Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen
Hej!
Min kille sedan ett år tillbaka har en tjejkompis som han lärde känna för 17-18 år sen (de var 15 år). Jag har inga problem med att han har tjejkompisar men det som får mig att må dåligt är att jag fick veta att de var tillsammans när de var 15 år och att de har haft sex med varandra. Han har haft två andra längre relationer innan mig utöver denna så jag vet ju att om det hade varit något mellan dem så hade det väl skett tidigare. Jag kan dock inte släppa tanken på att de varit intima med varandra och kan inte övertyga mig om att det inte finns någon attraktion mellan dem.
Jag har berättat att jag tycker det är jobbigt att veta att de har varit intima men att jag såklart är fine med att de har en relation. Han säger att han knappt minns det och att det verkligen inte finns något mellan dem. Jag förstår att det var väldigt längesen men i mitt huvud känns det jobbigt att veta att de en gång sett varandra på detta sätt.
Detta har gjort att han inte vågat nämna hennes namn för mig och att han tagit avstånd från henne sen han träffade mig, vilket jag verkligen inte vill. Nu känns det som att han undanhåller deras vänskapsrelation pga att jag inte ska reagera och då bygger jag upp ännu mer i mitt huvud att de hörs i smyg.
Hur släpper man dessa tankar? Jag håller på att bli knäpp?.