Inlägg från: Anonym (Endabarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Endabarn)

Syskon bråk som barn/ vuxwn

Jag själv är endabarn, saknade aldrig syskon även om jag fick en halvbror (samma pappa) i början av tonåren. Jag och min bror är inte uppväxta tillsammans så vi har inte en syskonrelation på så vis. 

Jag har två barn, tvillingar, samkönade. Visst bråkar de periodvis men som regel är de sams och har en väldigt speciell relation.  

Min mamma har en syster och de är så olika som två människor kan vara och har absolut inget gemensamt. De umgås inte men pratar lite då och då med varandra. 

• Anonym (Endabarn)
    Anonym (Två äldre systrar) skrev 2025-02-16 22:54:53 följande:

Intressant att höra att du inte saknade syskon, saknar du syskon nu när du är äldre? 

tvillingar sägs ha en speciellt relation, jag tror att det är för att de växer ju verkligen med varandra, de blir nog inte samma konkurrens heller för ingen är äldre eller yngre. Häftigt
    jag har två stor systrar som bråkar hela tiden och fortfarande inte kan umgås som vuxna. 

jag har syskon barn som bråkar med varann :) 
    själv har jag ett barn- han har inget syskon än att bråka med 

Nej, fyller snart 50 och saknar inte nu heller att ha syskon. 

Tvillingar har absolut konkurrens. Det finns, precis som i alla syskonrelationer, alla varianter. De som alltid kommit överens och de där föräldrarna aldrig kunnat lämna dem ensamma i ett rum utan risk för blodbad. Mina har alltid tävlat om precis allt, men vi har kunnat hålla det på en "lagom" nivå så de aldrig (nåja, nästan aldrig) blivit kaos dem emellan. 
Svar på tråden Syskon bråk som barn/ vuxwn