Har väl inget med män att göra? Både för kvinnor och män kan sexbrist vara nått som till slut leder till otrohet, men då har man ju misslyckats med ett par steg innan. Ofta successivt utan att motverka tillräckligt mycket.
Om man är ottrogen har man tappat nått eller aldrig haft det. De som aldrig haft det (medkänslan, kärleken, tvåsamheten, etc) tänker jag vi kan utelämna här, utan fokusera på de som tappat nått.
Män som kvinnor som är otrogna har ofta blivit disconnected med sin partner. Vilket tyvärr är väldigt vanligt bland småbarn, jobbhets, sociala medier etc. Vi får inte lära oss att i moderna samhället krävs det jobb och vaksamhet för att upprätthålla tvåsamheten. Som jag sa så kan man vara dålig på det från början, men känner du inte längre för att köpa partners bästa müsli eller förbereda nått mys du vet den andra gillar. Då har man börjat glida isär. Tvåsamheten måste in på todolistan och det pratar vi för lite om.
Och ja, sex är bara en sån grej. På det stora hela är sex en mycket positiv grej. Gör man det bra så är det otroligt bra för alla. Att försöka ha sex hyfsat ofta (säg med max 3dgr emellan) hade varit en sån success både för många män och kvinnor. Närhet, spänning, beröring, tvåsamhet, en massa positiva kemier i kroppen och gymnastik i ett paket. Och det tar oftast bara 15min. Alltså extremt väl investerad tid jämfört med många saker i samhället som idag faktist långsiktigt gör det motsatta.
Men driften är olika. Om inte en part hade varit lite mer på och en lite mer restriktiv så hade det nog blivit sämre evolution. För många män är driften större en kvinnor, men inte alls ovanligt det tvärt om ? och för dem så blir det efter ett par dagar jobbigt i kroppen. Det är som hela kroppen säger "oh but please, go make babies, if you dont, i'll make you miserable!". Och jag mår väldigt bra av närheten och sexet när man väl har det. Som en ventil som släpper lös och jag blir varm och go och får hjärtan på ögonen.
Hade min fru inte velat ha hyfsat med sex så hade jag behövt ta upp det. Och utan bra dialog och att försöka mötas i det så hade vi glidit mer isär. Dialogen hade handlat om allt från att ha tid att laga mat ihop till jobbiga drifter och fyllda scheman. Livet är tufft. Särskilt moderna livet senaste 100 åren. Det är ett ekorrhjul och det är väldigt onormalt mot människans tid tillsammans de hundratusentals åren innan det. Men skyll inte ottrohet på samhället eller partnern. Stoppa dig innan. Det är ett så billigt sätt att paja för sig själv, sin partner och sin familj för hela livet för att få nått man kan få utan ottrohet.
Håll ihop, och var vaksamma på allt skräp som snor tid. Ha familjen OCH tvåsamheten på todolistan. Lappa ihop det när ni kommit för långt ifrån varandra. Har ni haft det, kan ni hitta det igen. Gulla med varandra!
Kärlek till er!