Skolskjutning
Anonym (msse) skrev 2025-02-05 07:53:23 följande:
Tycker det är rätt sjukt av Aftonbladet att direkt ringa hem till antagna anhöriga till den misstänkta gärningsmannen och ställa dem mot väggen. Hade jag varit förälder till honom hade jag nog fått en chock (om jag inte vetat vad han höll på med eller hade för idéer sen innan) av att bli uppringd av en snäsig reporter med obekväma frågor.
Får liksom känslan av att man vill få fram hur mycket nazirötter personen hade, vad föräldrarna gjort för fel, högerextrem, högerextrem, etc.
Om det var en invandrad person som utfört dådet, hade man gjort samma då? Eller hade man gjort ett snyftreportage om gärningsmannens hemska uppväxt?
I de allra flesta fall där GM har varit en icke Svensk man, så har det i de allra flesta fall radats upp förklaringar, rena bortförklaringar, och reportage av typen "snyftreportage".
En vänsterbliven reporter på den nämnda tidningen skulle aldrig ringa hem och ställa anhöriga mot väggen i det fall det hade gällt en god och stackars utsatt kulturberikare.
Det verkar ganska ofta hos många vänsterblivna finnas en tendens av både triumf och stark lättnad i de relativt sett mycket få fall där GM är en person av svenskt ursprung.
Hur många gånger har vi inte hört vänsterblivna i triumf ropat "Breivik!" ?
Så kommer det med säkerhet bli även denna gången.
Det kommer att skrikas och tjatas om nazism, rasism och högerextremism,
på ett sätt som saknar allt motstycke när det gäller t ex kommunism och våldsbrott, likväl som all denna utbredda terrorism som sker mot bakgrund av den där särskilda religionen (vi vet alla vilken religion som särskilt utmärker sig men som man inte får uttala...).
Vi har facit sedan tidigare.
Vi vet redan vad vi har att vänta i det här fallet.
Mot bakgrund av tidigare facit kan nog finnas fog misstänka att vissa individer redan tillåter sig att känna triumf också i denna extremt tragiska situation?