Inlägg från: Anonym (Snickarn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snickarn)

Är kär ska jag berätta?

Hej!

Har under cirka tre år varit väldigt förtjust i en tjej på jobbet jag i 30+ och hon 25+ utan att avslöja för mycket.

Problemet är att hon har en chefsposition, inte på min avdelning, vi har inget med varandra att göra just nu arbetsmässigt.

Hon är en väldigt mysig och trevlig tjej, lite blyg och tillbakadragen men trevlig. Vi har vid flertalet AW?s träffats och språkats vid men små konversationer bara. 

Jag har i princip i hela mitt liv blivit avvisad av diverse tjejer när jag försökt att ta kontakt, jag vet inte vad jag gör för fel!
    Därför så har jag aldrig vågat närma mig denna fina människa. Jag är livrädd att bli avvisad igen. jag är väll som många beskriver här medel i utseende vad detta nu betyder? Insidan räknas mest tycker jag.

jag måste ha tips, hur gör jag? jag är så kär och samtidigt livrädd att hon skall hitta någon annan. ja hon är singel vad jag vet. 

snälla någon vänlig själ här, hjälp mig. Vi har en bra relation det lilla vi ses ute på ?golvet? men skulle så gärna även vilja att relationen även är fin efter 16:00 för evigt.

• Svar på tråden Är kär ska jag berätta?
  • Anonym (Snickarn)
    Anonym (man) skrev 2025-02-06 20:51:17 följande:

Nej du ska såklart inte berätta att du är kär i henne för du är inte kär i henne. Du är lite förälskad eller betuttad eller vad man ska säga. Ni känner ju inte varandra, så det är förstås inget djupare det är fråga om här även om det känns mycket i dig så att säga. Det blir bara konstigt att berätta en massa om hur mycket du känner för henne, för det är en avståndsförälskelse på det sätt som man annars brukar ha när man är väldigt ung och inte har så mycket erfarenhet. Så låt bli att berätta om dina känslor!

Det du däremot bör göra, tycker jag, är att hitta ett sätt att fråga om hon vill ses utanför jobbet. "Hej! Du det kanske kommer lite oväntat för dig men jag har funderat på att fråga om du skulle vilja ses utanför jobbet någon dag och ta en kaffe eller en promenad"? Typ nåt sånt. Om hon säger nej så är hon inte intresserad. Säger hon ja och det sen rinner ut i sanden så är hon inte heller intresserad. Säger hon jag och ni faktiskt ses så finns det en möjlighet att hon är, eller kan bli, intresserad.

Ja det var lite dumt formulerat min fråga, lite snabbt påtänkt och tack för ditt svar!

Så du tycker att jag skall fråga henne om det? vid fåtalet tillflällen på jobbet så har vi suttit i möte och våra blickar har mötts så de varar i några sekunder. (vi glor inte på varandras utan det är en känsla av att vi vill varandra något) om du förstår vad jag menar. kan det här vara ett tecken på något kanske? långsynt kanske men vad vet jag. 

Hon är som jag lite försynt och återhållsam. Men jag kanske ska göra som du säger, våga ta klivet och fråga om vi faktiskt skall ses någon dag?
  • Anonym (Snickarn)

som jag skrev i ett annat svar. min fråga var lite dåligt formulerat klart man inte skall vara helt rakt fram, utan lite försiktig. Kul att du går i samma tankar!

• Anonym (Snickarn)

Absolut skall jag berätta! 

• Anonym (Snickarn)

Jo absolut, är bara så trött på att hela tiden få ett nej. Men tack för pushen, jag gör ett försök :)

• Anonym (Snickarn)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-06 22:23:15 följande:

När jag tycker om någon så säger jag det och även på jobbet. Jag passar mig däremot för att bli kär i någon på jobbet. Om jag däremot skulle det och ville Se om det fanns en möjlighet till kärlek så skulle jag börja umgås och småprata med henne först. Skulle jag känna att vi hade fin kemi så skulle jag kanske säga någonting som. Du är så rolig, charmig eller något annat jag gillar med henne och direkt efteråt säga något som? du är en sån jag skulle kunna bli kär i? För att sedan se reaktionen. Men då gäller det att känna att man har bra kemi och att hon är en person som skulle ta det som en komplimang. 

tack för svar! ja det är helt enkelt så att jag måste träffa henne privat för att det isåfall skall kunna bli något.
  • Anonym (Snickarn)

men då till en annan fråga. vi är inte på samma arbetsplats just nu, vi är på olika och känslan av att ringa från jobbtelefon till jobbtelefon känns sisådär. Har inget privat nummer till henne och skriva sms känns inte bra heller på "arbetsredskap". Räcker det isåfall och fråga på sociala medier där vi faktiskt är vänner? vi skrev faktiskt till varandra för något år sedan (jag startade) och fick reda lite på då vad hon gillar, bara småprat men det bara rann ut i sanden. Skall jag göra ett försök där igen?

Svar på tråden Är kär ska jag berätta?