Träffa rätt
Anonym (Alla dem) skrev 2025-02-14 06:34:59 följande:
Jag tror inte man blir straffad av att ta initiativ annat än socialt av andra kvinnor. En kvinna jag känner lämnade sin man, en annan kvinna jag också känner åkte och "tröstade" mannen direkt när det blev känt. Hon och den mannen är ett par nu. Alla även jag blev sura på den här kvinnan, att hon gjorde så direkt, det var fel, helt sjukt, hur kan du göra å mot en vän osv. Men hon gjorde helt rätt. Det kunde vart jag istället.Min chef är skitgullig, men "han är ju min chef". En annan kvinna på företaget betedde sig helt skamlöst slampigt och är nu fru chef. Det kunde också vart jag.
Det är den här fegheten, väntandet och att man är rädd att bli dömd av andra som gör att man förlorar de män man faktiskt vill ha. Finns det en "lucka" så skall man fylla den direkt.
Kvinnor bör leta efter män som har potential men som av någon anledning har tillfälliga problem, allts en s.k. dark horse. Män bör försöka hitta den fula ankungen, alltså en kvinna som kommer att blomma ut vid ett senare tillfälle i livet.
Så får man mest "bang for the buck". En del människor förstår intuitivt detta och har förmågan att hitta guldkornen. Andra uppträder helt förvirrat och blockeras av högmod eller rädslor. Alltså högmodiga kvinnor som tror att de är mer attraktiva än vad de egentligen är och väntar på prinsen eller rädda män som inte vågar ta kontakt med kvinnor som de attraheras av och ge dem ett erbjudande.