Är kär ska jag berätta?
Nej du ska såklart inte berätta att du är kär i henne för du är inte kär i henne. Du är lite förälskad eller betuttad eller vad man ska säga. Ni känner ju inte varandra, så det är förstås inget djupare det är fråga om här även om det känns mycket i dig så att säga. Det blir bara konstigt att berätta en massa om hur mycket du känner för henne, för det är en avståndsförälskelse på det sätt som man annars brukar ha när man är väldigt ung och inte har så mycket erfarenhet. Så låt bli att berätta om dina känslor!
Det du däremot bör göra, tycker jag, är att hitta ett sätt att fråga om hon vill ses utanför jobbet. "Hej! Du det kanske kommer lite oväntat för dig men jag har funderat på att fråga om du skulle vilja ses utanför jobbet någon dag och ta en kaffe eller en promenad"? Typ nåt sånt. Om hon säger nej så är hon inte intresserad. Säger hon ja och det sen rinner ut i sanden så är hon inte heller intresserad. Säger hon jag och ni faktiskt ses så finns det en möjlighet att hon är, eller kan bli, intresserad.