• Nanathalie

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej ❤️ 
    Jag vet att det är fler än jag som råkat ut för detta och hoppas vi kan följas åt.

Jag var på ett ultraljud igår som visade att jag fått ett MA. 7+1 mådde den lille prima, 8+6 slutade hjärtat slå vilket uppdagades 9+6.

Jag väntar på att kroppen skall förstå men verkar inte som att den gör det. På måndag får jag cytotec om den inte börjat på egen hand.

Jag tänker att det kan vara skönt att dela detta med andra och hoppas ni tycker samma. Vill gärna följas åt mot ett framtida plus om man nu hamnar där igen. Vi försökte närmare året med hormonstimulering innan vårt efterlängtade plus 

Kram från mig❤️

• Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf
  • Nanathalie
    Fruelefant skrev 2025-02-09 18:03:04 följande:

det hoppas jag också! 

håller tummarna för dig imorgon ❤️

Tack snälla. Fick tillbaka mina "värkar" ikväll och har fått ut 2 stora klumpar till. Jag som trodde det eländet äntligen var över. Känns inte så förhoppningsfullt inför morgondagens ultraljud men hoppas kan man 💔
  • Nanathalie

Hörrni. Äntligen har tempen gått ner!! 

Den brukar ligga på över 36.69 efter äl och runt 36.14 under mens. Nu ligger den på 36.35❤️ senast i förrgår låg den på 36.96. Sakta men säkert ❤️

• Nanathalie

Ingen vidare tur här. På ultraljudet idag upptäcktes rester och en stängd livmoderhals. För mycket rester för att läkaren skulle låta kroppen sköta det själv. Fick med mig 6 st tabletter. Ska ta de första 4 strax och sedan 2 till efter 4h. Nu hoppas jag att allt ska komma ut.😭💔

• Nanathalie

Min kropp har inte reagerat på cytoteckuren. Alternativt var det bara blod kvar som skulle ut. Läkaren uttryckte att det var omöjligt att avgöra på ultraljudet om det var blod eller annat som fanns kvar. Jag blöder fortfarande som en mens men inget mer än så. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Skönt att slippa vara sängliggande med stora blödningar, oro över att inget hände när jag tog tabletterna. Eller så hände något men jag själv märkte det inte. Min temp gick upp lite idag så känns inte jättelovande. Och gravsymtomen finns kvar ännu. Vill bara gå vidare med livet och hoppas på blanka gravtest och testa efter ägglossning 😢

• Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-11 13:07:08 följande:

Min kropp har inte reagerat på cytoteckuren. Alternativt var det bara blod kvar som skulle ut. Läkaren uttryckte att det var omöjligt att avgöra på ultraljudet om det var blod eller annat som fanns kvar. Jag blöder fortfarande som en mens men inget mer än så. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Skönt att slippa vara sängliggande med stora blödningar, oro över att inget hände när jag tog tabletterna. Eller så hände något men jag själv märkte det inte. Min temp gick upp lite idag så känns inte jättelovande. Och gravsymtomen finns kvar ännu. Vill bara gå vidare med livet och hoppas på blanka gravtest och testa efter ägglossning 😢

Hur är det idag?❤️
  • Nanathalie
    Fruelefant skrev 2025-02-12 18:03:54 följande:
    Hur är det idag?❤️
    Tack för att du frågar ❤️
    Blöder fortfarande som en mens. Enligt läkaren förväntades inget mer baserat på det "lilla" som fanns kvar, resterna alltså. Försöker förlita mig på läkarens expertis. Tog ett gravtest idag som visar på svagare än igår så nu hoppas jag hjärtligt att det går åt rätt håll äntligen. Men är väldigt, vääldigt trött på att blöda. Längtar så mycket efter att få bli klar med detta och blödningsfri. Hur mår du?❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-12 19:45:42 följande:
    Tack för att du frågar ❤️
    Blöder fortfarande som en mens. Enligt läkaren förväntades inget mer baserat på det "lilla" som fanns kvar, resterna alltså. Försöker förlita mig på läkarens expertis. Tog ett gravtest idag som visar på svagare än igår så nu hoppas jag hjärtligt att det går åt rätt håll äntligen. Men är väldigt, vääldigt trött på att blöda. Längtar så mycket efter att få bli klar med detta och blödningsfri. Hur mår du?❤️
    Förstår det, aldrig varit så otålig som när man vill bli gravid. Och direkt när man plussar ersätts otåligheten med oro. Men vad skönt att det verkar gå åt rätt håll, hoppas du slutar blöda snart❤️ 
    Jag känner mig extremt otålig och vill bara ha ett plus igen. Nästan lite stresskänsla och vill bara att dagarna ska gå. Ska verkligen försöka leva i nuet och tänka att det jag kan ju inte göra så mycket mer efter ägglossning än att vänta.. ❤️
  • Nanathalie
    Fruelefant skrev 2025-02-13 19:33:31 följande:
    Förstår det, aldrig varit så otålig som när man vill bli gravid. Och direkt när man plussar ersätts otåligheten med oro. Men vad skönt att det verkar gå åt rätt håll, hoppas du slutar blöda snart❤️ 
    Jag känner mig extremt otålig och vill bara ha ett plus igen. Nästan lite stresskänsla och vill bara att dagarna ska gå. Ska verkligen försöka leva i nuet och tänka att det jag kan ju inte göra så mycket mer efter ägglossning än att vänta.. ❤️
    Nej det är så känslomässigt rörigt. Testar du för ägglossning än? Min temp går upp och ner som en berg och dalbana så blir mest irriterad.. blöder ju också rätt mycket ännu så kroppen är ju inte ok. Hoppas så på snabb återhämtning. Tanken på att det ska ta närmare året även Nästa försök äter upp mig. Känner mig också stressad av den anledningen. Men hoppas gör man ju ❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-13 21:59:41 följande:
    Nej det är så känslomässigt rörigt. Testar du för ägglossning än? Min temp går upp och ner som en berg och dalbana så blir mest irriterad.. blöder ju också rätt mycket ännu så kroppen är ju inte ok. Hoppas så på snabb återhämtning. Tanken på att det ska ta närmare året även Nästa försök äter upp mig. Känner mig också stressad av den anledningen. Men hoppas gör man ju ❤️
    Verkligen! :( jag hade ett positivt ägglossningstest 2/2, men kände ingenting där kring dagarna så är lite osäker på om jag aldrig fick någon ägglossning ändå? brukar känna väldigt tydligt, har så ont under någon kvart att jag får stanna upp och djupandas. Men då var det ingenting.. Jag har aldrig testat positivt tidigare än 2 veckor efter äl, så tänker jag ska testa på måndag men tror inte det är något tyvärr :(
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-13 21:59:41 följande:
    Fick ni hjälp för att bli gravida eller tog det sig naturligt? Hoppas ni slipper vänta så länge på ett plus igen!❤️
Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf