• Anonym (T)

Skolskjutning

Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-06 01:04:58 följande:
    Det vi kan konstatera är att:

- Offren är främst personer med invandrarbakgrund.
    "Vila i frid Elsa"

Men ni vet så klart mycket bättre än "dom andra". 
  • Anonym (T)
    Anonym (Ballan Apansson) skrev 2025-02-06 22:13:11 följande:

TV4 har en egen undersökning och kommit fram till att GM skrikit "Ni ska ut från Europa!". 

Mm, jag gillar hur dessa "experter" kan dra in 60-70k efter skatt och det dom kommer fram till är att han måste va en Skåning.. 

"Ja kaen inte Juoba!"
  • Anonym (T)
    Anonym (As) skrev 2025-02-07 02:30:39 följande:

Att inte kalla detta för terror är att ge grönt ljus för ytterligare dåd. För offren var detta terror. Period!

Terror.. Terrorism.. Är ett brott som begås med syfte att skrämma befolkningen eller en grupp människor.. För att en gärnings ska anses vara terror, ska den allvarligt kunna skada till exempel en stat och kunna utgöra en svår påfrestning utav samhället.

Svårt att göra det för honom nu när han är död. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 14:12:35 följande:
    Det du träffade rätt är att gärningsmannen var svensk och att han var från Örebro. Resten håller jag inte med om. 

Polisen har inte sagt att han var psykiskt sjuk. Det är något hans släktingar påstår. Och även om han var psyko men hade för avsikt att hämnas mot staten eller invandrare borde det räknas som terrorism.
    Du vill att det ska räknas som terrorism, för att dina känslor är sårade. 

Men det pekar emot att det inte var dig han hotade, eller att han försökte hota något folk... Eller att han med hot försökte att ändra inställning på någon regering..

En ensam psyksjuk gärningsman, utan några kopplingar till något nätverk, som fick panik, tack vare en diagnos och att soc har dragit åt sina metoder kraftigt nu de senaste månaderna på att tvinga ut folk som han i jobb... 

Dom hade precis dragit in hans pengar och hotat han med att han kommer o bli hemlös. 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-02-07 13:53:37 följande:
    Mm, jag gillar hur dessa "experter" kan dra in 60-70k efter skatt och det dom kommer fram till är att han måste va en Skåning.. 

"Ja kaen inte Juoba!"
    Oj, menade såklart "Ni skae ut eur Europah!"

Skyller på att jag är Nyvaken..

Helsvensk, och kan inte ens säga den meningen högt, utan o få en skånsk brytning...

Med tanke på att soc var där inne, att han har en autism diagnos och att han nyss hade blivit av med bidraget... Är det mer sannolikt att han skrek "Men jag kan ju inte jobba!?" 

Än det TV4:as Expert antyder. Att han är en skåning. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 15:19:52 följande:
    youtube.com/shorts/kx0LW5A5rUY
    "middel eastern does something in a group setting. They are terrorist"
    "gang member does something, they are gang related"

"but if a lone acting white guy walks into a church"

kom igen och spela offer igen när 10 vita snubbar utför ett planerat bombdåd i en kyrka med något diffust meddelande om någon ny restuarang som ska heta "Alan snackbar!"..

Fast du ser det aldrig hända va? 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-02-07 15:24:02 följande:
    "middel eastern does something in a group setting. They are terrorist"
    "gang member does something, they are gang related"

"but if a lone acting white guy walks into a church"

kom igen och spela offer igen när 10 vita snubbar utför ett planerat bombdåd i en kyrka med något diffust meddelande om någon ny restuarang som ska heta "Alan snackbar!"..

Fast du ser det aldrig hända va? 
    Det ni har att tycka synd om er själva på är Breivik.. Och där är det ju faststämplat att han är en terrorist nu ju.. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 16:59:55 följande:
    Jag tycker att polisen borde uppmärksamma dina kommentarer. Dina kommentarer visar att det finns fler kandidater som kan utföra liknande atack.
    Är nog mindre i någon riskzon för att göra något drastiskt eller otryggt som typ du ser ut att vara..

Är inte direkt ovanligt att manipulerande och översittande individer försöker skylla allt på "alla andra".

Jag tycker Säpo ska gå igenom hur många som du har suttit här och nätmobbat och förtalat... 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 16:59:55 följande:
    Jag tycker att polisen borde uppmärksamma dina kommentarer. Dina kommentarer visar att det finns fler kandidater som kan utföra liknande atack.
    Kan nog bli en saftig faktura där som vi andra kan få utbetalt.. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 18:51:29 följande:
    En galning JA men också en terrorist. 
    Terrorism är när några försöker skrämma andra för att få sin vilja igenom, eller för att få makt. Ordet terrorism kommer från språket latin och betyder att sprida rädsla. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-07 18:51:29 följande:
    En galning JA men också en terrorist. 
    Fakta: Terror genom tiderna

Terrorism är inget nytt. Det har funnits i många hundra år, i stora delar av världen. Personer eller grupper har använt terror för att skrämma landets ledare.

På 1920-talet och fram till 1960-talet var det många som startade terroristgrupper för att dom ville att deras land skulle bli ett eget land med egna lagar, istället för en koloni till ett större land. Till exempel den Irländska republikanska armén, IRA, som bombade och sprängde och sköt människor för att få igenom att Nordirland skulle sluta vara en del av Storbritannien.

På 1970-talet fram till 90-talet var det ofta terrorgrupper i andra länder som till exempel kidnappade människor eller tvingade piloterna i flygplan att flyga dit terroristerna ville, för att få igenom sina politiska önskemål.

På 1990-talet hände det att nynazister i Sverige sprängde bomber för att skrämma och skada invandrare, och för att förstöra moskéer och synagogor.

År 2001 hände den värsta terror-attacken hittills i vår tid. Terrorgruppen Al-Qaida körde in med sina flygplan i två skyskrapor mitt i New York. Många tusen människor dog. Al-Qaida sa att dom gjorde det som hämnd för att västvärlden förtryckte muslimer runt om i världen.

2011 var det en norsk terrorist som dödade många människor för att han hatade bland annat invandring, mångkultur, islam, kommunism och feminism. Först sprängde han bomber i Oslo så att åtta människor dog. Sen åkte han till ön Utøya och sköt ihjäl 69 människor, varav många var barn och ungdomar som var med på ett politiskt ungdomsläger.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Skolskjutning