• Nanathalie

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej ❤️ 
    Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.

Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.

Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.

Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus 

Kram från mig❤️

• Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf
  • Rdlsgdl9922
    Nanathalie skrev 2025-02-04 13:03:30 följande:

Hej ❤️ 
    Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.

Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.

Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.

Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus 

Kram från mig❤️

Hej <3 

Jag beklagar <3

Får jag fråga varför/hur du upptäckte det? Var det ett planerat extra ultraljud eller nåt annat som fick dig att tro att det var ett MF?

Styrkekramar <3
  • Nanathalie
    Rdlsgdl9922 skrev 2025-02-04 13:05:06 följande:
    Hej <3 

Jag beklagar <3

Får jag fråga varför/hur du upptäckte det? Var det ett planerat extra ultraljud eller nåt annat som fick dig att tro att det var ett MF?

Styrkekramar <3
    Hej ❤️ tack snälla.

Jag fick lite bruna flytningar efter sex och blev direkt fundersam. Tänkte att jag skulle kolla för säkerhets skull och där var min lilla, helt stilla utan hjärtaktivitet. 💔
  • Nanathalie

Hej ❤️ 

Kram från mig❤️

Tänkte uppdatera lite här inne eftersom många läser Men inga direkt kommenterar. 

Igår på eftermiddagen satte mitt missfall igång. Jag hade haft mensvärk till och från i 2 dagar men på eftermiddagen tilltog mensvärken och blev mer rejäl. Har dock inte behövt mer än alvedon i smärtlindring och knappt ens det. Klart det gjorde ont men långt ifrån ohanterbart. Hade förväntat mig värre värk helt ärligt för ett missfall I denna veckan.

Jag började blöda och när det började komma klumpar blödde jag som mest. Blödde ungefär i 16h, natten inkluderad. Idag vaknade jag utan värk, kanske lite lätt mensvärk men inte kännbart. Det kom en sista klump imorse och därefter har jag blött väldigt sparsamt. Som en lätt mens eller mindre. Jag har vanligtvis en sparsam mens på 3 dagar så kanske beror på det. Hoppas blödningen går över snabbt så vi snart kan försöka igen. Vi kommer inte invänta nästa mens.

På måndag ska jag på ultraljud och kontrollera hur det ser ut i livmodern. Hoppas det är "färdigt" och att inga rester är kvar så ingrepp eller medicin behövs. 

Det var allt från mig idag. Hoppas min berättelse kan vara till användning för andra. Kram.❤️
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Hej ❤️ 

Kram från mig❤️

Hej Nathalie,  jag var med i gruppen BF september på Facebook.  Jag hade många turer fram och tillbaka hos gyn dör hoppet tändes och släcktes.  Och tillslut konstaterade man i v.9+0 att jag fått ett MA och att den slutat utvecklas i v.5+5. 

Var till gyn-spec idag och fick första tabletten och ska imorgon ta resterande tabletter hemma 💕💕. 

Sedan hoppas jag att kroppen vill igen 💕💕
  • Nanathalie
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-02-07 20:53:43 följande:
    Hej Nathalie,  jag var med i gruppen BF september på Facebook.  Jag hade många turer fram och tillbaka hos gyn dör hoppet tändes och släcktes.  Och tillslut konstaterade man i v.9+0 att jag fått ett MA och att den slutat utvecklas i v.5+5. 

Var till gyn-spec idag och fick första tabletten och ska imorgon ta resterande tabletter hemma 💕💕. 

Sedan hoppas jag att kroppen vill igen 💕💕
    Så ledsen för din skull. Det ska inte behöva vara såhär. Jag hoppas vi tillhör den skaran som blir gravida direkt efter mf. Jag hoppas på ägglossning om ca14 dagar ❤️
  • Fruelefant

Hej på er ❤️

jag var också med i Facebook-gruppen och fick missfall för några veckor sedan.. Beklagar så, hoppas ni är okej under omständigheterna 💔 

Hag måste fråga, ska det alltid ?kontrolleras? att allt kommit ut? När jag fick mitt missfall och ringde och avbokade allt var det inget snack om att jag skulle få göra någon typ av kontroll, men det kanske inte alltid behövs? Man vill ju så gärna bli gravid fort igen så man vill ju absolut inte att såna grejer ska fördröja det? 

kram

• Nanathalie
    Fruelefant skrev 2025-02-08 20:53:16 följande:

Hej på er ❤️

jag var också med i Facebook-gruppen och fick missfall för några veckor sedan.. Beklagar så, hoppas ni är okej under omständigheterna 💔 

Hag måste fråga, ska det alltid ?kontrolleras? att allt kommit ut? När jag fick mitt missfall och ringde och avbokade allt var det inget snack om att jag skulle få göra någon typ av kontroll, men det kanske inte alltid behövs? Man vill ju så gärna bli gravid fort igen så man vill ju absolut inte att såna grejer ska fördröja det? 

kram

Hej ❤️❤️ beklagar verkligen, men välkommen hit där vi kan dela eländet med varandra.. Detta är helt fruktansvärt. Man åker en känslomässig bergochdalbana..

Det finns ingen rutin kring att man Måste göra ett ultraljud men på den kliniken jag går (privat men inom högkostnadsskyddet) ville de jag skulle komma tillbaka på måndag för ett nytt ultraljud. Jag rekommenderar verkligen att alla gör det. Inte alla kroppar klarar stöta ut allt själva.💔 Då behöver man få hjälp från läkare genom cytotec eller skrapning. Har du blött länge eller har det slutat? Om du har blödningar en längre tid eller starkare värk flera dagar rekommenderar jag att du bokar in en tid hos gyn för en kontroll ❤️ Ju snabbare du blir av med alla rester desto snabbare läker kroppen!

Jag är bara på dag 2 (mitt missfall drog igång ordentlig i fredags) men ska ändå göra ett ultraljud på måndag för att se om kroppen lyckats. Jag blöder som en sparsam mens ungefär.

Kram❤️
  • Fruelefant

skönt att de ändå kollar upp ordentligt på dig, hoppas kroppen klarar av det på egen hand ❤️

Jag blödde i ca 4 dygn, mindre än när jag har vanlig mens, men jag har ganska riklig mens också.. hade knappt ont alls heller, betydligt ondare vid en vanlig mens. Så blev lite förvånad över det.. 

jag var så otroligt ledsen första veckan, allt man tänkte som nu inte blev. Sen kände jag mig lite arg och nu har jag mer sorg och ÅNGEST över att jag aldrig kommer få veta vem denna lilla människa skulle bli? :( tusen tankar också på om man kunde gjort något annlorunda (det tror jag inte, lever väldigt strikt till rekommendationer) men man övertänker ju allt.. 

hoppas vi alla får bli gravida fort igen ❤️

• Nanathalie
    Fruelefant skrev 2025-02-08 22:49:57 följande:

skönt att de ändå kollar upp ordentligt på dig, hoppas kroppen klarar av det på egen hand ❤️

Jag blödde i ca 4 dygn, mindre än när jag har vanlig mens, men jag har ganska riklig mens också.. hade knappt ont alls heller, betydligt ondare vid en vanlig mens. Så blev lite förvånad över det.. 

jag var så otroligt ledsen första veckan, allt man tänkte som nu inte blev. Sen kände jag mig lite arg och nu har jag mer sorg och ÅNGEST över att jag aldrig kommer få veta vem denna lilla människa skulle bli? :( tusen tankar också på om man kunde gjort något annlorunda (det tror jag inte, lever väldigt strikt till rekommendationer) men man övertänker ju allt.. 

hoppas vi alla får bli gravida fort igen ❤️

Gud vad jag känner igen mig i dina tankar. Hoppas vi får vår regnbåge snart ❤️❤️❤️
Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf