Inlägg från: Valentines |Visa alla inlägg
  • Valentines

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej,

Har inte varit aktiv på familjeliv innan. Men känns skönt att veta att man inte är ensam. Även jag håller att gå igenom en MA, skulle ha varit i v.10 med bf i september men man upptäckte vid tidigt ultraljud att det bara fanns en tom hinnsäck. 

Så idag har jag tagit Cytotec för att bli av med det. Inte den bästa alla-hjärtansdag man har upplevt precis men ska bli skönt att få ett avslut så man kan försöka på nytt. ❤️

• Valentines
    Nanathalie skrev 2025-02-14 22:05:20 följande:
    Hej, välkommen ❤️

Så så ledsen för din skull. Det kommer bli bättre ❤️ kom ihåg att det är okej att sörja också. Det verkar vara enkelt att bli gravid efter ett mf så Det lever jag på.

Känn dig fri att skriva av dig här. Som du ser är du långt ifrån ensam. Kram
    Tack ❤️ Känner mig konstigt nog ganska lugn idag. Hoppas att nästa gång blir bättre för oss alla som tyvärr har behövt gå igenom detta.
  • Valentines
    Nanathalie skrev 2025-02-18 10:58:10 följande:

Idag har jag varken blödning eller spotting. Varken rött eller brunt. Och gravtestet börjar se negativt ut. Räknar med att det är helt negativt framåt slutet av veckan. Och ägglossningstestet som reagerat på hcg går också neråt nu äntligen.

Natural cycles, som räknat ut ägglossning för mig tidigare och som räknar första blödningsdagen som cd1, räknar med att min ägglossning kan komma framåt slutet på denna vecka alternativt mitten av nästa. Jag hoppas ihjäl mig. Hoppet är det enda som inte överger mig. Dock brukar jag ju behöva letrozol för att få ägglossningen att fungera så känns ju inte högst troligt. Men skam den som ger upp hoppet. 

Hur mår ni andra ❤️

Skönt att höra att det går på rätt håll för dig! ❤️ Kommer ni försöka igen direkt? Fick själv rådet att vänta tills jag har fått mens igen men verkar vara olika vad alla får för
    råd av sina läkare. Själv så blöder jag betydligt mindre nu, är lite mer låg än vanligt men det är bara att ta det en dag i taget tänker jag.
  • Valentines
    Nanathalie skrev 2025-02-25 10:05:11 följande:
    Ingen jäkla ägglossning än. Mina tester är supersvaga. Ingen hög temp heller. Får väl vänta och se om jag kanske får sen ägglossning eller inte. Känner 0 hopp nu när jag inte ens kunnat äta min letrozol som jag vanligtvis behövt för att få ägglossning.😭 Ska på återbesök hos gyn imorgon med ultraljud för att kolla hur allt ser ut. Vi kör bd varannan dag nu för att säkra upp iaf.

Just det. Fun fact. Började känna av uvi igår. Kämpar med att dricka massa vatten och kissa ut skiten för tål inte antibiotika. Försöker ducka antibiotikan så länge jag kan. Så ledsen och frustrerad. Jävla skitkropp.

Hur går det för dig❤️
    Hur gick det tidigare i veckan för dig? ❤️

Nu har det gått två veckor sedan jag tog tabletterna, har nu äntligen slutat blöda, grav test visar bara ett super svagt streck och temperaturen är nere under cover line där den brukar vara innan ägglossning.
  • Valentines
    Nanathalie skrev 2025-02-28 09:49:16 följande:
    Jag fick besked om att allt är ute, äntligen. Men inga tecken på ägglossning, ingen ledande äggblåsa. Däremot har jag uvi så jag fick antibiotika, dag 2 av 5 nu och känns redan lite bättre. Tog ett digitalt test igår som visade inte gravid vilket kändes skönt för psyket.

Idag har jag ganska rikligt med mjölkigt sekret så känns ju lite som om det kanske är på g ändå framöver. För mig är det rätt tydligt att sekret innebär fertilt då jag är torr annars. Men vi får väl se. Min temp är fortfarande rörig men jag tror det kan bero på min uvi. Den gick nedåt något idag men är ganska hög på 36.41 (brukar ligga på 36.2-3 annars innan äl eller ibland ännu lägre.) Vad är väl väntans tider... 

Skönt för dig med tempen i ordning och att du slutat blöda❤️ Ska ni försöka direkt? Rekommenderar att testa efter ägglossning så du inte missar den. Den kan komma tätt inpå avslutad blödning!
    Skönt att få besked att allt är ute och att du fått hjälp för din uvi! Jag tog faktiskt ett ägglossningstest nu i eftermiddag och fick ett ganska starkt sträck så gissar på att den kommer nu under helgen (om inte kroppen håller på och spökar). Dock har vi valt att vänta med att försöka tills mensen kommer och nästa cykel börjar.
  • Valentines
    Anonym (Hemma) skrev 2025-03-01 10:10:57 följande:

Hej på er!
    jag var också en som var med i gruppen och jag fick missfall i v.6/7 vilket var i mitten av januari ❤️????? Fy fan vad trist det var? Kände att mina symptom började klinga av och sen fick jag en brun flytning och då visste jag direkt vad som hänt. Min kropp var ganska snabb på att känna av det så jag började blöda kraftigt dagen efter och de första dygnen kom det stora klumpar och sen efter 5 dagar slutade jag blöda. Tog då ett graviditetstest och det visade helt negativt en vecka efter blödningen. 

Jag blev som flera av er också gravid på Letrozol så jag bokade själv in ett besök hos gyn som kollade mig ca 2 veckor efter missfall. Hon såg då inga tecken på tidigare graviditet, inga ledande äggblåsor och såg att jag hade tunn slemhinna. Efter undersökningen sa hon att jag ska vänta 2(!) mens innan jag tar Letrozol igen. Jag ringde däremot annan gyn för 2 opinion och de sa att det räcker med att vänta en mens. 

Jag fick min mens ca 33 dagar efter missfall. Perioden mellan missfall och mens var konstig, min kropp betedde sig lite märkligt och inte som en vanlig cykel. Jag har precis tagit mitt sista piller Letrozol och ska göra en koll på folliklar på tisdag. Förra gången blev jag gravid direkt med Letrozol men jag vet inte om det var tur. 

Kram till er alla. Jag har frågat mig flera gånger varför just jag ska gå igenom detta, som haft svårt att bli gravid men kommer inte på något bra svar, livet är bara inte rättvist. Men snart är det vår tur <3 

Hej! Tråkigt att höra att detta hände dig också ❤️Kan inte säga annat än att det suger och är absolut inte rättvist. 

Håller tummarna för att det är din tur snart igen! 

• Valentines
    Monki19 skrev 2025-03-23 17:35:28 följande:

Hej hej! Hoppar in här från BF oktober 2025. Började blöda  den 6 mars på eftermiddagen. På morgonen hade jag tagit ett CB veckoindikatortest och det visade vecka 2-3, oförändrat veckan tidigare och jag anade oråd. Det bara fortsatte och 7 mars sjukskrev jag mig från jobbet och missfallet var då ett faktum utan att gå in mer på detaljer. Gravtestet var redan svagare och de få graviditetssymtomen jag hade innan var som bortblåsta. Hade precis gått in i vecka 6+0. Avbokade alla ultraljud och inskrivning till BM. 

Min kropp verkar dock ha återhämtat sig relativt snabbt. Testade negativt 13/3 och enligt BBT hade jag ägglossning nu den 20/3. 

Hade MA i september förra året i vecka 10 och en kemisk graviditet i julas. Har känt mig så deppig senaste veckorna när vi inte får behålla graviditeterna. Vi tar en paus nu och börjar försöka igen i april men man känner sig ju ganska bränd just nu som kanske ni andra känner igen.

Försöker hitta hoppet igen men jag har fortfarande tankar på att vi borde ha blivit föräldrar i april och oktober i år men det blev ingen 2025 årsbebis för oss. Pratar med sambon och enstaka vänner om detta men känner mig mest ensam i detta och är tacksam för att jag kan följa er andra som varit med om liknande ❤️ Hoppas innerligt för oss alla att vi snart får bebisar som vill stanna!

Är så leden att det behövde hända dig igen! Förstår det här med att känna sig ensam, även om man har delat med sig till andra. Man behöver nog ha upplevt det själv för att kunna förstå fullt ut ❤️ Skönt iallafall att din kropp verkar ha återhämtat sig, kommer ni kunna få någon hjälp nu när det har hänt flera gånger? 

• Valentines
    Monki19 skrev 2025-03-23 20:28:52 följande:
    Ja men eller hur, en liten tröst mitt i allt!
    Nej tyvärr, enligt barnmorskan och gynmottagningar som jag ringt runt till så räknas inte den kemiska graviditeten pga den avbröts innan v 5. Så vi måste vänta på ett tredje (eller fjärde om du frågar mig) missfall för att få utredning 😔
    Ibland blir man så ledsen att höra hur vården fungerar för oss kvinnor 😢 Hoppas att nästa gång går bättre, är själv fundersam på om man bara har otur eller om det är något som ligger bakom ❤️ Få bara leva på hoppet! 
  • Valentines
    Pumpa skrev 2025-05-22 00:39:40 följande:

Hur går det för alla? Har ägglossning kommit igång som den ska? Någon som hunnit plussa igen? ☺️

Kommer ha min fjärde ägglossning nu till helgen efter min MA. Blir egentligen tredje försöket efter men har tyvärr inte plussat ännu. Hoppas på denna gången! 
Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf