Inlägg från: målvakten |Visa alla inlägg
  • målvakten

Lämna eller stanna?

Detta är inte en sund relation. De saker du måste diskutera om är sånt man ska fatta eget beslut om även om man är i en relation.

Vad du vill jobba med eller utbilda dig till är ditt beslut. Han kanske inte gillar det men kan ska inte säga om du får eller ej.

Att träna har inte bara med att vara attraktiv för motsatt kön.
    Jag tränar regelbundet för min hälsa och min sport. Enligt hans resonemang skulle jag inte göra det bara för att jag är gift. vilket går lite gran i mot vad min sport kräver. Även det yrke jag jobbat med kräver att jag är i bra fysisk form och då kräver det båge gym och kondition. Ska jag då enligt hans resonemang inte få ha en relation efter som jag går till gym?  Eller gäller dessa regler bara tjejen?

För mig som de andra som skriver här ringer det varningsklockor.

Har du pratat med kvinnojour?
    De har bra kunskap om destruktiva/kontrollerande relationer och ska kunna ge dig råd och hjälp om det behöves.

If I offended you, you needed it.
  • målvakten

Detta är inte hållbart.  Det ringer varningsklockor på allt.
    Kontakta kvinnojour.

Du behöver lämna denna man tyvärr.
    Så fungerar inte ett normalt eller stabilt förhållande.

Inget av det har säger eller gör ser jag som man att man ska göra eller bete sig.
    Jag vet att det låter elakt att säga så, men hans ovilja till att ändra på sig eller kompromissa på någonting får mig att känna oro.

• målvakten

Gör det.

De kan de dig rätt råd och hjälp, för det beteende du beskriver är inte normalt.

Det är skillnad med att vara en hök på någon för man vill deras bäsa och att vara en hök på någon för man vill kontrollera dem.

Som du beskriver det låter det mer som kontroll än något annat tyvärr.

• målvakten

Dom hjälper utsatta kvinnor.  inte bara när det gäller våld.  Finns många olika typer av våld.  Kolla på kommunens hemsida om det finns något kontaktnummer där till en kvinnojour.

googla fram och ring till dem och prata med dom. Om just den inte kan borde de känna till vart du ska vända dig.

• målvakten

Finns det någon möjlighet för dig att bo hos morföräldrar ett tag?  hos någon vän?

Det finns barn i bilden som påverkas av detta.
    Kvinnojour.

Skulle han tvinga mer eller kontrollera och hota så är det polisen man kan ringa till. Även om de just nu inte kan göra något så kan det vara bra att det finns dokumenterat vi separationen osv.

• målvakten

Det finns alltid hjälp att få.  Ibland kan det vara svårt att veta vart man ska vända sig.
    Är man mitt inne i det ser man inte ljuset.

Skulle det behövas kan du alltid skriva medlande till mig här på FL.

Stöd är lika viktigt som hjälpen man kan få.

Kämpa på! Du är värd ett bra liv!

Svar på tråden Lämna eller stanna?