Egen brunn
Hej!
Jag och min kille bor i en bostadsrätt nu och funderar på att köpa hus någon gång.
Vi är båda uppvuxna på landet. Jag kommer ihåg som liten att vi tex inte fick använda så mycket vatten, för vattnet kunde ta slut. Det var även mycket krångel med det. Inte att vattnet tog slut men hela vattensystemet liksom. Pappa var hypernervös över detta hela tiden. Det gör mig orolig över om det verkligen är så, eller om han var lite överdrivet rädd. Min killes föräldrar däremot verkar inte ha haft några problem med detta.
Behöver man vara rädd för att vattnet tar slut om man har egen brunn? Nu menar jag främst om man anvnda mycket vatten. Där vi bor nu med kommunalt vatten kan vi ju tex tvätta fyra maskiner på en dag och diska i maskinen två gånger samt under rinnande vatten plus duscha varje dag. Vi båda gillar ju dessutom att duscha relativt länge. Går det att göra likadant ute på landet eller är det helt otänkbart? Hur gör ni? Nu menar jag inte att man varje dag ska tvätta fyra maskiner tvätt utan jag syftar på om man kan göra det på en dag, en gång i veckan, tex. Eller hur funkar det v Förstår också om det inte går att svara på exakt för det beror väl på vart brunnen är och hur nära vatten den är. Men vad är era erfarenheter?