Anonym (-) skrev 2025-02-15 18:41:45 följande:
Jag tror att det handlar om mer än detta i männens fall. Impopulär åsikt det här men jag tror inte att män vill vara monogama egentligen. De är lössläppta av naturen.
Just därför som jag själv avhåller mig från att skaffa partner eller belönar män med sex vilket jag förmodligen aldrig kommer att göra. Kan bara inte respektera det draget hos män, att de aldrig kan nöja sig med en enda partner utan måste blanda in andra, på ett sätt eller annat. Finner det äckligt, osmakligt, billigt. Såna människor är inte värda någon kärlek i mina ögon. Då ger jag min egen kärlek till såna som uppskattar en på riktigt istället, till vänner och familj.
Ja, du satt huvudet på spiken.
Ytterst få vill va monogama, och får de en möjlighet så tar de den. Jag har hört många historier som gör mig arg, som när kvinnan var på sjukhus och födde deras barn ( var han otrogen). När en kvinna fick cancerbesked ( var han otrogen), när han skulle gifta sig ( var han otrogen).
Män är lössläpta, billiga och icke att lite på för fem öre. När katten är borta dansar råttorna på bordet.