Min kropp har gjort följande resa -> överviktig hela livet fram tills att jag var 26-27 -> började gå ner i vikt av hälsosamma kostförändringar (inga dieter) och tappade långsamt 45 kg -> blev sjuk, och gick ner ännu mer pga obefintlig matlust och mycket energi som gick åt till sjukdomen så hips vips var jag underviktig och rätt tanig (hatade detta mer än när jag var överviktig, när jag var överviktig var jag ändå glad och stark, när jag blev sjuk och underviktig var jag bara svag, sjuk och klen) -> Har blivit frisk och gått upp 25 kg igen och skulle säga att jag är mullig och mjuk nu, typ lagom. Men ser också fettet på kroppen som ett friskhetstecken och lite utav en livförsäkring och ett skydd mot sjukdom i framtiden eftersom jag kan bli allvarligt sjuk igen.
Inte fött barn.
Tränar inte mycket pga tråkigt, försökte gå på gym när jag började bli frisk och ville återta förlorad styrka men hatade det fruktansvärt mycket så jag sket i det efter några månader. Tränar lite basövningar hemma samt yoga för balans och smidighet. Utöver det försöker jag röra mig så mycket som möjligt i vardagen, cyklar och går överallt och äger ingen bil. Har inget stillasittande jobb heller så blir en hel del rörelse där med.
Har lite celluliter (vem fan har inte det?) och kunde inte bry mig mindre om dom. Har lite åderbråck också och det är nog genetiskt eftersom både mamma och mormor har en del. Men inget jag tänker på.
Har lite bristningar kring brösten eftersom jag tappade brösten helt när jag var sjuk och underviktig, nu är dom tillbaka men bristningarna är inget jag skäms över eller tänker på. Ser även pattarna som ett friskhetstecken och är mer glad över att dom är där igen som tidigare, trots lite bristningar.
Jag är 36.