• Anonym (4574)

Hur ser du på din egen kropp?

Tränad, otränad, smal, mullig, plufsig, smalfet etc. 

Har du fött barn? Hur många? Tätt eller flera år emellan? 

Tränar du nåt eller rör på dig på annat sätt om dagarna? (inte jobbrelaterat utan på fritiden) 

Bristningar, celluliter, åderbråck? 

Hur gammal är du nu? 

Själv anser jag mig något mullig. Har 2 barn mer 6 år emellan. Fick de i 20 års åldern. 
    Har alltid tränat i perioder, gym eller simning. Uppehåll emellan och sen börjar med något igen. Just nu har jag inte kommit igång även om jag tänkt tanken. Däremot så går eller cyklar jag mycket om dagarna. 
    Har lite bristningar på magen som knappt syns om man inte kollar närmare. Inga celluliter och heller inga åderbråck. 
    Är 44 år gammal. 

• Svar på tråden Hur ser du på din egen kropp?
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (awful) skrev 2025-02-23 21:57:06 följande:

Jag är 22 och har väl inte varit med om så mycket, kroppsligt. Jag är alldeles för smal och hatar det men har väldigt svårt att gå upp i vikt. Jag har nästan inget utrymme mellan revbenen och höftbenen så det det ut som att jag har ett hårt åtdraget skräp i midjan hela tiden, även när jag är naken. Jag har lite lätt assymetri, så dels står min ena höft ut mer än den andra, sen är mitt ena ben och arm kortare än andra, inte jätte men så pass att det kan synas att jag till exempel står kostigt för att kompensera ibland. Sedan är jag också allmänt kort, så när jag sitter normalt på en normal stol så når jag bara ner med tårna.

Jag är inte jättenöjd, men jag är inte helt onöjd heller. Det enda jag kan fortsätta försöka göra något åt är min vikt, resten kan jag inte direkt göra något åt så jag får helt enkelt nöja mig.

Det ligger en storhet i att acceptera sig själv.
  • Ezmeraldah

Ser ut som en knarkare. Underhudsfettet försvann spårlöst efter 35?! Varför blir det så? Hormoner? 

• Anonym (Q)
    Anonym (C) skrev 2025-02-23 14:29:06 följande:

40 år, fött 2 barn. Bristingar i hud. För stor rumpa som wobblar för mycket när jag rör mig. Brösten börjar hänga. Bortsett från bristningar och lös hud så är magen ok. Lite gäddhäng. Mycket celluliter på lår och skinkor. Det jag avskyr mest är min urinblåsa som sviker mig ibland, lider av sk nyckelhålsinkontinens vilket gör att det kan bli väldigt bråttom väldigt fort.

Skulle stå ut med de flesta skavankerna men att kissa på sig är bland det värsta jag drabbats av.  Det går att få hjälp men Innan man fått hjälpen är det bara hemskt.
  • Anonym (Jaha)

Jag har en särbo ett år yngre än mig. Klimakterie har slagit hårt på henne sedan några år tillbaka. Midjan är borta och magen har hängt sig över det hon kissar med  om man säger så. 
    Röven har varit platt sedan vi träffades men hon har hittills haft fantastiska bröst.
    MEN- hon är en  fantastisk kvinna, en underbar "plast-morsa" till mina barn och en fantastisk särbo. 
    Vi tycker helt klart olika om en väldig massa saker men är överens om att det är så. Sedan hösten 2014 har vi haft olika meningar om än det ena och det andra men vi har ALDRIG varit osams. Vi tycker olika och respekterar det.
    Vad jag vill säga är väl att människan i kroppen väger upp det man kan tycka saknas på utsidan.

• Anonym (J)

Är 32. Inga barn. Värde innan 58, nu 70. Gått upp pga sköldkörtelbesvär och kortison. Lite mullig nu, trivs inte så bra. Men det är okej. 

• Anonym (J)

Åt som en häst innan och gick ändå inte upp i vikt, vet jag klagade om det. Skulle man aldrig ha gjort. 

• Anonym (Jaha)
    Anonym (J) skrev 2025-02-23 22:56:52 följande:

Är 32. Inga barn. Värde innan 58, nu 70. Gått upp pga sköldkörtelbesvär och kortison. Lite mullig nu, trivs inte så bra. Men det är okej. 

Min kvinna käkar Levaxin för sköldkörteln sedan ett par år tillbaka. Det hjälper inte henna med varken kropp eller knopp tyvärr.
    Jag ser att allt detta tar på henne naturligtvis men har svårt att göra "rätt"
  • Anonym (J)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-02-23 23:01:46 följande:
    Min kvinna käkar Levaxin för sköldkörteln sedan ett par år tillbaka. Det hjälper inte henna med varken kropp eller knopp tyvärr.
    Jag ser att allt detta tar på henne naturligtvis men har svårt att göra "rätt"
    Precis, känns som det kvittar vad man gör. 
  • Anonym (ABC)

Den är 60 + plus och den har varit till belåtenhet under alla år.

• Anonym (Anonym)

35. Är stark och muskulös?Men har ändå för många kg. Haft svårt med vikten, pendlat upp och ner och fram och tillbaks. Mest pga mediciner senaste åren. Tränar 4-5 gånger i veckan. 

Hur jag ser på min kropp? Den bär mig genom livet och jag älskar den för det.

Upplever att man känner sig mer attraktiv och fin kring ägglossning. Och ibland i andra tider på månaden, kan man känna sig som ett stort träsktroll.

• Anonym (Jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-23 23:13:03 följande:

35. Är stark och muskulös?Men har ändå för många kg. Haft svårt med vikten, pendlat upp och ner och fram och tillbaks. Mest pga mediciner senaste åren. Tränar 4-5 gånger i veckan. 

Hur jag ser på min kropp? Den bär mig genom livet och jag älskar den för det.

Upplever att man känner sig mer attraktiv och fin kring ägglossning. Och ibland i andra tider på månaden, kan man känna sig som ett stort träsktroll.

Kan det vara så att när man fortfarande har mens och ägglossning så ser man sig som kvinna på ett annat sätt än när man kommer i klimakteriet?
    Jag är rädd för att jag backat för långt tillbaka för att hon inte ska känna press vad gäller sex.
    Tyvärr verkar detta ha hoppat upp och bitit mig i arslet, hon vill ha närhet i vardagen, vilket jag är helt ombord med men - var går gränsen?
    Jag vill ju men jag vill ju inte passera gränsen.
Svar på tråden Hur ser du på din egen kropp?