• Anonym (Älskar kaffe)

Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Min väninna vägrar köpa hem kaffe till sig, vilket jag tycker är helt sjukt. Kaffe förväntas man liksom ha hemma. Även om man inte dricker kaffe själv är det liksom en social grej och man bör anpassa sig. Jag har frågat varför hon vägrar ha kaffe hemma hos sig och får inget riktigt vettigt svar. Jag får alltid ta med mig kaffe eller köpa med mig när jag ska till henne. Tycker inte ni det är konstigt att inte ha kaffe hemma hos sig? Förväntas man inte liksom ha det? Själv skulle jag aldrig kunna vara utan kaffe.

• Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe
  • Anonym (T)

Aldrig druckit kaffe i hela mitt liv. Inte skulle jag lägga pengar på det bara för att någon kaffesugen skulle kunna komma förbi. Tar plats ochså med kaffemaskin

• Anonym (tröttnat)

Hon är väl bara lite barnslig och bekväm för att hon inte dricker kaffe själv och det är rätt dyrt.

Det blir gammalt om man inte använder det och gammalt äckelkaffe hos folk som inte dricker det blir jag inte glad av, husch! Bättre att ta med sig eget i så fall eller bara fika ute.

Min man är likadan, 50+ och "kan inte" koka kaffe för han menar att det behöver inte han kunna som inte dricker. Medan han har 25 kaffedrickande släktingar men det är såklart mitt problem.

Hade ett rekordbråk om det vid sonens student vilket slutade med att jag ställde mig i lägenhetskö. Så vi får väl se vad han tycker om sitt val där att vägra lära sig normal gästfrihet och hyfs i ett nordiskt land när den bomben smäller.... 

• Anonym (tröttnat)

D.v.s. jag får väl acceptera att folk kan välja att inte ha kaffe hemma men jag kommer att se dem som socialt underutvecklade och/eller snåla.

Jag kunde själv inte dricka varken te eller kaffe på två år pga en sjukdom men nog hade jag båda hemma ändå för gästernas skull. För jag vill nämligen att gäster ska trivas och i möjligaste mån få det som de är vana vid.

Har man inte målet att folk ska gilla att besöka en kan man klart servera ljummet kranvatten med cup'a'noodles, men klaga då inte om de avvecklar vänskapen med dig.

• Anonym (CNN)

Varför ska man koka kaffe om man inte dricker det själv eller vill?
    Koka ditt jäkla kaffe själv och om du behöver ställa dig i bostadskö pga det finns det betydligt större problem bakom skynket. 

• Dethärärmittnamn

Vad skönt att vi inte har folk här hemma särskilt ofta. Träffar hellre folk på rediga fik. Vill inte ha folk hemma i alla fall. 

• Anonym (Älskar kaffe)

Men varför vill man inte skapa ett gästvänligt hem där sina gäster trivs? Det förstår inte jag.

• Anonym (Kaffemoster)

Ska hon köpa kaffebryggare för din skull också?

• Anonym (kopp)
    Anonym (Kaffemoster) skrev 2025-02-09 14:42:15 följande:

Ska hon köpa kaffebryggare för din skull också?

Räcker en burk Nescafe.
  • Raggartjejen

Varken jag eller min make dricker kaffe men vi har ändå kaffe & kaffebryggare hemma så att vi  kan bjuda våra gäster.

Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe