Nanathalie skrev 2025-02-04 13:03:30 följande:
Bf september 2025, vi som fick ma/mf
Hej ❤️
Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.
Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.
Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.
Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus
Kram från mig❤️
Tänkte uppdatera lite här inne eftersom många läser Men inga direkt kommenterar.
Igår på eftermiddagen satte mitt missfall igång. Jag hade haft mensvärk till och från i 2 dagar men på eftermiddagen tilltog mensvärken och blev mer rejäl. Har dock inte behövt mer än alvedon i smärtlindring och knappt ens det. Klart det gjorde ont men långt ifrån ohanterbart. Hade förväntat mig värre värk helt ärligt för ett missfall I denna veckan.
Jag började blöda och när det började komma klumpar blödde jag som mest. Blödde ungefär i 16h, natten inkluderad. Idag vaknade jag utan värk, kanske lite lätt mensvärk men inte kännbart. Det kom en sista klump imorse och därefter har jag blött väldigt sparsamt. Som en lätt mens eller mindre. Jag har vanligtvis en sparsam mens på 3 dagar så kanske beror på det. Hoppas blödningen går över snabbt så vi snart kan försöka igen. Vi kommer inte invänta nästa mens.
På måndag ska jag på ultraljud och kontrollera hur det ser ut i livmodern. Hoppas det är "färdigt" och att inga rester är kvar så ingrepp eller medicin behövs.
Det var allt från mig idag. Hoppas min berättelse kan vara till användning för andra. Kram.❤️