• Anonym (man)

Är kär ska jag berätta?

Nej du ska såklart inte berätta att du är kär i henne för du är inte kär i henne. Du är lite förälskad eller betuttad eller vad man ska säga. Ni känner ju inte varandra, så det är förstås inget djupare det är fråga om här även om det känns mycket i dig så att säga. Det blir bara konstigt att berätta en massa om hur mycket du känner för henne, för det är en avståndsförälskelse på det sätt som man annars brukar ha när man är väldigt ung och inte har så mycket erfarenhet. Så låt bli att berätta om dina känslor!

Det du däremot bör göra, tycker jag, är att hitta ett sätt att fråga om hon vill ses utanför jobbet. "Hej! Du det kanske kommer lite oväntat för dig men jag har funderat på att fråga om du skulle vilja ses utanför jobbet någon dag och ta en kaffe eller en promenad"? Typ nåt sånt. Om hon säger nej så är hon inte intresserad. Säger hon ja och det sen rinner ut i sanden så är hon inte heller intresserad. Säger hon jag och ni faktiskt ses så finns det en möjlighet att hon är, eller kan bli, intresserad.

• Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2025-02-06 20:51:17 följande:

Nej du ska såklart inte berätta att du är kär i henne för du är inte kär i henne. Du är lite förälskad eller betuttad eller vad man ska säga. Ni känner ju inte varandra, så det är förstås inget djupare det är fråga om här även om det känns mycket i dig så att säga. Det blir bara konstigt att berätta en massa om hur mycket du känner för henne, för det är en avståndsförälskelse på det sätt som man annars brukar ha när man är väldigt ung och inte har så mycket erfarenhet. Så låt bli att berätta om dina känslor!

Det du däremot bör göra, tycker jag, är att hitta ett sätt att fråga om hon vill ses utanför jobbet. "Hej! Du det kanske kommer lite oväntat för dig men jag har funderat på att fråga om du skulle vilja ses utanför jobbet någon dag och ta en kaffe eller en promenad"? Typ nåt sånt. Om hon säger nej så är hon inte intresserad. Säger hon ja och det sen rinner ut i sanden så är hon inte heller intresserad. Säger hon jag och ni faktiskt ses så finns det en möjlighet att hon är, eller kan bli, intresserad.

"Säger hon ja" ska det såklart vara!
  • Anonym (man)
    Core skrev 2025-02-07 12:08:04 följande:

Fråga till er som raljerar om insidan. Tittar ni bortom utseende, ser potentiella partners i alla som är trevliga? Jag fattar inte det resonemanget, utan attraktion och en känsla av fysisk åtrå till sin partne kan man lika gärna skita i det. Jag vet att alla inte tänker så, men de allra flesta.

Angående din fråga, det är väl bara att köra, så länge du inte förväntar dig ett resultat. Den sunda inställningen är att flyter det så flyter det, får du inte önskad respons så går du bara vidare med livet. Om du känner att du förväntar dig av henne att hon ska ge dig en chans, så är du inte stabil nog att ens make a move

Vet inte riktigt vem du syftar på här, men jag tänker inte att jag har raljerat i alla fall. Det är väl mer att det hör den oerfarna ungdomen till att kunna känna väldigt mycket trots att man vet väldigt lite om någon, och då förväxla det med djupare känslor så att säga. I början är det ju det yttre och en fantasi om vem någon är som man blir intresserad av, och det har ju ganska lite att göra med vem personen faktiskt är. När jag var väldigt ung trodde jag att den där känslan betydde någonting om huruvida jag och en tjej skulle passa bra ihop, men som inte fullt så ung vet jag att det bara är en sorts ytlig förälskelse och inget mer. Så råden till TS är ju mer att ta det lugnt och inte agera som om detta är hans önskade livspartner, för det kan han inte veta någonting om. Helt enkelt att inte berätta om de starka känslorna, därför att det nog skulle uppfattas som ganska överväldigande och lite omoget av många om det kom ut på det sättet. Därav de välmenande råden från mig och andra om att på ett mer avslappnat sätt fråga om hon vill ses någon dag.

Kör hårt TS!
Svar på tråden Är kär ska jag berätta?