Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Egen brunn

Anonym (Anonym) skrev 2025-02-08 06:37:38 följande:
    Anonym (H2O) skrev 2025-02-08 00:22:41 följande:
    Frågan går inte att svara på eftersom varje brunn är unik MEN brunnar har ofta grävts där man har bästa möjliga förhållanden så ...

Vår grävda brunn har stort tillflöde och god kvalitet på vattnet. Det är enbart vid längre torkor på sommaren som vi måste fundera på att ta det lugnt med tvättmaskinen och korta av duscharna. Vi har ännu inte blivit utan vatten. Och då är vi fyra vuxna och en tonåring som använder samma brunn.

Tack för era svar. Vad skönt att höra att det funkar bra för er och även trots ni inte har en djupborrad brunn. Det här har ju vart en grej jag funderar väldigt mycket på men det verkar som att jag kan släppa det helt. 
    Ingen människa kan säga hur vattentillgången är i alla brunnar.  Vissa är helt problefria, andra begränsade och några har otjänligt vatten.  
  • Anonym (H)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-08 11:21:12 följande:
    Det skrev jag med i tråden från början. Men du kanske missade det? Jag vill höra folks erfarenheter 
    Mina erfarenherer
    1 Inga problem, tillräckligt och bra vatten
    2 Bra med vatten men till och från missfärgat och smakar dåligt . Ersattes med komunalt vatten till hög kostnad
    3 Alltid ok kvalitet men sinar ibland
  • Anonym (H)

En sak att tänka på är att egen brunn är eget ansvar. Pump, el, frost, kvalitet, förbrukning, eventuella servitut

Svar på tråden Egen brunn