Träffa rätt
Tror ni det är slumpen, ödet, ren tur eller envishet som gör att man träffar rätt person att dela livet med?
Tror ni det är slumpen, ödet, ren tur eller envishet som gör att man träffar rätt person att dela livet med?
Kan vara alla dem. Att träffa rätt man kan vara ren tur eller så får man anstränga sig för det.
Tycker det är trist att många kvinnor inte vågar anstränga sig, däribland jag själv. Jag har ofta bara väntat passivt på män. Jag känner att om jag hade varit lite "aggressivt slampig", inte väntat utan agerat själv så hade jag haft en bra man nu. Jag har missat två stora chanser i livet för att jag väntat och varit feg. Hamnar jag i en sån situation igen så skall jag inte vänta, inte vara feg utan istället aggressivt slampig och skamlös.
Vet inte. Kanske är det ödet eller något annat som står högre än oss människor.
För egen del tänker jag inte ta några fler initiativ. Man blir bara straffad och besviken för det. De får söka sig till mig isåfall, inte jag till dem. Leder väl till att ingen gör något men struntsamma. Är det Guds mening att jag ska vara själv så får jag respektera detta och hitta andra livsmål.
Vet inte. Kanske är det ödet eller något annat som står högre än oss människor.
För egen del tänker jag inte ta några fler initiativ. Man blir bara straffad och besviken för det. De får söka sig till mig isåfall, inte jag till dem. Leder väl till att ingen gör något men struntsamma. Är det Guds mening att jag ska vara själv så får jag respektera detta och hitta andra livsmål.
Asså din text gjorde mig så glad! Och den fick mig att tänka.
Det är ju precis som du skriver. Ta chansen,ingen kommer ta den åt dig!
Och egentligen,om jag känner ett par där frun lessnat på sin man och jag vet att ? fasen,den mannen är hur fin som helst och skulle passa mig perfekt? så ja,varför inte?! Kör!
Sen ratar nog kvinnor MÅNGA bra män så de får skylla sig själva. Vi kvinnor har för många krav i våra huvuden som gör att vi blir ensamma och barnlösa?.
Skicklighet också Att göra sig attraktiv, att göra sig sedd, att ta rätt initiativ och framförallt, att välja bort
En blandning. Man får påverka det man kan påverka. Att vara envis hjälper faktiskt. Jag upplever att många har svårt att säga nej, och bara tar någon som är intresserad. Det kan vara förödande, om man ignorerar röda flaggor, bara för att man inte vill vänta.
Det där är nog väldigt individuellt.
Många tror inte på det där med den "rätta". Inklusive mig själv. Jag är kvinna som slutade dejta för några år sedan.
Har aldrig varit intresserad av barn och familjeliv heller. Jag är frivilligt barnfri. Jag har insett att det förmodligen beror på, att jag inte är speciellt romantiskt lagd. Det intresserar mig inte helt enkelt. Andra saker har tagit över i mitt liv och är mer viktiga.
Beroende på livserfarenheter så tror jag även det spelat in, i min egen syn. Nu lever jag ensam och stormtrivs med det .Alla letar ju inte, utan en del som mig själv är frivilligt ensamma. Dessutom är ju inte kärlek för alla, och det där med att det finns någon för alla. Är inte sant det heller. Jag är nog för realistisk med.
Asså din text gjorde mig så glad! Och den fick mig att tänka.
Det är ju precis som du skriver. Ta chansen,ingen kommer ta den åt dig!
Och egentligen,om jag känner ett par där frun lessnat på sin man och jag vet att ? fasen,den mannen är hur fin som helst och skulle passa mig perfekt? så ja,varför inte?! Kör!
Sen ratar nog kvinnor MÅNGA bra män så de får skylla sig själva. Vi kvinnor har för många krav i våra huvuden som gör att vi blir ensamma och barnlösa?.
Det är inte utan att jag tror på slumpen när det gäller att träffa den rätte/rätta. När jag och min man träffades kände vi båda två att detta får vi inte missa.
Vi gjorde allt för att det skulle bli ett möte mellan oss två. När det sen blev av så tog det inte många minuter innan det blev vi två. Tror inte att någonting skulle kunnat stoppa oss då.
Men det var verkligen en slump att vi träffades första gången. Ska kanske tillägga att vi båda två hade katastrofala relationer bakom oss och sagt till oss själva att vi fått nog av tvåsamhet. Men slumpen ville annat
Jag tror inte på ödet, men jag tror på slumpen och det du kallar envishet. Det sista är nog viktigare än man tror. Om man bara ger upp är det nog betydligt svårare att hitta rätt med det mesta i livet.
Faktum är att relationer inte skiljer sig så mycket från annat. Igen skulle ju säga att det var slumpen som gav en det där roliga jobbet, eller att lägenheten renoverades av ödet.
.