• Anonym (S)

Skolskjutning

Så fruktansvärt obehagligt det som hänt. Sker alldeles för många våldsdåd i Sveriges just. Som svar på ts frågeställning. Jag tror att det behövs mer förebyggande arbete i tidigare åldrar. Vettiga gratis/billiga aktiviteter för barn och unga, fritidsgårdar och kollon, fler vuxna i skolan, tidigare insatser redan i förskolan, mer kultur- och nöjesutbud i samhället, en MYCKET starkare psykiatri och socialtjänst samt fler synliga poliser. 

• Anonym (S)
    Anonym (man) skrev 2025-02-05 13:06:40 följande:

Det är ändå symptomatiskt för den tid vi lever i att ett massmord självklart leder till en diskussion om att det är invandringen som är problemet, alldeles oavsett vem mördaren är.

Det är ju så jävla skevt.
  • Anonym (S)

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

• Anonym (S)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-02-05 20:04:08 följande:
    Då är du på rätt forum, det är här din typ frodas!
    Jaha? Och?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 20:12:13 följande:
    Jo för alla kvinnor är ju totalt psykiskt stabila och står helt bortom våld och brottslighet. De utövar aldrig psykisk misshandel på sina partners eller barn.
    Eller hur ......
    99,99999999 procent av de senaste våldsdåden i landet har begåtts av män. Det är sprängningar, skjutningar, mord med knivar, våldtäkter. Har säkert glömt täcka in något. Det enda media fokuserar på är dessa jävla män. Man ska förstå deras psyke, deras motiv och deras liv. Newsflash: JAG BRYR MIG INTE. Det enda jag bryr mig om är att män lär sig ta ansvar för sina liv och sina känslor och låter omgivningen vara ifred.
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 20:29:06 följande:
    Så vi normala män som tar hand om sin familj, sin partner och barn och sköter ett jämlikt förhållande på alla plan - vi ska åka med över samma luskam som det fåtal som inte sköter sig?
    Bara för att ett antal idioter ställer till med det de gör så ska det innebära att grundproblemet är könstillhörigheten?
    Med din inställning antar jag att du lever ensam och inte har några män ens som vänner i din närhet, vilket verkar gynna båda sidor.
    Jag har både man och son. Jag uppfostrar min son till att bli en ansvarstagande man med empati. Jag jobbar hårt på det. 

Det handlar inte om några få individer. Varje dag kommer nya rubriker om män som begår brott. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-05 21:04:20 följande:
    I förhållande till antalet män i Sverige är de dock väldigt få.
    Jag jobbar på socialtjänsten. Denna grupp män är skrämmande stor. 
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 21:54:19 följande:
    Säkert men absolut inte i majoritet, eller hur?
    Har jag påstått det någonstans?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 22:13:43 följande:
    Nå, du skrev att gruppen är stor men jag påstår fortfarande att de inte är i majoritet
    Du skrev att gruppen är skrämmande stor och rent ärligt räcker det med någgra promille av den manliga befolkningen för att det ska vara skrämmande.
    Du verkar vara ute efter att späda på manshatet.
    Jag gissar att du är man? Om det var 99,9999999 procent av alla våldsdåd som begicks av kvinnor, hur hade du resonerat då?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 22:18:37 följande:
    Borde då inte föräldrar uppfostra sina döttrar att inte tycka allt elände är männens fel?
    Varför ska det vara så jävla svårt?
    Det viktigaste är att uppfostra pojkar till att inte hata flickor. Eftersom hat mot kvinnor har en dödlig utgång. Hat mot män innebär mest att kvinnor verbalt säger att de hatar män alternativt inte vill ha en relation med män. 
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 22:35:34 följande:
    Och det är ju friskt det också?
    Det skadar ingen. 
  • Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 22:57:45 följande:
    Här inne sitter ni och säger att han targetade flickor.. På flashback sitter de och säger att han targetat muslimer..

TV4 lägger upp ett klipp på någon som de misstänker är en högerextrem som skriker "ni ska ut ur Europa!"

???????

Samtidigt säger polisen att det nog är socialtjänst som var targetad och att dom nyss hade tagit killens pengar.. 

Och om man lyssnar riktigt noga så skriker han nog "Hur fan ska Jag kunna Jobba?" 
    Socialen har inte tagit "hans" pengar. Pengarna är skatt, alltså pengar från alla oss som jobbar. Det är politikerna som skrikit sig hesa om hårdare tag och minskade bidrag. Att alla ska ha högre krav på sig att söka jobb. När då en socialsekreterare gör sitt jobb och faktiskt avslår denna mans ansökan (eftersom han inte söker jobb) så går han bananas och skjuter ner folk. Jag är ju inte särskilt sugen på att jobba kvar på soc efter det som skett. Politikerna får se till att skydda oss som jobbar med det här bättre, eller så får andra ta hand om skiten. Socialsekreterare är till 90 procent kvinnor. Kanske män borde ta över istället? Så kan män analysera och tolka andra mäns sjuka beteende? Jag funderar på om jag inte borde ge mig in i byggbranschen istället. Eller jobba på lager. Skita totalt i samhälles problem och bara tänka på mig själv. 
  • Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:40:05 följande:
    Men det är dom som håller i och ser till att betala ut den tryggheten åt honom....

Jag förklarar bara det så att folk inte ska tro på TV4's inlägg om att han skulle vara högerextrem, vilket det pekar mot att han inte är nu.... Det hade inte någonting med vare sig kvinnor eller invandrare och göra då hans mål verkar ha varit socialtjänsten...

Du kan höra honom i ljudklippet skrika något typ och banka något i bordet...
    Tv4 sa "ni ska ut ur Europa.."

Men med tanke på historiken så är det mera sannolikt att han säger något i stil med. 
    "Hur fan ska Jag Jobba?".. Och sedan bryts det han får ett svar ifrån socialtjänsten.. 

Dvs dom har en dialog...

Det är rätt uppenbart att tv4's tolkning utav ljudklippet är helt fel för den som lyssnar på det..
    Vadå tryggheten? Ekonomiskt bistånd kommer med krav på motprestation: sök jobb eller sök vård och håll dig till vårdplaneringen.  Annars får du inga pengar. Det är det samhället har bestämt, så ser lagen ut. Efter att vi fått en högerregering är lagen ännu tuffare. Kraven för att få bistånd är höga. Men du kanske trodde att det var medborgarlön han fick? Som liksom bara strösslas ut varje mönad? Tror att vänsterpartiet vill se en sån lagändring. 
  • Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:49:52 följande:
    Men vad är ditt problem egentligen? tror du en aspie tänker så? Den bryr sig nog inte om vilka krav du ställer på den.. Tvärtom, den vill nog inte ha några samhälls krav och vill mest bli lämnad där ifred.. 

Om då socialen tar hans pengar efter att han gått på det i flera år, tror du att det är konstigt att han reagerar som han gjorde nu då?
    Diagnos eller ej; det är ALDRIG motiverat att bete sig så. Och det är inte hans pengar. Det är samhället pengar. Hade han sökt hjälp på psykiatrin och fått den diagnosen på papper hade inte soc avslagit hans ansökan. Andra krav hade då ställts. Men åter igen; han är en vuxen människa. Med ansvar över sitt beteende. Ja, det är ytterst konstigt att reagera och agera som han gjorde. 
  • Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:55:05 följande:
    Jag vet precis hur soc pressar folk att bli självbestämmande och söka eget jobb.
    Målet med soc är att hjälpa folk tills att dom ska slippa gå på det.
    Men i det här fallet har dom tydligen pressat fel person in på jobb, för nu brann fasen topplocket...
    Det är alltså soc fel att den här idioten mördade elva oskyldiga?
Svar på tråden Skolskjutning