• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (?)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    De flesta barn är inte uppfostrade enbart av kvinnor. De flesta har en pappa också.
    Jag vägrar att låta mig klumpas ihop i en grupp p.g.a mitt kön.
    Dessutom av en eller flera kvinnor som inte vet vem jag är eller hur jag är.
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 20:29:06 följande:
    Så vi normala män som tar hand om sin familj, sin partner och barn och sköter ett jämlikt förhållande på alla plan - vi ska åka med över samma luskam som det fåtal som inte sköter sig?
    Bara för att ett antal idioter ställer till med det de gör så ska det innebära att grundproblemet är könstillhörigheten?
    Med din inställning antar jag att du lever ensam och inte har några män ens som vänner i din närhet, vilket verkar gynna båda sidor.
    Jag har både man och son. Jag uppfostrar min son till att bli en ansvarstagande man med empati. Jag jobbar hårt på det. 

Det handlar inte om några få individer. Varje dag kommer nya rubriker om män som begår brott. 
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 20:35:42 följande:
    Problemet ligger isåfall mer i frånvarande fäders ointresse för ansvarstagande. Skyll inte ifrån er på kvinnor, de som faktiskt tar ansvar för sina barn.

Denna gärningsman var störd och troligtvis även djupt autistisk. Tyvärr är många manliga autister känslomässigt störda sen barndomen. Något som är svårt att råda bot på som förälder. Dåliga gener går inte att räta ut så att säga. 
    Det har väl inte framgått nånstans att han var så djupt autistisk att han var en fara för sig själv och andra. Om så vore fallet hade funktionsstödsförvaltningen varit inblandade och han hade bott på ett gruppboende och inte i egen lägenhet.
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:45:09 följande:
    Jag har både man och son. Jag uppfostrar min son till att bli en ansvarstagande man med empati. Jag jobbar hårt på det. 

Det handlar inte om några få individer. Varje dag kommer nya rubriker om män som begår brott. 
    Absolut, men denna grupp av män är INTE representativa för den breda massan.
    Du säger att du uppfostrar din son - vad gör din man då? Eller är det så att du valt att skaffa barn med fel man?
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:45:09 följande:

I förhållande till antalet män i Sverige är de dock väldigt få.
  • Anonym (K)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    Så du rekommenderar att kvinnor gör som majoriteten män, inte tar hand om sina barn? 
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (K) skrev 2025-02-05 21:09:24 följande:
    Så du rekommenderar att kvinnor gör som majoriteten män, inte tar hand om sina barn? 
    Nu är vi OT, men majoriteten män tar faktiskt hand om sina barn. Vilken värld lever du i?
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 20:29:06 följande:
    Så vi normala män som tar hand om sin familj, sin partner och barn och sköter ett jämlikt förhållande på alla plan - vi ska åka med över samma luskam som det fåtal som inte sköter sig?
    Bara för att ett antal idioter ställer till med det de gör så ska det innebära att grundproblemet är könstillhörigheten?
    Med din inställning antar jag att du lever ensam och inte har några män ens som vänner i din närhet, vilket verkar gynna båda sidor.
    Vilken luskam är det, att kvinnor förväntar sig att ni uppför er som normala människor?

Kan du bortse från den nära nog hundraprocentiga gemensamma faktorn för mördare, misshandlare och våldtäktsmän, det borde du inte göra. Sen finns det undergrupper av män i olika nivåer men hade man opererat in ett chip i er som omöjliggjorde er att vara våldsamma så hade antalet mord, misshandlar och våldtäkter gått mot noll.
  • Anonym (K)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-05 21:12:16 följande:
    Nu är vi OT, men majoriteten män tar faktiskt hand om sina barn. Vilken värld lever du i?
    Världen är komplex men dels finns det gott om både mentalt och fysiskt frånvarande pappor och den stora gruppen mentalt utcheckade män. 
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2025-02-05 21:18:48 följande:
    Vilken luskam är det, att kvinnor förväntar sig att ni uppför er som normala människor?

Kan du bortse från den nära nog hundraprocentiga gemensamma faktorn för mördare, misshandlare och våldtäktsmän, det borde du inte göra. Sen finns det undergrupper av män i olika nivåer men hade man opererat in ett chip i er som omöjliggjorde er att vara våldsamma så hade antalet mord, misshandlar och våldtäkter gått mot noll.
    Du framstår som helt störd och verkar ha ett gäng vanföreställningar. 
    Inte ens kapabel att föra ett meningsutbyte.
    Skapa en ny tråd på ämnet manshat istället
    Sluta spy galla på typ 50% av befolkningen utefter en vanföreställning
Svar på tråden Skolskjutning