• Anonym (?)

Skolskjutning

Anonym (S) skrev 2025-02-05 19:49:10 följande:

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

Jo för alla kvinnor är ju totalt psykiskt stabila och står helt bortom våld och brottslighet. De utövar aldrig psykisk misshandel på sina partners eller barn.
    Eller hur ......
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:19:08 följande:
    99,99999999 procent av de senaste våldsdåden i landet har begåtts av män. Det är sprängningar, skjutningar, mord med knivar, våldtäkter. Har säkert glömt täcka in något. Det enda media fokuserar på är dessa jävla män. Man ska förstå deras psyke, deras motiv och deras liv. Newsflash: JAG BRYR MIG INTE. Det enda jag bryr mig om är att män lär sig ta ansvar för sina liv och sina känslor och låter omgivningen vara ifred.
    Så vi normala män som tar hand om sin familj, sin partner och barn och sköter ett jämlikt förhållande på alla plan - vi ska åka med över samma luskam som det fåtal som inte sköter sig?
    Bara för att ett antal idioter ställer till med det de gör så ska det innebära att grundproblemet är könstillhörigheten?
    Med din inställning antar jag att du lever ensam och inte har några män ens som vänner i din närhet, vilket verkar gynna båda sidor.
  • Anonym (?)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    De flesta barn är inte uppfostrade enbart av kvinnor. De flesta har en pappa också.
    Jag vägrar att låta mig klumpas ihop i en grupp p.g.a mitt kön.
    Dessutom av en eller flera kvinnor som inte vet vem jag är eller hur jag är.
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:45:09 följande:
    Jag har både man och son. Jag uppfostrar min son till att bli en ansvarstagande man med empati. Jag jobbar hårt på det. 

Det handlar inte om några få individer. Varje dag kommer nya rubriker om män som begår brott. 
    Absolut, men denna grupp av män är INTE representativa för den breda massan.
    Du säger att du uppfostrar din son - vad gör din man då? Eller är det så att du valt att skaffa barn med fel man?
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2025-02-05 21:18:48 följande:
    Vilken luskam är det, att kvinnor förväntar sig att ni uppför er som normala människor?

Kan du bortse från den nära nog hundraprocentiga gemensamma faktorn för mördare, misshandlare och våldtäktsmän, det borde du inte göra. Sen finns det undergrupper av män i olika nivåer men hade man opererat in ett chip i er som omöjliggjorde er att vara våldsamma så hade antalet mord, misshandlar och våldtäkter gått mot noll.
    Du framstår som helt störd och verkar ha ett gäng vanföreställningar. 
    Inte ens kapabel att föra ett meningsutbyte.
    Skapa en ny tråd på ämnet manshat istället
    Sluta spy galla på typ 50% av befolkningen utefter en vanföreställning
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 21:52:01 följande:
    Jag jobbar på socialtjänsten. Denna grupp män är skrämmande stor. 
    Säkert men absolut inte i majoritet, eller hur?
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 21:56:28 följande:
    Har jag påstått det någonstans?
    Nå, du skrev att gruppen är stor men jag påstår fortfarande att de inte är i majoritet
    Du skrev att gruppen är skrämmande stor och rent ärligt räcker det med någgra promille av den manliga befolkningen för att det ska vara skrämmande.
    Du verkar vara ute efter att späda på manshatet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 22:13:45 följande:
    Föräldrar har all möjlighet att påverka sin sons syn på kvinnor och jämställdhet, så att han växer upp och blir en hjälte istället för en förövare. Ingen föds som gängkriminell eller massmördare.
    Borde då inte föräldrar uppfostra sina döttrar att inte tycka allt elände är männens fel?
    Varför ska det vara så jävla svårt?
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 22:29:24 följande:
    Det viktigaste är att uppfostra pojkar till att inte hata flickor. Eftersom hat mot kvinnor har en dödlig utgång. Hat mot män innebär mest att kvinnor verbalt säger att de hatar män alternativt inte vill ha en relation med män. 
    Och det är ju friskt det också?
  • Anonym (?)

Jag hoppas verkligen att min son inte råkar ut för en kvinna som dig.
    Kan vi styra tillbaka till trådens ämne istället?

• Anonym (?)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 23:02:11 följande:
    Och det är just dessa män som spritt sina dåliga gener.

Nej, jag tänker inte leva i nån bubbla utan ser hellre verkligheten för vad den är, även om denna inte skulle vara PK nog för din smak. Och jag hatar inte alla män (löjlig halmdocka från dig) utan bara de med sociala förståndshandikapp som vägrar bete sig som folk, likt denna psykopat tillika massmördare. Det finns många av dem i den grupp jag nämnt, även om de flesta inte begår mord. 
    Detta blir mitt sista svar till dig innan jag återgår till ämnet, Detta enbart för att jag inte accepterar att bli pissad på för att jag är man.
    Du vet inte vem jag är, du vet inte HUR jag är men ändå dömer du mig p.g.a mitt kön.
    Jag hade mitt livs kärlek som blivit misshandlad och våldtagen av den hon då var gift med. Blev gravid och åter misshandlad till prematur födsel som barnet inte överlevde. Uppförsbacke men vi klarade det.
    Mitt nästa ex hade klara problem med självkänsla vilket mynnade ut i framför allt psykisk men även fysisk misshandel. Kom in i badrummet och sparkade på mig när jag bytte blöja på vår dotter.
    Min nuvarande särbo blev i ungdomen misshandlad, våldtagen i alla hål och senare gift med en snubbe som antingen var på jobbet eller i garaget. Kunde komma in och laga mat åt sig själv, inte sina barn eller sin fru och sedan gå tillbaka till garaget.Hon fick sköta allt.
    Alla män tycks ju vara samma enligt dig
    Du har som sagt ingen aning hur jag stöttat och levt med mina kvinnor.
    Vet inte varför jag skriver detta för du lär ju inte varken förstå eller acceptera.
    Med din inställning verkar du vara väldigt skadad av ....något.

Kan vi nu lämna genusproblemet och återgå till ämnet?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 23:37:25 följande:
    Jag har redan lagt fram mina argument. När en sjuk typ som han attackerar mig med grova personpåhopp så kommer jag självklart att anmäla. Typiskt också att du tar en psyksjuk kvinnohatares parti här. Säger en del om dig också.
    Vems parti har jag tagit?
    Du är ju helt rabiat.
    Öppnade mig i ett sista svar men du kan helt enkelt inte sluta pissa på andra.
    Varför är du så arg?
    Vill ingen annan kvinna ha dig?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-11 20:42:49 följande:
    Ingen av de dödade jobbade på soc. Varför åkte inte han till soc kontoret om han var förbannad på soc. Han valde invandrare. 
    Rasist eller kvinnohatare eller annat, vad tjänar det till att spekulera? Polisen vet nog mest i detta läget och risken att vi aldrig får veta är överhängande.
    Återigen - varför spekulera?
    Vi har med största sannolikhet att göra med en ensam och mycket sjuk människa.
    Låt utredningen visa vad man eventuellt kan komma fram till, vilket tyvärr kan bli ingenting.
    Tragisk händelse med en lika tragisk och kanske obegriplig bakgrund helt enkelt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-11 21:09:05 följande:
    En absolut majoritet av de dödade och skadade efter attacken i Örebro har invandrarbakgrund. Tvärtemot vad polisen hävdar, så tyder en hel del på att gärningsmannen hade rasistiska motiv, en bild som stärks av personer som var på plats.
    Det är en teori men verkligen inte vederlagd. 
    Utesluter inte motiv mot nysvenskar men det är ännu inte bevisat.
    Vi kan bara hoppas att utredningen kommer fram till fakta men tyvärr pekar mycket mot ett nytt "Palme-mord" där vi aldrig får veta sanningen.
    GM är död och kan inte förhöras så alla "fakta" blir spekulationer, inget åtal kommer att väckas.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-11 21:25:08 följande:
    Det är inte teori. Det är fakta att den absoluta majoriteten av de dödade är invandrare.
    Men detta skall fortfarande bevisas, eller hur?
    Kan bli så men det är ju inte bevisat.
  • Anonym (?)
    molly50 skrev 2025-02-13 21:28:49 följande:
    Jag tycker att man överhuvudtaget ska vara försiktig med att uttala sig om saker man inte vet något om.
    Därav att jag väljer att inte uttala mig varken om hans ekonomiska status eller om hans motiv till dådet.
    Det spekuleras redan om än det ena och det andra, där har du helt rätt.
    Jag avvaktar och ser vad polisen kommer fram till. En sådan händelse med sådant intresse från media lär pressa fram allt som polisen och utredare kan komma fram till.
    Alternativet - ett nytt Palme-mord, ingen utpekad mördare ( jo , i detta fallet) inget motiv ...
    Är nog rätt stor press på polisen nu skulle jag tro. Och vi ska nog låta dem arbeta ifred.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-04-25 16:42:38 följande:

Nu i Frankrike. En högerextremist som hyllade Hitler arackerade barn i skola. Han skrev också en högerextrem manifest innan han atackerade. Återigen är han inte terrorist enligt medier. Är inte det märkligt?

Kanske inte terrorist per definition, mer ett psykfall.
Svar på tråden Skolskjutning