Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

Boendestöd

Någon Mer som tycker att boendestöd genom SoL är lite av ett skämt?

de saknar kunskap i vad de fakriskt jobbar med! t ex NPF, SoL och LSS.

är det bättre att flytta över detta till LSS? får Man mer hjälp och har de bättre kunskap där?

• Svar på tråden Boendestöd
  • Anonym (Besviken)

Hur svårt ska det vara att utbilda dem i vad de jobbar med? läsa självhjälpsböcker och engagera sig i sitt yrke?

jag tycker det är otroligt jobbigt att ha andra människor hemma hos mig. funderar på att låta dem komma hit en kvart på förmiddagen och en kvart på eftermiddagen, och jag skälv ska försöka ordna det jag ska mellan de tiderna.  utan att de är här. att de bara checkar av att det blir gjort.

känner att de som har utbildning och kompetens alltid gör sitt jobb så bra. Det blir en otroligt stor skillnad i insatsen. Men det yttersta hänger ju på boendestöd som är ett riktigt skämt!

• Anonym (Besviken)

De är bra. Jag har ställt krav på det själv efter en mkt dålig erfarenhet.

Men de verkar inte förstå vad jag ska få ut av det här.

jag tror att det bästa är att kötta på. Inte prata liksom. Det tar av min energi. behöver bara städa. Blir utnattad direkt. Blir även irriterad när folk stör Mig. elller börjar fråga saker i alla fall. De kan fråga om vilka datum saker ska hända. Jag har ingen koll alls på dagar och datum! bara låt folk städa liksom Istället för  behöva tänka på annat.

jag vill heller inte behöva förklara allt in minsta detalj. Eller bli avbruten. Eller behöva överrösta Någon.

de är snälla. Inga problem med dem. men jag har autism så er är mig det är fel på.

känner ni igen er?

• Anonym (Besviken)
    Anonym (N) skrev 2025-02-18 21:59:44 följande:

Personer inom boendestöd är oftast svagbegåvade och WT. 

Ja men jo. Det är precis vad jag upplever.

ofta har de jobbat på flyktingboende, som Pers assistent eller hemtjänst innan. Det känns väldigt allmänt liksom. Luktar rök när de kommer

Jag kräver att de lär sig anpassa för NPF!
  • Anonym (Besviken)
    Anonym (Bella) skrev 2025-02-19 06:57:28 följande:
    Är det sant? Det låter ju helknasigt! 
    Såg en annons på semestervikarie. de söker studenter Till roligt Arbete.

jag hade helst sett att man har jobbat med npf innan. för de jobbar ju enskilt med klienten sedan
Svar på tråden Boendestöd