• Anonym (stilla undran)

Är det en myt att män vänstrar pga sexbrist?

Det här är en ospecifik allmän fråga. Män som ertappas med att vänstra anger ofta att de inte har tillräckligt med sex hemma eller inte sex alls hemma. Därför vänstrade de. 

Men jag undrar om det stämmer? De fall jag vet när jag har hört nån berätta det så har aldrig kvinnan sagt att de hade sex sällan utan tvärtom. Varje dag eller flera gånger i veckan.

Så jag vet inte vad som är sant. Någon av de två ljuger helt klart om mannen säger nästan aldrig och kvinnan säger 4-5 ggr i veckan. 

• Svar på tråden Är det en myt att män vänstrar pga sexbrist?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (-) skrev 2025-02-15 01:51:32 följande:
    Det klassiska svaret brukar vara "för att de kan". Med andra ord att det är en del av deras natur helt enkelt. Både otrohet som man och att slicka sina egna könsdelar som hund. Eller att män är lika låga till naturen som hundar, typ. 
    O så klankar dom på incels i det här forumet. Men du bevisar verkligen att kvinnor försvararna har väldigt fel. Kommer ta en skärmbild på detta och spara till när det klankas på incels och aggressiva män på familjeliv. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (-)
    Anonym (hmm) skrev 2025-02-15 01:54:41 följande:
    O så klankar dom på incels i det här forumet. Men du bevisar verkligen att kvinnor försvararna har väldigt fel. Kommer ta en skärmbild på detta och spara till när det klankas på incels och aggressiva män på familjeliv. 
    Incels och otrogna hundar till män ligger båda ungefär på samma låga nivå av mänskligt avfall så.. Meningslöst av dig. 
  • Anonym (Paul)
    Anonym (stilla undran) skrev 2025-02-07 20:03:45 följande:

Det här är en ospecifik allmän fråga. Män som ertappas med att vänstra anger ofta att de inte har tillräckligt med sex hemma eller inte sex alls hemma. Därför vänstrade de. 

Men jag undrar om det stämmer? De fall jag vet när jag har hört nån berätta det så har aldrig kvinnan sagt att de hade sex sällan utan tvärtom. Varje dag eller flera gånger i veckan.

Så jag vet inte vad som är sant. Någon av de två ljuger helt klart om mannen säger nästan aldrig och kvinnan säger 4-5 ggr i veckan. 

Sanningen är att det finns många olika skäl till att män vänstrar, inte en sanning för alla.

Däremot har jag hört att sexbrist är ett av skälen. Som tex i det känsliga läget när kvinnan är gravid och väntar barn. Det är såklart väldigt illa att vänstra i detta läge, men ändå verkar det inte vara ovanligt tyvärr.
  • Anonym (Starktjobbat)
    Anonym (stilla undran) skrev 2025-02-07 20:03:45 följande:

Har man en fru som är och sliter av en byxorna och dränerar en på energi 4-5ggr i veckan så gör man det tamejtusan bra om man ens orkar vara otrogen, kanske om man är väldigt unga då?

Nej jag tror att det mest sannolika är att kvinnan ljuger isf, kanske att både mannen och kvinnan ljuger åt varsitt håll
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (-) skrev 2025-02-14 22:50:01 följande:
    De har nog andra skäl för otrohet än män. Typ en olycklig relation på upphällning. 
    Ja de e ju de de blir av sex löst förhållande!
  • Anonym (funeral)

Han kan vara otrogen även om de har sex ofta. Men då är det sannolikt sexberoende bakom.

• Tyra myra

Anledningarna till att män och kvinnor är otrogna är mycket mer komplex än att det skulle handla om sexbrist i förhållandet.  

Men det kan ibland vara lättare för män att ta detta som skäl när det istället handlar om något helt annat. Tomhet i livet och osäkerhet i mans och pappa rollen är orsaker män sällan berättar om för sin partner.

• Anonym (-)
    Anonym (Man 9) skrev 2025-02-15 18:15:23 följande:
    Ja de e ju de de blir av sex löst förhållande!
    Jag tror att det handlar om mer än detta i männens fall. Impopulär åsikt det här men jag tror inte att män vill vara monogama egentligen. De är lössläppta av naturen.
    Just därför som jag själv avhåller mig från att skaffa partner eller belönar män med sex vilket jag förmodligen aldrig kommer att göra. Kan bara inte respektera det draget hos män, att de aldrig kan nöja sig med en enda partner utan måste blanda in andra, på ett sätt eller annat. Finner det äckligt, osmakligt, billigt. Såna människor är inte värda någon kärlek i mina ögon. Då ger jag min egen kärlek till såna som uppskattar en på riktigt istället, till vänner och familj.
  • Anonym (funeral)
    Anonym (-) skrev 2025-02-15 18:41:45 följande:
    Jag tror att det handlar om mer än detta i männens fall. Impopulär åsikt det här men jag tror inte att män vill vara monogama egentligen. De är lössläppta av naturen.
    Just därför som jag själv avhåller mig från att skaffa partner eller belönar män med sex vilket jag förmodligen aldrig kommer att göra. Kan bara inte respektera det draget hos män, att de aldrig kan nöja sig med en enda partner utan måste blanda in andra, på ett sätt eller annat. Finner det äckligt, osmakligt, billigt. Såna människor är inte värda någon kärlek i mina ögon. Då ger jag min egen kärlek till såna som uppskattar en på riktigt istället, till vänner och familj.

Ja, du satt huvudet på spiken.
    Ytterst få vill va monogama, och får de en möjlighet så tar de den. Jag har hört många historier som gör mig arg, som när kvinnan var på sjukhus och födde deras barn ( var han otrogen). När en kvinna fick cancerbesked ( var han otrogen), när han skulle gifta sig ( var han otrogen). 

Män är lössläpta, billiga och icke att lite på för fem öre. När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Svar på tråden Är det en myt att män vänstrar pga sexbrist?