• Anonym (?)

Skolskjutning

Anonym (T) skrev 2025-02-04 16:19:36 följande:

Av informationen som finns än så länge, vilken är knapphändig... Så kan det ha att göra något med, ett kriminellt leverne, domstol och nu förmodligen en haschpsykos...

Därför är det viktigt att få bort det nu från gatorna. 

Var har du fått den informationen ifrån?
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 17:37:31 följande:
    Flashback.

Polisen var inne i några lägenheter vid en viss adress. Någon hittade ett namn på den adressen på en kille som var 35 (gärningsmannens ungefärliga ålder enligt nyheter) och det bodde en på den adressen som nyligen blivit straffad för bruk av hasch. 

Med tanke på hur stor risk det är med hasch för folk som använder denna drog i ungdomen att råka ut för både depression och haschpsykos väldigt mycket senare i livet, så är det dit allting pekar åt just i detta nu. 
    Alltså spekulationer och inte fakta.
    Flashback ger jag inte mycket för vad gäller trovärdighet,,,,,
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 17:51:35 följande:
    Ditt inlägg säger rätt mycket om vem som är mest trovärdig. Är det jag här eller du? 
    Nu framför jag inga som helst teorier om gärningsman eller motiv. 
    Konstaterar bara att Flashback  är fullt av människor som är jävligt snabba att hitta egna sanningar.
    Kan ju vara bättre att vänta och se om utredningen kan ge fakta i detta.
    Om du tror blint på vad du läser på det forumet kanske du ska ta dig en rejäl funderare.
  • Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 18:26:28 följande:
    Du förstår inte hur man läser Flashback. Mycket handlar om vem det är som skriver.

Om infon kommer från en långvarig användare med vettig användarhistorik stämmer det sannolikt. Om det däremot kommer kontroversiella påståenden från nyreggade användare är risken att påståendena inte stämmer betydligt mer påtaglig.
    Många tycker att Trump är den långvarig användare och de anser honom trovärdig.
    Att han egentligen är en jävla pajas verkar gå helt förbi.
  • Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:11:30 följande:
    Håll dig till ämnet. Trump har absolut ingenting med Flashback att göra.
    Nä men med "Fake news" - som på Flashback.
    Tro på ad du läser på legitima medier istället och invänta ev svar på utredningen.
    Är alldeles för tidigt att spekulera ännu.
  • Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:16:49 följande:
    Det är aldrig för tidigt att spekulera. Det är det man ska göra för att successivt bygga på kunskaperna. 

Att hävda att Flashback är fake news är direkt obildat.
    Hahaha, ok fortsätt att ha FB som din fakta-central, vi som lever i verkligheten väntar in fakta.
    Faktiskt ju nu talar de på tv om detta - minst två olika personer är utpekade med namn och bild cirkulerar på nätet. Det kan bli den nya sanningen som pekar ut helt fel person.
    Men det ligger väl utanför din begreppsnivå antar jag.
    Om polisen inte ännu vet vad som hänt - varför skulle jag lite på någon på nätet som vet exakt vad som hänt?
  • Anonym (?)
    Anonym (Nick) skrev 2025-02-04 20:32:48 följande:
    Tror du ens att de lyssnar på de nyheterna?

Ensam galning med största sannolikhet. 
    Jag är ju blåögd men ..... om det nu var ett automatvapen som användes - hur lätt är det att skaffa ett sådant med tillhörande ammo?
    Har vi ett så stort inflöde av vapen i landet? Är det så lätt att skaffa?
    Ok att gängkriminella har nätverk för detta men OM detta nu är en ensam gärningsman ...hur lätt är det att komma över den typen av vapen?
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 20:49:07 följande:
    Ja det är du. Det är tamefan skrattretande hur lite varenda viktigpetter faktiskt vet. 
    Antar att dina polare på FB lätt löser en Uzi på ett par timmar.....
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 21:03:55 följande:
    Med tanke på hur du ber folk att hålla tyst bara för att de delar lite information när de är här inne, tänker jag inte lära dig om hur man kan skaffa sig ett vapen.

Det är nog bättre att du är tyst...
    Ööööh, jag har inte uppmanat någon att hålla tyst, bara att vara källkritiska.
    Däremot uppmanar du MIG att hålla tyst - spännande logik.
  • Anonym (?)
    Anonym (T) skrev 2025-02-04 21:23:39 följande:
    "Det är bättre att vara tyst när man inte vet någonting........"

Säger du till mig. För att sedan när jag inte är här. Säga att du inte vet ett jävla skit...........
    För mig obegriplig kommentar men gör säkert dig lycklig på något sätt.
    Koncentrera di på att jaga skyldiga på FB så kan vi andra fortsätta att tänka på offren och deras anhöriga - OK?
Svar på tråden Skolskjutning