• Anonym (M)

Bara barnens?

Om barnen får med sig tex chips från den andra föräldern när de byter vecka, blir det "familjens snacks", eller är det endast barnens? Föräldrarna är inte vänner, om det spelar in.

• Svar på tråden Bara barnens?
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:11:50 följande:
    Det är inte alls så det går till. Dels ÄR det barnens, dels äter den andra föräldern alltid upp barnens saker, även om de köpt det själva och säger tydligen att det som finns i hemmet är gemensamt oavsett vem som köpt.
    MEN det gäller inte det hen köper. Barnen måste alltid fråga om lov och får ofta nej för att hen vill ha det själv. Hen tar även sånt de har på sina rum.

Hen är galet egoistisk och jag hade hoppats att ungarna åtminstone fick behålla det jag köpt, men nej, hen tömmer det också.
    Gilla läget för du kan inte påverka det eller sluta skicka med
  • Anonym (M)
    Krocko skrev 2025-02-21 12:20:53 följande:
    Varför vill man inte ha det hemma? Varför slängs det när det inte på något sätt blir dåligt på en vecka?
    Ätstörningar och kämpar med viktnedgång. Barnen har motsatta problem och behöver gå upp i vikt, det är dietisten som gett rådet med chips. Det går att låta bli så länge de är här, men när jag är ensam en vecka är det mycket svårare.
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2025-02-21 12:22:07 följande:
    Gilla läget för du kan inte påverka det eller sluta skicka med
    Hen tar barnens saker även om de köpt själva. Det är beteendet i sig jag blir arg på. Överväger starkt att köpa lådor med lås till dem att ha sitt i.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:25:20 följande:
    Ätstörningar och kämpar med viktnedgång. Barnen har motsatta problem och behöver gå upp i vikt, det är dietisten som gett rådet med chips. Det går att låta bli så länge de är här, men när jag är ensam en vecka är det mycket svårare.

Så de ska äta tomma kalorier, tycker dietisten? 

Ge dem ordentlig mat istället eller köp mindre chipspåsar. 

• Krocko
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:25:20 följande:
    Lämna in det hos grannen under veckan då? 
  • Anonym (M)

Är inte intresserad av någon vidare diskussion, jag vill
    bara ha svar på det jag frågar om.

• Anonym (Kathy)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:05:47 följande:
    För att man inte vill ha det hemma som sagt. Skickas det inte med så slängs det och det känns onödigt när barnen faktiskt vill ha med sig det. Det är inte regelbundet direkt, utan någon gång ibland det blir över.
    Varför ska en vuxen människa skapa en konflikt över att hens barn vill ta med sig sitt snacks?
    Varför ska vuxna människor skapa konflikter över SNACKS.

Skärpning.

Sluta skicka med om det inte kan ätas. Ja, det borde vara barnens snacks, men det är en öppnad påse chips vi pratar om. Starta inte bråk över skitsaker. 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:35:23 följande:

Ja, det är barnens chips. 

Så, är problemet löst nu?

• Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:26:49 följande:
    Hen tar barnens saker även om de köpt själva. Det är beteendet i sig jag blir arg på. Överväger starkt att köpa lådor med lås till dem att ha sitt i.
    Lägg inte energi på saker du inte kan påverka
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:35:23 följande:

Nej, barn får inte råda över sina egedom, se FB 9.Kap 1§ 
Svar på tråden Bara barnens?