Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Skolskjutning

Anonym (msse) skrev 2025-02-05 08:19:32 följande:
    Kanske snarare göra något åt de KVINNOR som förnedrar dessa män istället? Många relationer/familjer som förstörs av att kvinnor söker sig till andra män, splittrar familjen, kontrollbehov, lycksökerskor, etc. Lär väl sticka i ögonen på många men kvinnor har väldigt mycket makt över män och kan skapa rätt stor skada både psykiskt och fysiskt, ändå mörkas det rätt enormt, till förmån för att sätta kvinnomisshandel i ljuset.
    Vilket kvalificerat trams. Alla människor ansvarar för sig själva. 

Denna man mördade hittills 11 andra. Allt det faller enbart på honom. Ingen annan.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 09:50:01 följande:
    Nej, om vi bara konstaterar att det har hänt så kan vi ju inte dra några lärdomar eller jobba förebyggande.

Jag skrev det i den här tråden redan i går, att högerextrema motiv verkar ligga bakom - och det är knappast en tillfällighet att det händer några dagar efter att statsministern uttalat sig om att invandring är orsaken till den pågående våldsvågen. (Vilket förstås inte är sant, för då hade alla invandrare varit kriminella.) Ett sånt uttalande kan trigga galningar till att begå hatbrott. Statsministern borde ha vetat bättre.
    Och vad baserar du det på? Sprid inte osanningar för att du inte gillar regeringen.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 10:11:28 följande:
    På det som har hänt förstås: Tre dagar efter statsministerns påstående att våldsvågen i Sverige beror på invandring, bestämmer sig en ensam gärningsman för att angripa ett komvux/SFI där det främst befann sig personer med invandrarbakgrund.

Att var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, och sticker ut i statistiken när det gäller hatbrott, förstärker också min logiska slutsats.
    Ja, det är vad som hänt. Men det säger fortfarande i dagsläget inte mer än precis så. Och det vet du med. Att spekulera, oavsett vem det är som gör brottet, i ett tidigt skede, hjälper ingenting.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 11:46:33 följande:
    Han sa att "Den pågående våldsvågen i Sverige handlar om invandring." Det gör den inte. Bristande integration möjligtvis, men det är en annan sak och något som statsministern dessutom är ansvarig för att skära ner på.

Sen menar jag inte att statsministerns uttalande enskilt är tillräckligt för att begå en sån här våldshandling, men att det kan ha bidragit. Andra faktorer som säkert spelar in är det toxiska samhällsklimat som regerings politik bidrar till i övrigt - som den ökade arbetslöheten, underfinansierade kommuner, uppsagd skolpersonal, fritidsledare och fältassistenter, och att alltfler lever under existensminimum i det blåbruna Sverige, för att miljonärer ska få skattesänkningar. Allt hänger ihop och bidrar till den samhällskollaps vi ser utspelas.
    Det låter som att du ursäktar mördaren. Inte jättesnyggt. Skulden är mördarens. 
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 14:14:44 följande:
    Det gör jag inte. Jag förklarar sambandet mellan orsak och verkan.
    Nej, det gör du inte. Du fördelar skulden. På samma vis som de som hävdar att någon som blir våldtagen får skulle sig lite själv pga klädseln, som att det liksom tar bort lite av gärningspersonens skuld.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:45:09 följande:
    Jag har både man och son. Jag uppfostrar min son till att bli en ansvarstagande man med empati. Jag jobbar hårt på det. 

Det handlar inte om några få individer. Varje dag kommer nya rubriker om män som begår brott. 
    I förhållande till antalet män i Sverige är de dock väldigt få.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (K) skrev 2025-02-05 21:09:24 följande:
    Så du rekommenderar att kvinnor gör som majoriteten män, inte tar hand om sina barn? 
    Nu är vi OT, men majoriteten män tar faktiskt hand om sina barn. Vilken värld lever du i?
  • Anonym (Herregud)
    Moderator skrev 2025-02-06 09:02:36 följande:
    Kan ni inte låsa tråden?
Svar på tråden Skolskjutning