Min väninna vägrar köpa hem kaffe
Ska hon köpa kaffebryggare för din skull också?
Ska hon köpa kaffebryggare för din skull också?
Här hemma dricker ingen kaffe.
Jag köper pulverkaffe när jag bjuder hem folk på fika.
Jag förväntar mig inte att andra ska ha pepsimax hemma om jag kommer , vill jag ha det så tar jag med mig det eller dricker det som bjuds.
Vet man att värdparet inte själva dricker kaffe, då tycker jag man får ställa in sig på der. De är ett orimligt krav att de ska ha kaffe och kaffebryggare hemma bara för att de flesta dricker kaffe.
Man dricker det som bjuds. Själv dricker jag endast bryggt te i kanna hemma. Men för den skull förväntar jag mig inte samma sak om jag blir bjuden. Jag kräver inte att de ska köpa hem te i lösvikt och tekanna. Jag nöjer mig med tepåse. Har de inte det heller kan jag dricka vanligt kallt vatten.
Det är ju sällskapet och samtalet som är det viktiga, inte vad man dricker.
Ha några stickor Nescafe i handväskan. Eller köp en liten burk och ha stående hos väninnan om du är där
väldigt ofta. Sedan lär det bli krig om mjölken också. Komjölk eller no-cow.
Det finns bergis kaffedrickare som inte har te hemma heller.
Det är väl inget konstigt? Jag har varken kaffe i köket eller kaffekokare.
Har varit koffeinfri under nästan hela livet med undantag för ett par år rätt nyligen då jag drack energidryck varje dag och mådde dåligt av detta, fick flera panikångestattacker och upplevde daglig stress och ofta hjärtklappning.
Känns mycket bättre nu när man lagt ner koffeinkonsumtionen för gott. Tror att många fler utöver mig skulle må mycket bättre utan. Koffein är en drog som inte bara ger energi utan också triggar igång stresshormoner i kroppen som adrenalinet. Är man känslig för ångest så kan den stress som kommer av koffein även förstärka den ångest man redan känner.
Finns många andra nackdelar med koffein också men orkar inte gå in på detta just nu. Känns som att ingen tar det på allvar ändå. Kaffe verkar mer eller mindre heligt för många, så även för min egen mor, en kvinna som haft problem med oro och stress under hela livet. Inte ens hon vill lyssna då jag försökt påtala att kaffe varje dag möjligen kan öka hennes stress och oro.
Ses ni oftast bara på en fika hos henne eller är det med lunch/ middag också? Är det bara fika är det ännu konstigare att inte ha kaffe hemma?
Jag håller med om att man borde kunna ha snabbkaffe hemma om man har ett genuint intresse av att vara en god värd och även har gäster då och då som dessutom frågar efter det. Annars kan jag även tycka att te kan väga upp för mycket om man har det.