Anonym (Hemma) skrev 2025-03-01 10:10:57 följande:
Hej på er!
jag var också en som var med i gruppen och jag fick missfall i v.6/7 vilket var i mitten av januari ❤️????? Fy fan vad trist det var? Kände att mina symptom började klinga av och sen fick jag en brun flytning och då visste jag direkt vad som hänt. Min kropp var ganska snabb på att känna av det så jag började blöda kraftigt dagen efter och de första dygnen kom det stora klumpar och sen efter 5 dagar slutade jag blöda. Tog då ett graviditetstest och det visade helt negativt en vecka efter blödningen.
Jag blev som flera av er också gravid på Letrozol så jag bokade själv in ett besök hos gyn som kollade mig ca 2 veckor efter missfall. Hon såg då inga tecken på tidigare graviditet, inga ledande äggblåsor och såg att jag hade tunn slemhinna. Efter undersökningen sa hon att jag ska vänta 2(!) mens innan jag tar Letrozol igen. Jag ringde däremot annan gyn för 2 opinion och de sa att det räcker med att vänta en mens.
Jag fick min mens ca 33 dagar efter missfall. Perioden mellan missfall och mens var konstig, min kropp betedde sig lite märkligt och inte som en vanlig cykel. Jag har precis tagit mitt sista piller Letrozol och ska göra en koll på folliklar på tisdag. Förra gången blev jag gravid direkt med Letrozol men jag vet inte om det var tur.
Kram till er alla. Jag har frågat mig flera gånger varför just jag ska gå igenom detta, som haft svårt att bli gravid men kommer inte på något bra svar, livet är bara inte rättvist. Men snart är det vår tur <3
Hej! Tråkigt att höra att detta hände dig också ❤️Kan inte säga annat än att det suger och är absolut inte rättvist.
Håller tummarna för att det är din tur snart igen!