Inlägg från: Fruelefant |Visa alla inlägg
  • Fruelefant

Bf september 2025, vi som fick ma/mf

Hej på er ❤️

jag var också med i Facebook-gruppen och fick missfall för några veckor sedan.. Beklagar så, hoppas ni är okej under omständigheterna 💔 

Hag måste fråga, ska det alltid ?kontrolleras? att allt kommit ut? När jag fick mitt missfall och ringde och avbokade allt var det inget snack om att jag skulle få göra någon typ av kontroll, men det kanske inte alltid behövs? Man vill ju så gärna bli gravid fort igen så man vill ju absolut inte att såna grejer ska fördröja det? 

kram

• Fruelefant

skönt att de ändå kollar upp ordentligt på dig, hoppas kroppen klarar av det på egen hand ❤️

Jag blödde i ca 4 dygn, mindre än när jag har vanlig mens, men jag har ganska riklig mens också.. hade knappt ont alls heller, betydligt ondare vid en vanlig mens. Så blev lite förvånad över det.. 

jag var så otroligt ledsen första veckan, allt man tänkte som nu inte blev. Sen kände jag mig lite arg och nu har jag mer sorg och ÅNGEST över att jag aldrig kommer få veta vem denna lilla människa skulle bli? :( tusen tankar också på om man kunde gjort något annlorunda (det tror jag inte, lever väldigt strikt till rekommendationer) men man övertänker ju allt.. 

hoppas vi alla får bli gravida fort igen ❤️

• Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-11 13:07:08 följande:

Min kropp har inte reagerat på cytoteckuren. Alternativt var det bara blod kvar som skulle ut. Läkaren uttryckte att det var omöjligt att avgöra på ultraljudet om det var blod eller annat som fanns kvar. Jag blöder fortfarande som en mens men inget mer än så. Vet inte riktigt hur jag ska känna. Skönt att slippa vara sängliggande med stora blödningar, oro över att inget hände när jag tog tabletterna. Eller så hände något men jag själv märkte det inte. Min temp gick upp lite idag så känns inte jättelovande. Och gravsymtomen finns kvar ännu. Vill bara gå vidare med livet och hoppas på blanka gravtest och testa efter ägglossning 😢

Hur är det idag?❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-12 19:45:42 följande:
    Tack för att du frågar ❤️
    Blöder fortfarande som en mens. Enligt läkaren förväntades inget mer baserat på det "lilla" som fanns kvar, resterna alltså. Försöker förlita mig på läkarens expertis. Tog ett gravtest idag som visar på svagare än igår så nu hoppas jag hjärtligt att det går åt rätt håll äntligen. Men är väldigt, vääldigt trött på att blöda. Längtar så mycket efter att få bli klar med detta och blödningsfri. Hur mår du?❤️
    Förstår det, aldrig varit så otålig som när man vill bli gravid. Och direkt när man plussar ersätts otåligheten med oro. Men vad skönt att det verkar gå åt rätt håll, hoppas du slutar blöda snart❤️ 
    Jag känner mig extremt otålig och vill bara ha ett plus igen. Nästan lite stresskänsla och vill bara att dagarna ska gå. Ska verkligen försöka leva i nuet och tänka att det jag kan ju inte göra så mycket mer efter ägglossning än att vänta.. ❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-13 21:59:41 följande:
    Nej det är så känslomässigt rörigt. Testar du för ägglossning än? Min temp går upp och ner som en berg och dalbana så blir mest irriterad.. blöder ju också rätt mycket ännu så kroppen är ju inte ok. Hoppas så på snabb återhämtning. Tanken på att det ska ta närmare året även Nästa försök äter upp mig. Känner mig också stressad av den anledningen. Men hoppas gör man ju ❤️
    Verkligen! :( jag hade ett positivt ägglossningstest 2/2, men kände ingenting där kring dagarna så är lite osäker på om jag aldrig fick någon ägglossning ändå? brukar känna väldigt tydligt, har så ont under någon kvart att jag får stanna upp och djupandas. Men då var det ingenting.. Jag har aldrig testat positivt tidigare än 2 veckor efter äl, så tänker jag ska testa på måndag men tror inte det är något tyvärr :(
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-13 21:59:41 följande:
    Nej det är så känslomässigt rörigt. Testar du för ägglossning än? Min temp går upp och ner som en berg och dalbana så blir mest irriterad.. blöder ju också rätt mycket ännu så kroppen är ju inte ok. Hoppas så på snabb återhämtning. Tanken på att det ska ta närmare året även Nästa försök äter upp mig. Känner mig också stressad av den anledningen. Men hoppas gör man ju ❤️
    Fick ni hjälp för att bli gravida eller tog det sig naturligt? Hoppas ni slipper vänta så länge på ett plus igen!❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-14 13:30:22 följande:
    Vi fick letrozol, och efter x antal omgångar med enkeldos tog det sig äntligen, vilket slutade i detta 💔 ingen annan hjälp. Nu "vet" ju dessutom vården att vi kan lyckas, så vi förväntar oss ingen hjälp utöver det vi fått. Tacksam för letrozol ändå.

Vad märkligt med ägglossningen, att du inte kände av. Tempar du? Annars rekommenderar jag det varmt. Det må vara omständigt men man kommer in i det och i slutändan är det verkligen värt det. Man får svart på vitt att ägglossning faktiskt skett ❤️ det är så otroligt skönt för psyket.

Idag är första dagen då jag blöder mindre än innan. Hoppas innerligt att det är på g att sluta blöda så jag kan gå vidare ❤️
    Hoppas din kropp är inställd på graviditet så ni får ett plus snart igen❤️ så maktlös man måste känna sig, vi har haft turen att det bara tagit några månader att bli gravida och jag tyckte det var tufft och länge. vilka kämpar ni är❤️

jag har tempat förr under ganska lång tid men det var svårt att få det att funka, tänkte jag ska testa köpa en ring om jag ska prova det igen men känner att ekonomin inte riktigt finns för det nu.. skulle det inte ta sig inom några månader kommer jag prioritera det ändå! 
  • Fruelefant

Vad skönt att det gått bra Natalie, hoppas ägglossningen kommer igång som efter en vanlig mens och att du får en ägglossning utan hjälp! ❤️

hoppas för er andra också❤️

jag fick mens i måndags, trodde ju inte att jag haft ägglossning två veckor tidigare men hoppades ändå.. hoppas på denna cykel istället.. 

På tal om annat blev jag ganska irriterad ikväll över elaka inlägg i vår ?gravid grupp?, kommer absolut gå ur den nu och hålla mig till att prata med er här istället!

• Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-02-21 09:49:02 följande:
    Blev också jättebesviken. Det finns idioter överallt tyvärr och ofta är dem anonyma. Så elakt. Så orättvist. Tur vi har varandra här ❤️

Kanske skönt med en mens emellan ämdå. Sägs ju vara bra. Min temp är hög och så märklih så jag vet inte vad jag ska tro. Antingen har jag redan haft äl och vi har missat den.. Eller så kommer den nog senare.

Jag tycker ovissheten är värst. Får jag bara veta att jag har ägglossat, eller ska ägglossat, eller väntar mens, så kan jag gå vidare. Ska ju på återbesök på måndag med ultraljud. Hoppas få svar då.

Snart är det vår tur❤️❤️
    Verkligen!! Enbart elakt och onödigt.. 

försöker också tänka så, det jobbiga för mig är att jag har så lång cykel, blir så lång väntan mellan försöken.. 

hur går det med tempen? Har du fått någon ägglossning?❤️

HOPPAS DET❤️
  • Fruelefant
    Nanathalie skrev 2025-03-05 16:21:06 följande:
    Jag tror jag tappat hoppet litegrann. Ägglossningen kommer inte, min temp är fortfarande relativt hög. Känner ingenting som talar för att kroppen fattar grejen med antingen ägglossning eller mens. Tippar på att jag får ta provera på CD40-45 för att sedan ta letrozol. Jag var så lycklig över att få en septemberbebis. Perfekt tänkte jag. Inte mitt i sommaren, inte på vintern med alla sjukor. Nu är det precis vad som väntar. En bebis i vabruari??? Exakt vad jag INTE hade hoppats på. Samtidigt vill man ju inte missa chansen att bli gravid inom 3 månader från missfallet då det ska vara enklare. 

Det där med att tappa hoppet är typ lite skönt. Sjukt nog. Jag har varit helt uppslukad av graviditetsönskan. Nu helt plötsligt blir jag inte ledsen av alla negativa ägglossningstest. Känner mer: Nehepp. Hade nog snarare blivit positivt överraskad av ett positivt test. 

Sysselsätter mig med att äta rätt, träna och läka psykiskt. 

Hur mår du❤️
    Håller verkligen med om att september kändes perfekt! vill heller inte ha på vintern och vara orolig över alla sjukdomar och grejer :( men vill inte heller låta bli att försöka på varje ägglossning.. jag har troligtvis ägglossning i helgen igen. Känt hur äggstockarna ökar, fertilt sekret och tagit extra d-vitamin. 

hur har alla ni andra fått bemötande från vården när ni fick missfall? Jag är lite besviken över det. Mitt skötte sig självt, och vill bara ?ja då får vi avboka tiderna. Hör av dig om du inte slutar blöda. Ta hand om dig, hejdå!?. Detta har varit så tufft att gå igenom och har inte berättat för många, så fick jag inte ens frågan hur jag mår från vården. Men det kanske är så? Att man får driva det själv helt enkelt isåfall? kände mig bara lite ensam i allt 

❤️
Svar på tråden Bf september 2025, vi som fick ma/mf