarn på.
    När du målar upp halva befolkningen som lata mansbebisar kan det vara bra om du backar upp det du säger med t.e.x statistik från SCB, det är lätt hänt att ditt resonemang förknippas med sur bitter bebisfeminist som drar saker ur röven och projicerar.

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-02-26 23:06:44 följande:
    Har än så länge inte sett någon som motsätter sig min bild av en maskulin man. Verkar som att alla håller med även om somliga känner sig kränkta.
    har du en annan uppfattning? Hur ser den ut?

och än så länge är det ingen som motsätter sig min bild av en sur bitter bebisfeminist som drar saker ur röven och projicerar så det vara bra om du backar upp det du säger med t.e.x statistik från SCB
  • ClumsySmurf
    Sonora skrev 2025-02-27 18:15:33 följande:
    Anonym (Du) skrev 2025-02-27 18:04:08 följande:

Jag tror att barn tar skada av att en förälder är passiv och blir omhändertagen av den andre på samma sätt som ett pseudobarn. 

Kag skulle kunna misstänka att Örebromannen hade såna föräldrar. och nu säger jag inte att du är exakt samma. Det jag menar är att det då skapas en människa med entitlement. Ansvarstänket som en pappa borde uppvisa skapas inte hos barnen. En mamma/ dotter har lättare att komma undan med det då samhället ser ut som det gör.

Rubbat.

Är helt ny på FL, men detta var ganska rubbat faktiskt Tungan ute
    Vad är rubbat?
  • ClumsySmurf
    Anonym (ditt fel) skrev 2025-02-28 04:50:30 följande:
    "problematisk kultur"? Är du rasist? Problemet är inte deras kultur, utan att vi tog emot dem.
    rasist?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-03-01 20:53:34 följande:
    Mannen behöver ta ett större ekonomiskt ansvar då det oftast är kvinnor som tar ut majoriteten av föräldraledighet, vab (graviditet) och annat som för att hon får back karriärsmässigt och få lägre pension. Såna saker ska han förstå och ta ansvar över utan att hon behöver be honom om pengar. Förstår du? Jag motsätter mig inte att det kan finnas konstellationer på detta koncept. Röda tråden handlar om män som självständigt ansvarstagande över sin familj.

Motsatsen är en man som vill ha delad ekonomi, han tjänar mer pengar än henne, hon tar ut föräldraledighet och går på knäna ekonomiskt. Den ickemaskulina mannen lägger pengarna på hög. Har ingen tanke på att spara till hennes pension utan hon får be om pengar till deras barns kläder. Allmänt misogyn.

Många förhållanden ser ut på det sättet. Mannen är lika vuxen som en bortskämd tonåring. Kör sitt race, delar ingenting. Kvinnan har skapat flödesschema för att han ska göra något. Vågar inte lämna barnen i hans vård för då riskerar de att råka illa ut, såna saker.

Män som är omhändertagande över sin kvinna (och kvinnor i samhället till viss nivå) är maskulina män. Håller du med eller motsätter du dig det?
    Det är lätt att uppfatta det som att du, som klagar på att män är så lata och förväntar sej att omhändertagna av kvinnor förväntar dej väldigt mycket för en sockerkaka.

"Män ska uppfostras till att ta hand om kvinnor överlag anser jag"

"Män ska ta hand om kvinnor, inte tvärtom. Visst, hon kan baka en sockerkaka för att visa sin uppskattning till sin man."

"Jag anser att det är en man uppgift att ta hand om en kvinna.  Hon kan ta hand om honom också, kanske baka något han gillar eller annat. Mannen ska stå för det främsta ansvaret ekonomiskt och i övrigt beskyddande för kvinnan.  "
    Anonym (Du) skrev 2025-02-23 17:21:43 följande:

Svaga män kan likväl vara män som låtsas vara starka för att de känner samhällets förväntningar på sig. Somliga män förväxlar sk maskulinitet med att ha en allmänt hätsk hållning mot kvinnor överlag (misogynitet) Något vi i allra högsta grad ser idag då polariseringen mellan könen har nått en topp. Män behöver kunna sätta ord på sitt mående så inte det förvandlas till ett allmänt hat mot någon grupp. Det är sånt vi ser när en man som mår dåligt känner samhällets förväntningar på sig över att vara stark.

Resultatet är en "svag" man som föreställer sig vara maskulin förväxlar och tror det handlar om misogyni. Applicerar hans tänk i ett förhållande där han intar positionen som en tv-spelande pseudobebis åt kvinnan. Män ska uppfostras till att ta hand om kvinnor överlag anser jag. Kvinnor ska gå i livbåtarna först-tänket och att maskulina män generellt säger ifrån till tv-spelande misogyna pseudobebisar som sprider skit om kvinnor på nätet t ex. Dvs ett generellt ansvarstänk av män om kvinnor i samhället. Män ska ta hand om kvinnor, inte tvärtom. Visst, hon kan baka en sockerkaka för att visa sin uppskattning till sin man. Men generellt så måste männen i samhället ta hand om kvinnorna i samhället bättre. Det är maskulinitet.

Anonym (Du) skrev 2025-02-23 17:21:43 följande:

Svaga män kan likväl vara män som låtsas vara starka för att de känner samhällets förväntningar på sig. Somliga män förväxlar sk maskulinitet med att ha en allmänt hätsk hållning mot kvinnor överlag (misogynitet) Något vi i allra högsta grad ser idag då polariseringen mellan könen har nått en topp. Män behöver kunna sätta ord på sitt mående så inte det förvandlas till ett allmänt hat mot någon grupp. Det är sånt vi ser när en man som mår dåligt känner samhällets förväntningar på sig över att vara stark.

Resultatet är en "svag" man som föreställer sig vara maskulin förväxlar och tror det handlar om misogyni. Applicerar hans tänk i ett förhållande där han intar positionen som en tv-spelande pseudobebis åt kvinnan. Män ska uppfostras till att ta hand om kvinnor överlag anser jag. Kvinnor ska gå i livbåtarna först-tänket och att maskulina män generellt säger ifrån till tv-spelande misogyna pseudobebisar som sprider skit om kvinnor på nätet t ex. Dvs ett generellt ansvarstänk av män om kvinnor i samhället. Män ska ta hand om kvinnor, inte tvärtom. Visst, hon kan baka en sockerkaka för att visa sin uppskattning till sin man. Men generellt så måste männen i samhället ta hand om kvinnorna i samhället bättre. Det är maskulinitet.

Anonym (Du) skrev 2025-02-24 22:04:17 följande:
    Jag anser att det är en man uppgift att ta hand om en kvinna.  Hon kan ta hand om honom också, kanske baka något han gillar eller annat. Mannen ska stå för det främsta ansvaret ekonomiskt och i övrigt beskyddande för kvinnan.  

Idag så tar kvinnan hand om mannen, fixar scheman så han gör något, påminner om hans mors födelsedag. Mannen lutar sig tillbaka och gör som han blir tillsagd, han intar en offerroll där det är synd om honom och män överlag, ynkar för att "allt han vill ha är lite sex" som jag såg i en annan tråd.

Men jag förstår att det är olika. Det är min bild av en maskulin man (ovan)

• ClumsySmurf
    Anonym (Du) skrev 2025-03-01 22:46:16 följande:

Som sagt, jag tycker att maskulinitet också kan gälla olika konstellationer på detta. Hur man lägger upp inbördes har egentligen en mindre betydelse (för mig) gällande definitionen över en maskulin man. Mikroplockandet av exempel är till för att förklara idén med maskulinitet (sett från mina ögon) men det trodde jag var så självklart att det inte behövdes nämnas ens. Ungefär som preferensramar.

Den röda tråden i det jag skriver är att jag anser att en maskulin man är ansvarstagande, omhändertagande över sin kvinna, familj och kvinnor överlag. En maskulin man agerar som en beskyddare. Värnar om det motsatta könet.

Det finns inget universum där en man som struntar i att ta hand om sin kvinna eller familj, allmänt misogyn skulle någonsin kunna kallas för maskulin. Inte heller en man som förväntar sig att bli behandlad som ett pseudobarn i ett förhållande, där kvinnan ser till att han gör saker överhuvudtaget.

Du tror f ö att när jag skriver att en man ska visa omhändertagande om sin kvinna så innebär det att kvinnan inte ska göra det. Det är felaktigt, och jag tycker att man kan diskutera maskulinitet enbart utan att behöva berätta kvinnans roll i konstellationen. Det blir då på barnslig nivå, "vad ska kvinnan göra då?" Tjafs med andra ord. 

Det blir på så barnslig nivå när du tycker att man ska kunna diskutera utan att behöva berätta kvinnans roll efter du har berättat kvinnans roll, baka en sockerkaka
Svar på tråden Mäns problem är avsaknad av en maskulin figurer