• Anonym (M)

Bara barnens?

Om barnen får med sig tex chips från den andra föräldern när de byter vecka, blir det "familjens snacks", eller är det endast barnens? Föräldrarna är inte vänner, om det spelar in.

• Svar på tråden Bara barnens?
  • Fiona M
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 11:56:45 följande:
    Det är tre barn, en påse räcker sällan i flera dagar och är i regel redan öppnad dessutom.
    Varför skicka med en öppnad chipspåse till 3 barn?
    Sluta med det så undviker ni en onödig konflikt.
  • Anonym (Annat)

Skulle säga att det är barnens snacks men vill de dela med sig så är det helt okej.
    Om den andra föräldern kräver att få äta av det så är den ute och cyklar.

• Anonym (A)

Om det inte är inköpt specifikt till barnen som deras lördagssnacks, utan "sånt som blev över", och det bara finns barnen och en förälder i andra boendet tycker jag att man självklart delar.
    Vad sänder det annars för signaler till barnen? Här får ni lite gott, men ge inget till er pappa (för jag gillar inte honom).
    Man delar med de som befinner sig i närheten när man äter snacks, om det så är en ränder, syskon, gammelmoster eller kompisarna.
    Vill barnet absolut ha något själv så får det gömmas och ätas i ensamhet.

• Anonym (M)
    Fiona M skrev 2025-02-21 11:58:34 följande:
    Varför skicka med en öppnad chipspåse till 3 barn?
    Sluta med det så undviker ni en onödig konflikt.
    För att man inte vill ha det hemma som sagt. Skickas det inte med så slängs det och det känns onödigt när barnen faktiskt vill ha med sig det. Det är inte regelbundet direkt, utan någon gång ibland det blir över.
    Varför ska en vuxen människa skapa en konflikt över att hens barn vill ta med sig sitt snacks?
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2025-02-21 12:03:28 följande:

Om det inte är inköpt specifikt till barnen som deras lördagssnacks, utan "sånt som blev över", och det bara finns barnen och en förälder i andra boendet tycker jag att man självklart delar.
    Vad sänder det annars för signaler till barnen? Här får ni lite gott, men ge inget till er pappa (för jag gillar inte honom).
    Man delar med de som befinner sig i närheten när man äter snacks, om det så är en ränder, syskon, gammelmoster eller kompisarna.
    Vill barnet absolut ha något själv så får det gömmas och ätas i ensamhet.

Det är inte alls så det går till. Dels ÄR det barnens, dels äter den andra föräldern alltid upp barnens saker, även om de köpt det själva och säger tydligen att det som finns i hemmet är gemensamt oavsett vem som köpt.
    MEN det gäller inte det hen köper. Barnen måste alltid fråga om lov och får ofta nej för att hen vill ha det själv. Hen tar även sånt de har på sina rum.

Hen är galet egoistisk och jag hade hoppats att ungarna åtminstone fick behålla det jag köpt, men nej, hen tömmer det också.
  • Anonym (M)

Barnen är generösa och hade definitivt delat med sig om hen frågar, men hen tar bara och skiter i att det egentligen är deras.

• Anonym (Mmm)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:05:47 följande:
    För att man inte vill ha det hemma som sagt. Skickas det inte med så slängs det och det känns onödigt när barnen faktiskt vill ha med sig det. Det är inte regelbundet direkt, utan någon gång ibland det blir över.
    Varför ska en vuxen människa skapa en konflikt över att hens barn vill ta med sig sitt snacks?
    Varför slänga det? Korkat, lägg undan det istället tills barnen kommer nästa gång. Båda föräldrarna är lika korkade.
  • Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 11:35:24 följande:
    Bara barnens?

Om barnen får med sig tex chips från den andra föräldern när de byter vecka, blir det "familjens snacks", eller är det endast barnens? Föräldrarna är inte vänner, om det spelar in.

Det här går under kategorin:
    "Har man inte problem så kan man alltid skapa problem"
  • Krocko
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:05:47 följande:
    Varför vill man inte ha det hemma? Varför slängs det när det inte på något sätt blir dåligt på en vecka?
  • Anonym (M)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-02-21 12:14:11 följande:
    Varför slänga det? Korkat, lägg undan det istället tills barnen kommer nästa gång. Båda föräldrarna är lika korkade.
    För att man inte klarar av att ha sånt liggande! Det är inget som är korkat med ätstörningar. En sak att stå emot när barnen är här, en helt annan när man är ensam.

Som sagt, det är långt ifrån något regelbundet med att det skickas med, att hen tog det fick jag veta igår.
Svar på tråden Bara barnens?